søndag 23. august 2009

Smykkeoppbevaring


Har du noengang opplevd dette? Denne klumpen med smykker har ligget i skuffen på badet i hele sommer, helt viklet inn i hverandre. Jeg har lurt litt på hvordan jeg skal oppbevare smykkene mine på en måte der jeg lett har oversikt over dem uten at de vikler seg inn i hverandre (noe som er det mest irriterende som fins).

Så her om dagen fant jeg fram denne settekassen som jeg kjøpte på loppemarked i vår. Jeg malte den hvit, og hadde egentlig tenkt til å henge den opp på barnerommet. Men der ble det ikke plass til den, så den har bare stått og støvet. Jeg fant ut at den er perfekt til oppbevaring av smykker, armbånd og øredobber, så nå inneholder den mine favoritter.


Den står lett tilgjengelig på skjenken inne på soverommet vårt.


Hva bruker du din settekasse til?

Jeg sitter her og slapper av i sofaen etter en lang dag som begynte kl. 0500 (Anna er morgenfugl). Sangen gikk fint i dag. Jeg var litt nervøs, og veldig rørt, men klarte stort sett å holde kontroll på stemmen. Tusen takk for alle lykkeønskningene! :) Håper dere alle får en fin uke!

Til Cornelia:

Ingen er så trygg i fare

som Guds lille barneskare,
fuglen ei i skjul bak løvet,
stjernen ei høyt over støvet.

Herren selv vil sine berge.
Han er deres skjold og verge.
Over dem han seg forbarmer,
bærer dem på faderarmer.

Ingen nød og ingen lykke
skal av Herrens hånd dem rykke.
Han, den beste venn blandt venner,
sine barns bekymring kjenner.

Våre hodehår han teller,
hver en tåre som vi feller.
Han oss føder og oss kleder,
midt i sorgen han oss gleder.
Gled deg da, du lille skare!
Jakobs Gud skal deg bevare.
For hans allmakts ord må alle
fiender til jorden falle.

Hva han tar, og hva han giver,
samme Fader han forbliver,
og hans mål er dette ene:
Barnets sanne vel alene.


19 kommentarer:

mi-rachel sa...

nydelig sang!

og så lurt med den settekassen.
fint var det også.

Jannicke sa...

Minner meg om søndagsskolen,
både bildet og sangen :o)

klem J.

Lotta sa...

Så utrolig smart med settekassen...blir bare helt imponert jeg(igjen) Nydelig sang..jeg liker også å synge! HA en flott uke kjære du!
Klemmer

Mor og datter sa...

Yes ! så bra:) Da skal jeg å leie shopoholikers bekjennelser. hihi

Så smart med settekassen:) Jeg har brukt en gammel koffert jeg, om du ser på bloggen min!

ha en fin søndag videre!
klem

Bea sa...

Så lurt å bruke settekassen til smykkene.

klem

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Takk for hyggelig hilsen:) Så flott settekasse! Skulle gjerne hatt en til mine smykker også, de ligger i en haug i en skuff! Jeg hadde jo en gang en settekasse, men kvittet meg med den en gang på 90-tallet;) Får komme meg på loppis! Takk fpr tips!!

Ha en fin dag!

Klem Anette:)

Så flott at det gikk fint med sangen!

Linda S sa...

Takk for smart oppbevaringstips!

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Så flott med smykker i settekassen!
Gjett om jeg angrer på at jeg kvittet meg med min nå...

Klem

Karna sa...

Så lurt, jeg har flere gamle settekasser, så dette var en super ide...har flere knuter med smykker liggende...

Hege - BOLIGglede sa...

Det med settekassen ble veldig fint! smart...
Vakker sang også. Blir veldig fort rørt jeg og..snufs.;)

AM sa...

For en god idé! Jeg kjøpte to settekasser på loppemarked i helgen som jeg har tenkt å pusse opp. Har tenkt å gi den ene til lille niese, mens den andre visste jeg ikke helt hva jeg skulle bruke til. Før jeg leste her ;)

Jorid + NOE Blog sa...

Ja, den sangen er nydelig :-)

Og for en smart løsning, har samme problemet som deg. Alle mine smykker ligger i en stor bunt i en kurv! Ææsj, like prakk hver gang man skal finne noe. Så dette var genialt!

Ha en flott dag videre vennen!
Nå skal jeg i bassenget :-)

Klem

KRUSEDULL sa...

Det var skikkelig lurt med settekasse til smykkene:) Nydelig sang!

Anonym sa...

Ååå, et fantastisk syn av smykker med oversikt og orden! Sånn settekasse må jeg nok ha meg... for mine ligger fortsatt innviklet i baderomsskuffen.
Heldig du er som jobber på folkehøgskole! Jeg har mine beste skoledagen fra folkehøgskole selv, og kommer aldri til å glemme opplevelsene eller lærerne!

Kristine Dall sa...

Fantstisk idé! Kjekt å ha de på samme plass, og så åpent. Jeg oppdager ofte "nye" smykker og armbånd rundt omkring i skuffene mine.

MariMaja sa...

Smart ide med smykker i settekassen!
Klem fra Maja

Fru Luna sa...

Det der var en god ide :)

Anne Olaug sa...

Ja, det gikk veldig bra med sangen! Nydelig stund!
Takk for bra smykketips. Fine bilder. :)

Anette {foreldremanualen} sa...

Genial ide! :-D