fredag 28. august 2009

Utfordring ute


Når vi åpner ytterdøra vår tar det ikke lang tid før Anna er i døråpninga på vei ut. Det er jo veldig spennende der ute med masse grus og diverse annet fra naturen som hun kan putte i munnen. Buksa hun har på seg er fra KappAhl. :)

Her ser dere inngangspartiet vårt. Tidligere i vår laget min kjære, flinke mann en liten platting her. Helt til høyre i bildet ser dere såvidt begynnelsen på stakittgjerdet vi skal ha. Rosenbenken har jeg kjøpt på Obs! Bygg. I et tidligere innlegg der jeg var veldig frustrert over augustværet, sa jeg at jeg ikke skulle ha noen høstplanter inne før august var over. Men ute har jeg innsett at det nå straks er høst, så jeg har kjøpt litt lyng og en herlig lavendel som lukter fantastisk.

I går fikk jeg en award fra skjønne Margrethe. Bloggen hennes er fylt av nydelige roser, hagebilder og flotte bilder fra hennes hjem. Kan virkelig anbefale å gå på besøk dit. Med awarden følger det en utfordring om å fortelle ti ting om seg selv.

♥ Min favorittmiddag er biff, medium stekt.

♥ Da jeg var liten likte jeg å se i bøker uten bilder i og late som jeg leste fra dem. Derfor lærte foreldrene mine meg å lese da jeg var fire år, og jeg leste for de andre barna på førskolen.

♥ Før jeg fikk barn hadde jeg veskedilla. Av en eller annen grunn sluttet jeg å kjøpe vesker da stelleveska kom i hus. Det er en skikkelig kjip stelleveske også, så ikke skjønner jeg hva jeg har tenkt på. Veskedilla mi skal iallefall få komme tilbake har jeg bestemt meg for. 

♥ Jeg elsker Disney-filmer!

♥ Har en tendens til å kjøpe bare brune, hvite, grå eller svarte klær. Har svært få klesplagg i skapet mitt som har andre farger. Det skal det bli en forandring på! Inni meg er jeg nemlig et ganske fargerikt menneske. :)

♥ Siden jeg flyttet hjemmefra har interiørstilen min hatt denne utviklingen:
- Orientalsk, fargerik stil med kinesiske tegn på det meste av interiør 
- Loppemarkedstil første del av studietida (la meg legge til at dette ikke var en "male-alt-hvitt-loppemarkedstil", men heller en "vi-mixer-sammen-det-billigste-vi-finner-stil") 
- Brun stil (sofa, salongbord, spisestuemøbler og en del annet skulle være mørkebrunt) 
- I dag har jeg en blanding av romantisk og landstil. Den brune stilen henger fremdeles godt igjen hjemme hos oss. Det er ikke bare, bare å skulle skifte ut slike dyre møbler. Men har store planer når vi skal flytte inn i det nye huset vårt. Joy!

♥ Elsker smågodt, chips og dipp. Det er den ultimate lørdagskosen.

♥ Ønsker meg en liten hund. Mops ligger øverst på ønskelista. Dessverre er mannen min svært allergisk, så den drømmen blir nok bare en drøm helt til noen kommer opp med en kur mot allergi. Noen allergikere der ute som har hund? Vil gjerne høre fra dere... Ønske, ønske. :)

♥ Liker å se på Animal Planet (den gang vi hadde den kanalen iallefall).

♥ Har spilt både piano og fiolin i noen år da jeg var mindre, men har glemt alt nå.

Lavendelen min har jeg kjøpt på Mester Grønn. Er nesten alltid fornøyd når jeg kjøper blomster og planter derfra. Syns de har veldig god kvalitet på det de selger. 

Denne fine awarden og utfordringen skal sendes videre til ti andre blogger. Jeg sender den videre til noen av de nyeste bloggerne jeg har oppdaget. Håper dere tar i mot! :)

Tinos

I dag blir det litt vasking og ordning her innimellom leking med Barbie og bygging med Duplo.
 Håper dere får en strålende fredag!


21 kommentarer:

Jorid + NOE Blog sa...

Hei :-)
Så herlig innlegg du har laget, og jeg føler jeg "kjenner" deg litt allerede med de tingene du har skrevet om! :-) Kjempehyggelig!

Hihi, så nydelig lita rockstar jente du har, skjønner godt at verden utenfor døren er spennende! ;-)

Håper dere får en flott helg, har dere noen planer ?

Klem Jorid

Idun // Breidablikk sa...

Hei hei :)

Om dere er interresert i en allergivennlig hund vil jeg ha sett nærmere på kongepuddel. De er ikke "puddel"-puddel, men flotte familiehunder som ikke røyter :)

Ellers så får du ha en fin helg!!! :)

Tino sa...

Hei
Gratulerer med award og utfordring, og takk for at du vil dele den med meg :) Skal få postet den i løpet av helgen ;)
Nydelig liten frøken du har, verden utenfor døren er stor og spennende! Spansk vannhund og bichon frise er jo av de mer allergivennlige hundene. Det beste hadde vel kanskje vært og lånt en en helg for å se om det blir noen reaksjon?
Riktig god helg til deg og dine!
Klem :)

Pink lady sa...

