søndag 30. august 2009

Emmelines utfordring

Emmeline kom her om dagen med en utfordring til de som ville om å skrive om sin interiørstil og de ti tingene man blogger mest om.

Emmeline beskriver seg selv som en sommerhusjente der GreenGate, Tilda-bokser, hvit Ektorpsofa og hvite tallerkenhyller står høyt på lista. Her er slik hun deler inn noen av de andre ulike stilene (klippet ut fra hennes blogg):

"Jeanne d'Arc jentene ( Fransk landstil) viser frem oliventrær, stilleben, madonnaer og strieputer med trykk. Retrojentene viser frem stormønstrede stoffer i knallfarger, Blafrebokser, Industrilamper og nostalgiske Kitch-ting. New England jentene svinger seg med puter fra Lexington, møbler og lykter fra Riviera Maison, og bilder av signalflagg i rødt, blått og hvitt. Selvfølgelig har du også De eklektiskesom sier Ja-takk-alle-deler."

Jeg har tenkt litt på det med interørstil og hvilken stil jeg egentlig har. Jeg tror jeg er en av dem som blander de ulike stilene og liker litt av hvert. Et eksempel er i sofaen der jeg har en romantisk GreenGate-pute og en linpute med trykk fra House Doctor. Syns de passet fint sammen jeg. Samtidig liker jeg Blafrebokser og puter og tepper med stjerner på. Jeg er nok en av dem som sier "ja takk, alle deler". Men man finner likevel flest innslag av det romantiske i mitt hjem.

Jeg har jo ikke blogget så veldig lenge, men her kommer de ti tingene jeg har blogget mest om til nå, i tilfeldig rekkefølge:

♥ Blomster, da helst rosa

♥ Green Gate

♥ Bokser

♥ Mine nyeste innkjøp på interiørfronten


♥ Leker

♥ Barnerom

♥ Familien min

♥ Små hobby- og håndarbeidsprosjekter


♥ Englevinger

♥ Bokstaver

Avslutter med bokstaven min og et hjertelig ønske om at dere skal få en fin søndag.


7 kommentarer:

Mia sa...

Hei på deg, jordbærpiken! Koselig innlegg med masse vakert! Jeg tror faktisk mange av oss bloggere er litt sånn "ja takk alle deler" innen interiør. I det siste har jeg til og med latt meg fascinere av retrostilen (noe jeg altdrig trodde var mulig...) og er riktig så imponert over disse bloggejentene som kombinere retro med mye hvitt. Jeg har nok ikke evnen til det, og holder op med mitt (innen visse variasjoner) men noen rendyrket "enstil" blogger blir jeg nok aldrig...

Tino sa...

Hei
Tror nok det blir litt blanding her også. Men da mellom litt romantisk hvitt, litt fransk, og litt ubestemmelig ;)
Men det er vel det som gir et hjem sjarm, å omgi seg med ting man selv liker.
Ha en super søndag!

Lisas hjem og skatter sa...

koselig innlegg :) jeg er nok det samme som deg, ja takk begge deler-jente :) Ha en super søndag i "jordbærhjemmet" :)

klem

Pink lady sa...

Så kjekt at du tok Emmeline sin utfordring, jeg har blogget så kort at jeg synes det var litt tidlig å ta en slik utfordring. Ville lett blitt til at jeg bare viste til de få innleggene jeg har hatt. hehe

Jeg liker også litt av hvert! Det må vel være lov:)

Klem Pink Lady

MODERN COUNTRY sa...

Hei Jordbærpiken!

Jeg hører vel til den Franske landstil jentene jeg da. Som ikke får nok av stilleben og oliventrær. Men jeg lurer på om jeg ikke lurer leserne mine litt. For når jeg titter i bloggen kan jeg ikke finne så mye av det, hihi

Det tar jo litt tid dette da og finne sin stil. Men en blanding av stilarter er jo en stil det og. Kan bli både spennende og personlig og ofte også veldig Inspirerende! Jeg pleier og si at det er en kunst å få til.

Ble så matt av den fine mormor puta du lagde, JIPPI! Jeg har enda ikke turt gå igang i fare for at jeg skulle ødelegge masse fint stoff. Så takk for tips om denne fine bloggen med instruksjoner.

Ha en fin kveld!
Aina

Jorid + NOE Blog sa...

Så hyggelig lesing! :-D
Ha en flott søndag videre!
Klem

Elis@beth sa...

Så flotte bilder!!

Ha en fin kveld!!

Klem!!!