mandag 31. august 2009

Vinnerne!

Ida og jeg har i dag skrevet over 130 navnelapper, klippet og brettet dem og gjort alt klart til trekning. Når vi holder på med slike ting går skravla til Ida i ett fordi hun syns det er så koselig. Her er deler av samtalen vi hadde (som er ganske enveiskjørt for å si det sånn). Jeg er fra Vestfold, men Ida snakker kav Sunnmørsdialekt etter faren sin, så dere kan jo se for dere hvordan dette høres ut. :)

Jordbærpiken: - Når vi har bretta alle lappene skal vi trekke hvem som skal vinne!

Ida: - Ja, også må vi heie!
- Det e så mange lappa, så vi trenge tre skåla... Ok da, vi kan ha TO skåla.
- E blir snart sliten av å brette alle lappænæ.

Jeg hadde tegnet en stjerne bak navnet til de som hadde linket om konkurransen på sin blogg.

Ida: - Så fine stjærna da, mamma!
- Mamma, her var det så lite skriv! Koffår?

Jordbærpiken: - Det er fordi det er et veldig kort navn på lappen.

Ida: - Da må du skrive mer på den!

Da Ida hadde trukket alle lappene tok hun med seg skåla og ville trekke litt mer.

Ida: - E tror e trækkæ pappa sin lapp. For han e med i kampæn! (Han var ikke det, altså.)

Så *trommevirvel* her er vinnerne av min aller første trekning:

Førstepremien går til ei søt jente med en søt blogg: Kristine Stakvik Dall med bloggen "litt dill, mest dall". Du får også en ekstra overraskelse i posten som takk for at du linket til meg på bloggen din.

Andrepremien går utrolig nok til en god venninne av meg med en herlig blogg: Ane i Et kjært hjem. Trekningen har foregått på helt rettferdig vis, det kan jeg love dere. :)

Siden det var så mange som linket til trekningen min på sine blogger bestemte jeg meg for å trekke en tredjeplass blandt dem. Tredjeplassen går til: Familien Rossebø. Dere får en liten overraskelse i posten.

Gratulerer så mye til vinnerne! Send meg navn og adresse til jordbarpiken@gmail.com, så kommer det snart en premie i posten. Ane, din adresse har jeg jo fra før, så du kan bare sette deg foran postkassa. :)

Og til alle dere som ikke vant i dag: Tusen takk for at dere var med i konkurransen. Det blir garantert flere sjanser til å vinne noe her i jordbærland.

Bildene ble litt fjerne i dette innlegget, for jeg sendte dem til bloggen fra telefonen min.

Håper dere får en strålende dag alle sammen!

21 kommentarer:

AB sa...

hei. Så koselig blogg du har, her kommer jeg nok helt sikkert til å titte innom oftere. Syns barnebestikket du hadde funnet bl.a var helt nydelig. Fikk ikke tittet gjennom hele bloggen din i dag, men skal nok kose meg hos deg igjen siden :) ha en fin dag.

Villa von Krogh sa...

Hei. Det tar tid det der... :)
Koselig da!

God uke til deg. :)

et kjært hjem sa...

Hyyyyl, så gøy! Jeg og Ida hadde en avtale skjønner du, neida :) ER DET MULIG? Jeg har hatt litt flaks i spill før, men føler at det ble borte etter at min "uheldigialtspill" mann kom inn i bildet :) Dette er min andre konkurranse jeg har blitt med på, så oddsen er virkelig god. Tror jeg skal melde meg på flere konkurranser :) En veldig koselig samtale dere hadde forresten he, he.

Guttemamma sa...

Grattis til vinneren og god uke til deg!!
Anette:-)

et kjært hjem sa...

Nå skrollet jeg nedover siden din for å se hva andrepremien var, og da fikk jeg øye på din hjemmelagde pute. Så utrolig fin og smart! Herlig, når noe er fort å lage og med et så lekkert resultat! Skal prøve å komme igang idag med de vimplene som jeg har tenkt i over et år jeg skal lage. Og hvilken flott andre premie, som jeg gleder meg til å bruke de :)

MariMaja sa...

Grattis til vinnerne;)

Tino sa...

Gratulerer så mye til vinnerne! Og en fin uke ønskes deg!

MariMaja sa...

Så kjekt at du vil følge;)
Sofaen ja....litt av et styr å få den inn i leiligheten! Var å hentet den i går og skulle sette den inn i stuen, men den gikk ikke inn døren....hehe
Så vi måtte sette den fra oss i gangen....arbeidsfolkene måtte fjerne lister rundt døren for å hekte døren av, så nå er den på plass;)
Må nok ty til gutta igjen når jeg får tak i to stoler i samme serien...tjihi
Gleder meg til å komme i orden og ta masse bilder å vise blogglandia;)
Bare en uke igjen nå!
Ha en fin dag videre;)

Anonym sa...

Ååååh, så heldige vinnerne er - supre premier du hadde.

Gratulerer til de som vant ;o)

Ligger en award og utfordring å venter på deg i bloggen min:)

Klem Jeanette

Janne sa...

For ei skjønn lita jente du har! Mange artige gullkorn fra små barnemunner;)
Ha en fin kveld!

BO sa...

Takk for kommentar! :-)
Ja, både tittel og innhold måtte vera perfekt for deg! :-)
Jordbær er herlig godt!!!
Ha ein super duper kveld!

Familien vår sa...

Hipp hurra!!!
Venter spent ved postkassa, -elsker overraskelser!!
Utrolig flott side har du, så det er ikke siste gangen jeg er her inne ;)

mi-rachel sa...

syns jeg hører henne med sunnmørsdialekt!;)
pen håndskrift du har!

Margrethes hus og hage sa...

Gratulerer til vinnerene!
Og ønske om en fin kveld til deg :)

Hilsen Margrethe

Flittiglise Norway sa...

SÅÅÅ flott blogg du har:) grattis til vinnerene:) Ha en flott kveld. Smil fra Lise

Flittiglise Norway sa...

ps: konkurranse hos meg og. Heng på:))

Englefryd sa...

hi hi, så koselig samtale:-)
Gratulerer til vinnerne.

MeyBiMe sa...

En spennende trekning :-)
Takker for hyggelig kommentar i bloggen min :-)
Og.....så skal jeg prøve å forklare deg hvordan jeg har laget denne gardinen da.....jeg er egentlig ikke god på slike forklar-hva-du-har-gjort ting men.........
Jeg syr hele gardinen som en lang, "dobbel"(mønster på begge sider) løper.....I begge ender lager jeg en løpegang til en list oppe og nede...henger du med ennå eller :-)
Jeg fester øverst oppe i gardinen til slutt båndene som jeg snurper dem opp med :-)
Herlighet...vet ikke om jeg skjønner dette selv engang :-)
Har laget noen på kjøkkenet mitt også for en stund tilbake .....
Du kan se dem på et innlegg lengre nede i bloggen min...et sted....
Håper du ble litt klokere....
men spør igjen...så skal jeg prøve å forklare bedre :-D
natta :-)

Karna sa...

Det er bra det gikk skikkelig for seg...hi,hi...og klart pappa må få være med...tjhiii....Gratulerer til vinnerene!

Solveig sa...

Gratulerer til vinnerne! koselig lesning:o)
Ha en fin dag!
klem fra Solveig

krinkelkroken sa...

Tenker det var noen glade vinnere!
Så herlig med småpraten med veslejenten da, koselig;)