søndag 9. august 2009

Soverommet


Soverommet vårt er ganske stort og luftig, ca. 16 kvm. Det er deilig å ha god plass foran klesskapene slik at vi slipper å kle på oss i kø. Hele klesskapsproblemløsningen slipper vi i det nye huset, for der skal vi ha walk-in garderobe! Hurra for det. :) 

Sengeteppet på senga er kjøpt på Kid. Bildet er kjøpt på Kremmerhuset i sommer. Senga vår er en Kontinental Rammemadrass fra Svane som vi fikk til bryllupet vårt. Når vi flytter inn i huset ønsker jeg meg hodegjerde til senga. Da blir det liksom litt mer en seng, og ikke bare en madrass.


På nattbordet står en Fado bordlampe fra Ikea. Jeg har håndavtrykket til Ida på min side av senga, mens mannen har fotavtrykket hennes. Disse er tatt da hun var bare syv uker gammel. Vi var litt sent ute med Anna sine avtrykk, og lagde da litt for få. Siden besteforeldre og faddere har fått slike små avtrykk har vi bare et større bilde igjen av hennes føtter. Det står i stua.

Englevinger fra Tante Bruun.

Liftgardinene sydde svigermor til oss da vi flyttet inn her for fire år siden. Det er et tykt linstoff fra Åhléns som holder lyset ute ganske bra. Kjøpmannsdisken var opprinnelig furu, og produsert av min svigerfamilies daværende møbelfabrikk. Vi fikk overta den av mine svigerforeldre da vi giftet oss og ikke hadde så veldig mange møbler i den lille leiligheten vår. Mannen min malte den hvit, og da ble den så fin. Porselensknottene var på da vi fikk den, og jeg liker dem kjempegodt.


Denne søte, lille smykkekommoden fikk jeg av en venninne til bursdagen min. Den er fra Kremmerhuset. På smykketreet fra Åhléns henger smykkene som Ida og Anna fikk av oss til barnevelsignelsen. Søte, små barnesmykker i hvitt gull med bittesmå diamanter. Ida fikk en sommerfugl mens Anna fikk et hjerte.

Denne parfymen, Versace Bright Crystal, fikk jeg av mannen til bryllupsdagen i år. Den lukter så himmelsk godt, skikkelig sommerfrisk og blomsteraktig, akkurat etter min smak.

Resten av soverommet inneholder klesskap, senga til Anna og inngangsdøra, og var ikke interessante nok til å bli blogget denne gangen. :)

Håper dere alle får en avslappende søndag. 


12 kommentarer:

http://www.kalimerablogg.blogspot.com/ sa...

Takk for titten. Du har et flott soverom. Og heldige du som får walk-in garderobe, det VIL jeg også ha...
Ha en fin søndag, hilsen Helen

Anonym sa...

Nydelig romantisk soverom,
vakre smykker til pikene!
Ønsker dere en herlig
søndag!

Anonym sa...

Flott soverom dere har. Koselig med avtrykk av små baby hender og føtter.

Ønsker der en fin fin søndag!

Klem Line.

Jannicke sa...

Et flott soverom.. duse fine farger,
og det bildet du viser øverst likte jeg godt!!

Klem J.

Elis@beth sa...

Så fint soverom! Skal ta fler bilder av vårt rom i kveld og legge ut! Har nemlig forandret litt etter første innlegget!!

Ha en flott dag!

Christine sa...

Så koselige bilder av soverommet deres. Romantisk og delikat!

Living laVida sa...

Flott soverom!:)
åååh, Walk-in closet er vel alle damers drøm!Iverfall drømmer jeg om det! :)
Ha en fin søndag!

Monica sa...

den parfymen har jeg også, dene r bare helt herlig og dete r ikke feil at flasken er lekker i tilegg:) Fint soverom dere har og kommoden var kjempevakker synes jeg:) Mange skjønne detaljer:) Ønsker deg en nydelig søndag:) klem monica

Solveig sa...

Lekkert soverom du har! Vakre minner etter jentene! Likte spes godt bildet helt øverst :-)

Ha en flott søndag!

Klem fra Solveig

mi-rachel sa...

fin den kommoden/disken.
og søte englevinger.

et kjært hjem sa...

Dere har et veldig koselig soverom, digger de lampene og hvit quiltsengeteppe står høyt på ønskelisten min :) Nå skal jeg se jentefilm med en svigerinne, jippi...det er lenge siden sist! Klem Ane

Gro sa...

Så fine bilder fra soverommet! Klem