fredag 7. august 2009

Hjemmelaga kosefiller


Siden denne sommeren slett ikke har vært slik jeg hadde planlagt værmessig, har vi måttet finne litt prosjekter innendørs. Mamma fant fram litt restegarn som vi har brukt til å strikke og hekle noen kosefiller etter denne oppskriften fra Drops Design. Kosefillene er vel egentlig til babyer, men vi lagde dem til dukker. Det syns jo selvfølelig Ida var veldig stas. Hun behandler dukkene sine som om de skulle vært kongelige. 

Denne med grønt garn er det jeg som har heklet, mens de to rosa har mamma strikket. Veldig enkelt og greit, og kan gjøres på en kveld. For dere som ikke har vært inne på Drops Design sine sider før, så anbefaler jeg det på det sterkeste. De har mange fine oppskrifter til både strikking og hekling som man kan laste ned helt gratis.

Til slutt vil jeg også anbefale en bok jeg har lest de siste dagene. "Øya" av Victoria Hislop. Den er kjempefin, og har fått veldig gode kritikker. Jeg klarte nesten ikke å legge den fra meg når jeg hadde begynt å lese, og det er jo et tegn på en god bok i mine øyne. :) 




11 kommentarer:

Simple Lovely sa...

Så herlig! De var jo søte og praktiske:)
Skulle ønsket jeg kunne strikke/hekle, målet mitt er å lære det før en gang i framtiden jeg blir mormor, jeg har ennå noen år på meg!!
Alltid kjekt å beundre arbeidet til dere som kan det.

Boken har mor og snakket mye godt om, skal nok skrive den opp på 'må lese listen min'

Ha en fin helg frøken!
Hvordan går det med jordbærene dine forresten? Ble insprirt til å plante noen selv etter jeg leste innlegget ditt, men ting har stoppet litt opp på jordbær fronten her...de hadde nok hatt utrolig godt av litt sol!

Christine sa...

Så søte:) Gleder meg til å lese boken som du anbefaler! Ha en herlig helg. Klem Christine

Epleskrell sa...

Så fine kosekluter! Hadde jeg bare vært en kløpper på hekling, så skulle jammen Iver ha fått en. Men foreløpig så er det tryggest at han er foruten ;)
Dumt at vi ikke fikk tid til å treffes i sommer, jeg møtte Agnes og vi snakket endel om at det hadde vært koselig å samle noen av oss igjen. (litt uformelt uten at vi behøver å samle hele klassen før en eventuelt reunion)

Fint Ikea bilde du har kjøpt deg, det har jeg også. Er veldig glad i det og drømmer meg litt bort i det svevet noen ganger ;)

"Øya" har jeg også begynt på, og er superfornøyd. Er en oppfølger også har jeg skjønt, så da må nok den også pløyes igjennom.

Savner deg tuttemor <3 klem klem

perler på en snor sa...

Så fine kosefiller!
Det er så koselig med hjemmestrikket.
Den boken skal jeg lese:)

Monica sa...

så skjønne kosefiller da:) Garstudio har kjempemange flotte oppskrifter og jeg bruker siden titt og ofte.

Sikkert kejmpestas for lille prinsessa å ha egne kosefiller til babydukkene sine:)

Ønsker deg ei nydelig helg.) klem monica

et kjært hjem sa...

Så søte kosefiller, kan tenke meg Ida er begeistret :) Har hatt litt problemer med legging av Peter på kveldene, vil gjerne sovne til puppen. Siden han ikke vil ha smukk, prøvde jeg kosefille idag...og det gikk...sovnet nesten med en gang. Håper det funker videre også, og da spørs det om jeg må hekle meg noen jeg også :)

♥ Smask på kjaken fra Ane

mi-rachel sa...

så søte kosefiller.
og så flink du er som kan hekle.
jeg er utrolig dårlig på sånt.

Anonym sa...

Geniale suttekluter! jeg er tilhenger av gratis oppskrifter så takk for tipset! ha en fin helg!

Lotta sa...

Hei hei!
Så fine kluter!Må få lært meg slik hekling etterhvert!:)
Ønsker deg en god helg jordbærpiken:)
Klem fra
Lotta

Lisa Marklund sa...

Verkligen jättefina, vad duktig du är :-).
Välkommen till SIB, jag har lagt in din blogg nu.
Kram Lisa

hobbyvimsa sa...

Hei igjen!!Sååå masse fint du har laget.Har kost meg her inne på bloggen din i kveld,du er kjempe flink!!Klem Linda:)