Takk for award og utfordring! Skal se om jeg ikke kan få tatt imot den i løpet av helgen eller neste uke:) Veldig koselig! Flott uteområde og nydelige høstplanter du har fått deg:) Skjønn prinsesse vi ser stumpen til! Ønsker deg og dine en riktig god helg:) Klemmer fra Pink lady

Lisas hjem og skatter sa...

utrolig koselig innlegg - ikke vanskelig å føle seg velkommen når man kommer til deg ser jeg :)

Snakk om KUL bukse :O) herlig!!! vi har en på 3 år som for lengst har kommet seg ut døra, og nå som han har oppdaget verden ute, er det ikke enkelt å la være å "snike" seg ned og ut :o) en liten luring med andre ord! er jammen meg blitt mer å passe på nå som han er blitt større og finner på alt mulig!!! hehe!

ha ei super helg!!

klem

C ♥ sa...

Hei!
Så utrolig innbydende inngangsparti du har. Er nok ikke lett å gå forbi ;)

Ønsker deg en kjempe fin helg.
klem C

Monja sa...

hehe, kjenner til den stilforvirringen man har hatt opp gjennom tidene, kiniske tegn var jo bare såååååååå kult, det var min leilighet et offer for da jeg flyttet alene for første gang...søte bukser lille vakre Anna hadde på seg;)god helg foresten, og ja smågodt, dip, og potetgull er det ultimate, enten det er lørdag eller ei...men er vel best å holde seg til lørdager;)klemmer fra monja

Polly sa...

Tusen takk for hyggelig award og utfordring. Jeg er på vei ut døren og skal på en liten helgetur, så jeg tar utfordringene når jeg kommer hjem fra turen.. ;O) Så det er bare å vente i spenning.. Hehe.. Ønsker deg en strålende helg! Hilsen Polly

Living laVida sa...

Heihei!Gratulerer med award!
Så flott benk dere har, likte godt den rosen på den!:)
Kjenner meg igjen i de forskjellige stilepokene du nevner, men blir nok mer og mer landelig her også. har alltid hatt en forkjærlighet for det romantiske, men det ble overskygget av buddaer, trefigurer og mørke møbler!Men nå er planen at det skal bli mer romantisk og lyst og lett i heimen:)
Ha en god helg!

mi-rachel sa...

koselig inngangsparti.

Simple Lovely sa...

God fredagskveld frøken:)

Åh, så koselig og innbydende inngangspartiet deres ble! Snakk om å vær en effektive tobarnsmor, du er flink!

Jeg måtte og innrømme at det er jo i grunnen høst nå, og plantet ut litt lyng sist uke. Er jo mye innekos å finne på om høsten da, spesielt med disse jentene våres:)

Herlig bukse på den lille tøffingen din! Det er vel ikke særlig stor aldresforskjell på jentene dine? Det er sikkert veldig gøy for dem:)

Nå holder kaninen meg med selksap, kan tror han vokser fort (ikke rart heller med tanke på hvor mye han spiser-spiste den ene knappen fra tv-kontrollen igår)!!

Ha en nydelig helg med familien,
Klemmer

Myhome sa...

Et herligt innlegg, så kjekt, blir litt mer kjent da. Imponert over at du klarte å lese allerede som 4-åring! Flotte bilder med lyng og lavendel m.m ved inngangspartiet. Du må passe godt på den vesle jenta di, en "skummel" alder, da det meste skal utforskes:)
Ha en finfin helg!
Klem Anita

Husdraumen/Anita sa...

Gratulerer med award, for ein morsom award - gøy å lære deg betre å kjenne:)

Og for eit koseleg og innbydande inngongsparti du har laga. Lekkert!

Klem Anita

Christine sa...

Hjertelig takk for awarden, det varmer veldig i disse travle tider=)
Tenkte at jeg skulle legge opp et bilde av den på bloggen min, vet du hvor jeg finner det? Selvfølgelig tar jeg utfordringen. Var veldig gøy å lese om deg, føler at jeg kjenner damen bak jordbærpiken bedre nå. Nydelige bilder av Anna, hun er virkelig fotogen. Ha en koselig i helg søte du. Klem fra Chritsine

Anonym sa...

Så søt liten frøken dere har, utrolig søt bukse hun har på seg.

Morsomme ting du nevner om deg selv, blir liksom litt "bedre kjent".

Flotte bilder, gir en herlig høstfølelse.

Ha en fin fin helg!

Klem fra Line.

Kathleen sa...

Jeg legger igjen en jordbærhilsen!

Tusen takk for award og utfordring, jeg har allerede lagt den ut på siden min! ta en titt :)

God helg!

Anonym sa...

Heisann!
Tror nok Anna og Mille har ganske mye til felles når det gjelder å stikke av ut døra og spise grus..., he he!
Har hørt at Tibetansk Tempelhund er smart å ha når du er allergiker( sjekket det for noen år siden..!)- og de er faktisk kjempesøte:-)
En nabo som hadde den og jeg klappet den ofte UTEN å kjenne noe som helst:-)
Ha en kjempefin helg, klem Hege.

Guttemamma sa...

Så koselig ute hos deg atte!! Grattis med utmerkelse og det var gøy å lese mer om deg!!
Klem fra Anette

Prinsesse Elin sa...

Hei hei
Utrolig kjekt lesning. Jeg har også fått den men har ikke fått lagt den inn på et innlegg enda. Men jeg skal jeg skal.
Måtte innom for å ønske deg en herlig lørdag og ei nydelig helg. Masse klemmer fra Elin:)

Monica sa...

Heisann:) For et herlig innlegg, nå føler jeg at jeg kjenenr deg enda bedre:) Så skjønn rockstar jente også, herlige bilder du viser:) ønsker deg ei nydelig helg:) klem monica

Hokusfiliokus sa...

Tusen takk for awarden, det var hyggelig!
Koselig inngangsparti du har fått og putene du har laget ble kjempefine:)