lørdag 29. august 2009

Hjemmelagede puter

I går så jeg disse flotte putene som Tino hadde laget, og jeg ble så inspirert over den enkle fremgangsmetoden, så jeg løp på Kid for å kjøpe ingrediensene. I går kveld ble to søte, litt ujevne, men veldig sjarmerende mormorsputer født i jordbærheimen. Det tok bare et par timer så var de ferdig. Det liker vi. :) Anbefaler dere å besøke bloggen til Tino, hun serverer stadig vekk flotte tips for dem som er glad i håndarbeid.

Jeg brukte et litt tykt bomullsstoff som jeg hadde fra før, så jeg fikk ikke snurpet hullet helt sammen. Derfor sydde jeg på litt restestoff fra stuegardinene på baksida av heklebrikkene slik at jeg skjulte det store hullet. Funket bra det. 


Heklebrikken tråklet jeg på til slutt. Hadde jeg skulle laget flere puter ville jeg brukt dunpute til fyll inni. Da tror jeg den runde formen hadde blitt litt finere. Også syns jeg dunputer er mye mykere og deiligere enn de andre.

Jeg er veldig fornøyd med putene. Billige og fine, også er det gøy å sitte og lage dem når det går så fort. 

Minner om trekningen min for dere som ikke har fått med dere den. Vinnerne trekkes førstkommende mandag. Jeg gleder meg! Er helt overveldet over all responsen jeg har fått. Dere gjør det gøy å blogge. Tusen takk til dere alle som bruker litt av deres tid til jordbærpiken. :)

Håper dere får en strålende lørdag!


20 kommentarer:

Anonym sa...

u n d e r b a r t

l o v e l y

d e j l i g t

w o n d e r f u l....

jag måster bara få berätta att jag älskar Din blogg!!

agneta

Tino sa...

Så fine de ble! Ikke sant de var kjempegreie å lage? Og morsomt også når det ikke er så komplisert.

Ha en super helg!

Epleskrell sa...

Så flotte puter!
Har ymtet frempå at jeg ønsker meg symaskin jeg også, men da fikk jeg et blikk og et hysterisk latteranfall fra kanten her. Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det jeg.. ? :)
Ha en fin helg snuppis <3
stoooor klem

LillaLykke sa...

WOW! Dem var fantastisk flott!! :)

Solveig sa...

Så fint det ble! Skal jammen besøke denne bloggen til Tino- det er artig med noe nytt!!
Ønsker deg en flott helg:o)
Klem fra Solveig

Havets Datter sa...

Så fiiin!! Du er kjempeflink ;O)

Hulda sa...

Kjempefin pute, jordbærpike. :-) dekorativ og skjønn med heklabrikken. Har planer om å sy noen runde puter jeg også.

Elis@beth sa...

Så flott! Ble inspirert! Har både stoff og slike heklebrikker, men ingen symaskin :-(
Men vet flere som har så kanskje jeg må høre om jeg får låne!!

Klem!!!

Jorid + NOE Blog sa...

Heisann!
Så nydelig puten ble :-) Virkelig flink med symaskinen. Håper jeg kan få noen skills en dag! .. Hmm!

Håper du får en flott kveld! Jeg skal ut sammen med en vennine på kafe, blir koselig!

Klem

Cecilie sa...

Gikk senest i dag og tenkte at slike puter må man kunne lage selv. Når jeg nå leser i bloggen din hvor enkelt det er forsvinner all tvil: Slike puter skal jeg sy!!! De er bare helt nydelige.
Ha en fin lørdagskveld:-)

MariMaja sa...

Så fin puten ble da!
Flinke du;)
Gleder meg til trekning;)
Klem fra Maja

Bea sa...

Så fin den ble:o)


Du er utrolig flink med symaskinen og blogger om inspirerende ting til oss andre:o)


Klem

mi-rachel sa...

fine.

Myhome sa...

Nydelige puter!
Så flink du er!!!
Ha en fortsatt fin helg!
Klem Anita

Janne sa...

Så smart! De ble kjempefine!
Har vært på loppemarked senest i dag og kjøpt små heklebrikker til å pynte putene med, men denne versjonen var ny...og veldig inspirerende! Mon tro om det blir noen runde puter i sofaen min også...
Takk for tips og inspirasjon:)

Prinsesse Elin sa...

Nydelige :)

Husdraumen/Anita sa...

Knallfine blei dei!!!

Og for ei søt nålepute du har! Er den og heimelaga?

Evy sa...

De putene ble skikkelig fine :)

Margrethes hus og hage sa...

Så fine! Jeg var også og tittet i Tinos blogg, og tenkte at det der skulle jeg kanskje kunne få til :) En vakker dag er det kanskje små runde mormorputer inne hos meg også :) Man skal aldri si aldri!

Nydelige ble de, og du har god grunn til å være stolt av deg selv!

Ha en fin søndag! Hilsen Margrethe

Sissel sa...

Jeg tenker med gru på alle de heklebrikkene jeg har heklet gjennom tidene - og kastet! ERGRE!!!! skal aldri mer kaste noe! haha. Putene blr kjempefine, og nå fikk jeg en ide til jul i sofaen!. Kan man bruke rødrutete stoff, tro? - sånn som er på Italienske restaurantduker, og så en heklebrikke på. DET må da bli koselig til jul...for jeg har masse sånn stoff liggende - OG hvitt bomulssgarn til hekling.