torsdag 27. august 2009

Pixi

Husker dere Pixi-bøkene? De har vi mange av hjemme hos mamma og pappa. Tror det går an å kjøpe slike enda. I sommer tok jeg med meg denne søte boka om prinsessen og frosken. Det er en kjempekoselig historie med nydelige illustrasjoner, og jeg husker hvor godt jeg likte å lese den.

I natt har vi hatt en oppstykket natt der både den ene og den andre har vært våken. Helt utrolig at det er så innmari spennende å være oppe midt på natta. Jaja. Det går heldigvis over, og vi må vel bare prøve å nyte at barna våre har lyst til å bli holdt og kosa med så lenge vi kan. Plutselig er de store. Rart å tenke på.

Vil bare minne om trekningen min for de som ikke har fått med seg den. Kjempekoselig at det er så mange som har meldt seg på! Og det er plass til fler, så trykk her hvis du vil bli med. (Eller du kan rett og slett bare scrolle et par hakk ned på siden) :) Ha en finfin dag!


22 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅ fikk maange barndoms-minner opp der ja-hadde en hel haug av disse bøkene selv:-)
Koselig innlegg!
ha en fin dag,klem Hege.

prinsesselinn sa...

hei på deg, har linket til deg i mitt nyeste innlegg,
håper det er greit at jeg lånte bilde, jeg er overbegeistret for ideen din.

ha en fin dag.

mi-rachel sa...

nei..de bøkene ha jeg aldri sett.
men du er jo yngre enn meg da:)

Jorid + NOE Blog sa...

Hei!
Så nydelig bok, har også mange barnebøker hjemme hos mamma som jeg skal hente hjem! :-) Må bare ha en bokhylle de kan stå i på rommet til vesla!

Håper du får en fin dag! :-) Det har jeg for jeg har fått hørt hjertet hamre å slå til lillemor i magen! <3 Helt fantastisk!

Klem J

Martine sa...

Så søte bøker:) Vi har vært oppe hele natten her også, har en liten en på 11 mnd som får tenner og plages veldig med det. men vi kommer oss gjennom dagen uansett vi, ikke sant? he he:)

ha en fin dag:-)

meaningmoon sa...

har aldri sett de bøkene, men ser ut til å være noen flotte bøker da!

et kjært hjem sa...

Så koselig bok, skjønne bilder! Vi hadde ikke den boken når jeg var liten, men jeg ville ha elsket den! Mange koselige innlegg her Hilde, og nå skal jeg hive meg på konkurransen din...JIPPI!

Pink lady sa...

Disse bøkene har jeg ikke sett før, men de så veldig fine ut. Koselig å ta vare på litt ting fra egen barndom slik at man kan bringe det videre til neste generasjon:) Klem Pink lady

Kreoline sa...

Husker godt disse bøkene, har nok en del liggene i en pappeske en plass. Koselig med små unger, bare nyt det, tiden går fort. Ha en fin dag, klem.

Tino sa...

Jeg kjenner ikke til akkurat de bøkene. Men det er mange hyggelige barndomsminner knyttet opp til forskjellige barnebøker. Og veldig koselig å la de samme historiene gå i arv til egne barn.
Ha en fin kveld :)

Guttemamma sa...

åååååå,dette er nydelige nostalgiske bøker!! Skatter..

Linda S sa...

Hugser desse bøkene, ja ♥

Margrethes hus og hage sa...

Såbarnstiden går fort, ja. Det er bare å nyte den mens den ennå er der! Plutselig er de blitt tenåringer...

Det ligger en oppmerksomhet og en liten utfordring til deg inne hos meg :)

Hilsen Margrethe

Hulda sa...

Den boka husker jeg også. Veldig søt historie, og jeg ser at din er godt brukt. :) Har mange av disse Pixi-bøkene selv. Husker spesielt en om ei jente som hadde fødselsdag, og ei som fikk et dukkehus til dukkene sine. :)Disse bøkene gikk på rim. Du har dem kanskje, du også.

Villa von Krogh sa...

Hei. Kjenner ikke til de bøkene jeg... :) Husker kanskje bare ikke!?!

Sengen er helt rå ja. Enig enig. Hadde jeg bare kunnet overbevise mannen min om det samme. :)

Kos deg videre i kveld og nattinatt fra meg.

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Rart hvor gått vi husker ting fra barndommen. Hvordan følelse vi fikk av ting osv. Jeg har også noen barnebørker der jeg fortsatt husker hvilke tegninger som var foavoritten og hvordan jeg kunne sitte og leve meg inn i tegningen og fantasere ut mine egne historeier. Gode minner.

Ja plutselig er de store. Minstejenta mi er allerede 4 år og skal slettes ikke ligge i sprinkelsengen lenger. Det er jo bebyseng mamma. Jeg er ikke ferdig å male sengen hun sakal ha enda, så nå ligger hun på madrass på gulvet inne på rommet sitt, for sprinkelseng er jo helt uaktuelt.

Ha en fin helg
:)

Elis@beth sa...

Husker disse,ja!!!!

Blir nok sjeselong på oss,men er ikke helt sikker enda!!!

Klem til deg!!!

Nina Kristin sa...

Å, denne boken husker jeg også godt. Jeg har i sommer fått frisket opp igjen hukommelsen og fått fram igjen mange barndomsminner, etterhvert som barndomshjemmet mitt ble tømt og gården solgt. Vemodig, koselig og spennende, veldig mange forskjellige følelser på en gang. Håper mamma har tatt vare på det meste...

Lotta sa...

Åh koselige bøker!Ønsker deg en herlig helg:)
Klem fra
Lotta:)

Karna sa...

Kan ikke si at jeg husker disse bøkene, hvis ikke de er de KJEMPE store som ble solgt på døren??? Hjemme hos oss gikk det mest i Anne Cat Vestly bøker, elsker de bøkene fremdeles, og gleder meg til Knerten kommer på kino i Oktober...den skal jeg se!!

Ha en fin helg!

Anne sa...

Sjølvsagt ville eg vere med i trekninga di:) No har eg linka til konkurransen din:)
Ha ein fin dag!

Anette {foreldremanualen} sa...

Oj, de hadde jeg helt glemt! Husker at søsteren min og jeg samlet på de bøkene der. Trodde ikke de fantes lengre... :-)