onsdag 19. august 2009

Lille Fru Kanin

Da jeg var hjemme i sommer kikket jeg gjennom noen få av tingene mine fra jeg var liten. Da fant jeg bl.a. disse kjempesøte bøkene om Lille Fru Kanin. Jeg husker at jeg likte dem veldig godt, og jeg drømte om å bli så flink til å tegne at jeg kunne illustrere bøker som dette. Det ble jeg vel egentlig aldri, selv om jeg gikk tegning, form og farge på videregående. Jaja, alle har sin egen stil for å si det sånn. :)

Jeg smelter innvendig av disse søte bøkene, og skulle ønske jeg hadde hele serien.



Det regner ikke i dag heller! Hurra! I dag skal jeg fortsette å pusse på et gammelt møbel som mannen min har arvet. Det skal males hvitt og få komme opp i stua når det er ferdig. Bilder får dere selvfølgelig se når jeg har kommet så langt. Håper dere får en koselig dag! :)


16 kommentarer:

Tonje sa...

Så koselig bøker!:))
Morro og kunne bringe videre sine egne gode barndomsminner.

Flott blogg du har!!

Klem Tonje

Elis@beth sa...

Så herrlige bøker, har også fått masse bøker fra mamma- og de er jo så koselige!
Gleder meg til å se det ferdige resultatet!!

Klem!

http://kalimerablogg.blogspot.com/ sa...

Alltid kjekt å finne bøker man selv hadde som liten, vekker mange fine minner.
Ha en deilig dag.
Hilsen Helen

Hulda sa...

Åh, disse bøkene hadde jeg også. Jeg var så glad i dem, har de fortsatt hos mamma og pappa. Så koselig å se de her hos deg. :)

Jorid + NOE Blog sa...

Så nydelige bøker :-) Mamma har også noen esker stående hjemme som jeg skal få komme å kikke på om det er noe jeg ønsker å ta med meg hit til vår lille :-)

Håper du får en flott dag! Her skinner solen idag og mannen kommer hjem fra nordsjøen. Kan ikke bli bedre!

Klem J

Jeanette sa...

Takk for kommentar på bloggen min.
Glad du liker den:-)
Mye som skjer i Englehvitthuset for tiden så følg med:-)
Flott blogg og mange gode ideer inne hos deg også, legger deg til som følger:-)
Klem J.

et kjært hjem sa...

Åh, så søte bøker! Jeg har fått helt dilla på peter rabbit, og de minner meg om den serien. Gleder meg til å se resultatet av opppussingsprosjektet ditt! Klem

Monica sa...

skikelig koselige bøker med herlige illustrasjoner og skjønn tekst:) Det er flott å bringe slik videre, og når du setter slik pris på dem, så vil nok dine kjære også gjøre det:)Det blir kjekt å få se resultatet på ditt nye møbel, kejkt når slikt går i arv, da setter man ekstra pris på det:) Bra at jeg minnet om konkurransen, slik at du også fikk sett den da:) ønsker deg en nydelig dag:) klem monica

KRUSEDULL sa...

Så koselige de bøkene var! Blir litt lenger mellom hver gang jeg er innom bloggeverdenen, men det var mange koselige innlegg siden sist jeg var innom deg og tittet!

Anonym sa...

Nydelige bøker! Så heldig du er som har funnet de gamle bøkene dine.
Like vakkert var bestikket i innelgget under. Ha en fin kveld!

Myhome sa...

Koselige bøker!
Kjøpte en eventyrbok av HC-Andersen i sommer, håper det blir tid til koselige lesestunder utover høsten:)
Blir spennende å følge med på arvegodset som er på vei å bli hvitt:)
Ha en fin kveld!
Klem Anita

silje-sin sa...

Så skjønne!! Det er sånne ting jeg også elsker:) er ikke mye av den typen å se i butikkene i dag gitt.. jeg liker bloggen din så godt, men det vet du vel;) klem

Margrethes hus og hage sa...

Ja, de bøkene er kjempekoselige! Vakre illustrasjoner og fine fortellinger :) Du får lete på bruktbutikker etter flere i serien, det er helt sikkert å finne her og der.

Takk for fine navneforslag til hønene :)

Ha en fin torsdag, hilsen Margrethe

Balke gård sa...

Ja, det er fine bøker!! Og nå når jordbærsesongen er på hell, kan vel jordbærpiken bli illustrastørpiken?;-) Du fikser jo det meste, du! Søte miniservise/bestikk du fikk tak i også! Klem, MArianne

Linda S sa...

Koselig å sjå bilder av bøker fra barndommen, eg har muligens nokre av dei liggande i ungenes bokhylle faktisk...

Anonym sa...

Nåh, disse bøkene hadde jeg også! De var så koselige.