mandag 10. august 2009

Heklede muffins

I sommer fant mamma denne oppskriften på noen søte, heklede muffins. Det er vel egentlig ikke en oppskrift, men en bildeserie som viser hvordan de er laget. Vi prøvde å lage noen, og det var veldig enkelt og greit. Jeg tror jeg må øve meg litt da, for mine ble litt skjeve, men øvelse gjør jo mester. :) Vi brukte en bruskork inni for å stive av "formen", og fyllvatt oppi. Jeg skal prøve å lage noen som er litt større også. 

På toppen er det sydd en knapp. Mamma har haugevis med gamle knapper som hun har spart opp gjennom mange år. Den bakerste muffinsen på bildet over er det mamma som har heklet. Hun hekler litt strammere enn meg, så den er fastere i fisken enn de jeg laget, og jeg syns det ble veldig fint på disse muffinsene. 

Her sitter Eline, Kristoffer og Bjørn André klare for et lite kaffeselskap. Klærne de har på seg er sydd av min svigermor i sommer.

Kaffeservise og plastglass i stett fra Ikea.


Ida er en veldig flink vertinne, og disker opp for dukkene sine. 
Kristoffer og jeg ønsker dere en god dag! :)


21 kommentarer:

kalimerablogg sa...

For en smart ide!
Ha en fin dag, hilsen Helen

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Så søte muffins! Jeg må også bare få si at huset deres er helt nydelig! Gleder meg til å følge med på bygging. :)

Bea sa...

Så søte de ble. Du har jo vært kjempe flink.

Jeg har tenkt å lage slike i høst.
Det er jo en perfekt dinglegave til små piker til jul.


KLem fra Bea

vårt lille hjem sa...

Kjempefine muffins, jenta di er heldig som får så fine leiker:)

Flittiglise Norway sa...

wow, så lekkert:)

Lotta sa...

Åh så fine muffins! i like! Ha en fin dag kjære du:)
Klem fra
Lotta

Elis@beth sa...

Så flotte muffins! Kjempesøte! Ønsker deg en god dag!

Anonym sa...

Så fine! Må prøve å lage noen slike... Ha en fin dag!

Hege - BOLIGglede sa...

ååå så søte! Fikk kjempelyst å prøve det jeg og. Hadde passet perfekt i dukkestua vettu:)

KRUSEDULL sa...

Så utrolig søte de var!!

Havets Datter sa...

OhLala... for et hus dere skal bygge!! Skikkelig NICE ;o) Gleder meg virkelig til å følge prosjektet!!
Søte muffins...de må jeg prøve å hekle!

Ha en tipp topp dag :o)

Klem Karina

rosaengler ♥ sa...

For noen fine muffins ♡ går jo ann å sy på masse mint pynt på de..?!?
Den parfymen har jeg også, den er rett og slett helt nyyydelig
Klem

Sommerlyst sa...

Utrolig søte! Så flink du er!

Monica sa...

så skjønne muffinsene var:) Den oppskriften skal jammen meg lagres, jeg elsker jo å hekle og disse tror jeg så absolutt min lille prinsessa hadde likt:) Ønsker deg en nydelig mandagskveld:) klem monica

Pia sa...

Kjempesøte!
De fikk jeg lyst til å prøve å lage.

LYKKEBO sa...

:0)

For noen søte små muffins:)
Koselig bilder *smiler*

mi-rachel sa...

super koselig innlegg!:)

perler på en snor sa...

Heihei:)
Søte muffinser!
Huset blir fantastisk fint!:) Gleder meg til dere og skal begynne å bygge. Skal bli så koselig og bli naboer:)
Klem

pepperkverna sa...

Så herlige muffins da! Hege

TheaJ sa...

de er så skjønne:)

Jeg har brukt et bilde i et innlegg i min blogg, håper det går fint, jeg linker selvfølgelig til deg;)

Klem

Unknown sa...

Det er helt i orden, Theamor. :) Takk for at du linker!