onsdag 12. august 2009

Spilledåse

Når jeg sitter her og skal skrive prøver jeg å vrenge hjernen min. Jeg kommer ikke på hva dette heter! Er det en spilledåse eller en glasskule, eller har det et annet navn? Noen som vet? Jeg er for øyeblikket helt blank iallefall.

Uansett, mamma og pappa kjøpte denne til Ida i Trier i Tyskland for et par år siden. Er den ikke nydelig? De skjønne, pastellfargede musikantene inni spiller "Glade jul" på Idas befaling, og blir aldri lei.

Når man snur den opp-ned virvler det glitter rundtomkring inni. Søtt. :)

Det kjennes ut som om høsten har kommet til Sunnmøre. Det regner ute, og ikke spesielt varmt er det heller. Tragisk spør du meg! Jeg pleier å synes at det er ganske koselig når høsten kommer, med sine gule blader og stearinlys, men etter den sommeren vi har hatt i år er jeg ikke mett av solen! August er jo en sommermåned det også, selv om mange begynner å jobbe igjen, så jeg nekter å slippe tak i den siste resten av sommer. Jeg går barbent på trass, og prøver å unngå og ta på meg jakke sånn at det iallefall skal føles litt sommerlig. Ingen høstblomster skal inn i dette huset før høsten offisielt begynner, og det er ikke før 1. september. Jepp! Godt å få det ut. :) 

Ha en nydelig sommerdag, folkens!


14 kommentarer:

Helen sa...

For en nydelig spilledåse. Kanskje det kan være en blanding av spilledåse/glasskule... flott var den uansett.
Forsåvidt enig med deg at høsten kan godt vente litt før den kommer sigende inn.
Ha en toppers dag.
Hilsen Helen

Lotta sa...

Hei hei!Åh den var nydelig:) Jeg vet ikke hva jeg sier jeg..glasskule tror jeg.. :)

Ha en super dag...høsten får komme i september etter 15 eller noe;)
Klem til deg

Hanne sa...

"Ristekule" kalla vi det der eg jobba før:) Den der var nydeleg!

rosaengler ♥ sa...

Den var helt nydelig

mi-rachel sa...

superskjønn spilledåse.
og ja..det er lenge til høsten!

T:o)ve sa...

Nydelig spilledåse/glasskule!
Har ei her som ville elsket en slik...
Ha en videre deilig dag!

Gry sa...

Fantastisk nydelig!! Tenk å ha en slik på barnerommet!

et kjært hjem sa...

Jeg har ikke vært inne her på noen dager, og her er det mange herlige innlegg jeg ikke har sett :) Så først av alt, et VAKKERT hus dere skal bygge! Det kan dere være fornøyd med! Så at dere hadde forandret litt på oppsiden, og det ble mye finere! Veldig fine de plaststettglassene fra ikea, skal en tur dit i september og da skal jeg gå til innkjøp av sånne! Til slutt, en veldig fin spilledåse! Gleder meg til vi sees :)

silje-sin sa...

He he, da burde du ikke ta turen innom meg nå:) Her er det nemlig høst på trappa. Jeg elsker høsten, og synes det er skjønt når den kommer! Men i år har det vært for lite sommer, det er jeg enig i! Kjempefin glasskule Ida har fått! Elsker sånne ting, også med glitter da;) tenker prinsessa er fornøyd:) Synes du viser så mye koselig på bloggen din! klem fra silje.

Frk. T sa...

Sukk, så fin glasskule/spilledåse din datter har fått.. Jeg ønsker meg en slik julekule, og den kan gjerne spille "glade jul": )

Nyt kvelden, selvom det er varmt og fint vær her på østlandet, er det noe annet med luften.. Lukter og føles som høst! Og høsten er ikke helt velkommen enda her hos meg.. Klem til deg: )

ChatrinesLiving sa...

ÅÅÅååå disse er så vakre atte!!!

Engang så kjøpte jeg en glasskule m/musikk (spilledåse) på smart club. Den var så vakker. Det var julemotiv, den var stor med små julemusikanter inni. Jeg bare elsket den! men så... i all min flyiing hit å dit, så ble den knust. Det var en trist dag gitt. For det er faktisk sjelden man finner slike vakre som din (å min)

Ja høst er det hos meg også. Det lille jeg har av hage er på sitt vakkreste, men litt vemodig å vite at det går mot slutten av nok en sesong.

Ellers nyter vi de mørke kveldene, midnattsolen forsvant for litt siden, og vi kan tenne lys igjen inne:) For første gang siden mai har vi på ei lyspære inne, og litt stearinlys. Det er nå litt kos det også:)

Ha en fin sensommernatt!
Klem fra Chatrine:)

Margrethes hus og hage sa...

Så vakker den var! Kaller det spilledåse, men ble litt i tvil nå :)

Koselig gave å få, da! Det er en slik ting man tar vare på gjennom livet, og ikke en leke som blir lagt vekk etter et år eller to. Virkelig flott!

Ha en fin torsdag! hilsen Margrethe

Karna sa...

Så fin den var, kjempe fin! Fikk en slik kule av de ansatte da vi var på tur til stockholm et år, men den kommer kun frem til jul da den er mye mer "julete" enn denne....

Heter det snøkule...husker ikke jeg heller....

Christine sa...

Så søt spilledåse, skikkelig nostalgisk og stemningsfull!
Håper at det enda er noen sommerdager igjen, du får kose deg uansett=) Det er leeenge til høsten kommer, basta!