søndag 9. august 2009

Vårt fremtidige hus



Her får dere se noen bilder av huset vi skal bygge i løpet av 2009 og begynnelsen av 2010. Vi har fått hjelp til å tegne huset av en god kamerat av mannen min som er arkitekt. Jeg trodde det skulle bli kjempemorsomt å tegne, men tvert i mot syns jeg det bare var slitsomt. Det var nærmest umulig å bestemme seg for noe som helst, i tilfelle vi valgte feil og kom til å angre på noe etterpå. 

I følge arkitekters "regler" er det lurt å begynne og tegne planløsningen først, og forme huset etter det. Men vi visste hvordan vi ville ha utsiden av huset, og prøvde å forme planløsningen etter det. Nesten umulig å få det slik vi ville, så jeg vet ikke om jeg anbefaler noen å gjøre det på den måten vi gjorde det på. Til slutt måtte vi bare sette foten ned og bestemme oss. Vi er veldig fornøyde, og nå gleder jeg meg til å fortsette prosessen. Graving av tomta begynner i slutten av september.

Huset er tegnet av arkitekt, og tegningene er beskyttet av loven om opphavsrett, derfor er det ikke lov å kopiere dem. (Tenkte jeg måtte nevne det siden jeg legger dem ut.)

Nå skal jeg se på Poirot. Har så gode minner fra barndommen da vi så på Poirot hele familien. :) God kveld!


11 kommentarer:

Ida sa...

Heldig heldig heldige dere - det huset så utrolig flott ut!

Har forstått det slik at det er endel arbeid med å bygge hus - men UTROLIG kjekt når det er ferdig!

Masse lykke til fremover - blir spennende å følge med !

klem

Simple Lovely sa...

Wow! Så utolig flott hus dere skal få, så heldige dere er! Blir nok en drøm å innrede, du som er så glad i interiør:) Blir spennende å følge med på uviklingen!

Lykke til!

Ha en fin kveld,
Klem Julie

kalimerablogg sa...

Fantastisk flott hus!
Tenker dere blir glade når første "spadetak" av tomta begynner. Masse lykke til, skal bli spennede å følge med på utviklingen.
Her blir det Beck (på opptak) i kveld.
Hilsen Helen

mi-rachel sa...

ser bra ut.
spennende tid dere går i møte!

Sommerlyst sa...

Wow for ett flott hus. Heldige dere som skal få bygge helt nytt hus - AKKURAT slik dere ønsker!
Vi har tenkt litt på tanken selv, men kjenner jeg blir litt "matt" av tanken på alle valg jeg må ta...jeg som lider av beslutningsvegring og alt :)

Ha en fin ny uke, og tusen takk for alle koselige kommentarer hos meg i det siste!

Klem M

KRUSEDULL sa...

Kjempeflott hus!!! Det blir stort med masse god plass! Deilig! Vi kommer til å bygge i noen lunde samme stil, men graver kjelleren godt ned siden vi har helt flat tomt. Lykke til i prosessen. Vi kommer ikke i gang med det første, gjern over jul. Gleder meg veldig!

Margrethes hus og hage sa...

Åh, for et flott hus :) Det ser kjempelekkert ut!

Å bygge ER slitsomt! Vi har vært igjennom den prosessen, og jeg må si det var noen tøffe måneder. Samtidig var det utrolig kjekt å se det hele ta form og bli som vi hadde sett for oss!
Begynn å tenke på innredning allerede nå, når dere kommer til slutten av byggeprosessen og "alt" skal tas ut, er det lett å bli sliten. Bedre å være litt i forkant!

Gleder meg til å følge med på husprosjektet deres, håper det blir litt oppdateringer her inne :)

Hilsen Margrethe

Jannicke sa...

Flotte tegninger!!
Dette blir spennende å få følge med på ;o)

Klem J.

Lotta sa...

Hællæis!
Wow..for et stort og lekkert hus! Det blir spennendeå følge med på!
Så flott soverom du har...mange flotte bilder derfra..
Nå er det køya her snart..
Sov godt jordbærpiken...koselig navn altså;) Klemmer

Anonym sa...

Så utrolig flott hus!

Blir noen spennende måneder framover for dere nå.

Gleder meg til å følge med på prosessen!

Ha en flott mandag!

Klem Line :)

Kristine Dall sa...

Nydelig hus! Gleder meg til å se det ferdig :)

Lykke til!