onsdag 20. april 2011

Påsketre nr. 2


Å ta med naturen inn har vært i trendbildet en stund nå. Jeg er som regel ikke først ute med siste nytt, men kommer slentrende litt etter når jeg har funnet ut om moten er noe for meg eller ikke. :) 

Trær inne har jeg veldig sansen for, så her om dagen tok jeg med meg hagesaksa opp i den lille skogen bak huset vårt på leting etter et fint pyntetre. Fint og fint, fru Blom. Jeg gadd ikke lete så lenge, for det var ganske kaldt. Fant et som lå på bakken som så OK ut. 

I høst hogde Mannen ned litt av skogen bak huset for at vi skulle få inn signal til parabolen. (Han som eier skogen var glad til, for der skulle det ryddes skog uansett.) Og det var i den haugen jeg gikk på leting etter et innetre. Det var egentlig ingen av dem som var så veldig fine, så jeg tok beste jeg fant og klipte det til så godt jeg kunne.


Jeg elsker lykter som henger fra ting. Når man i tillegg kan pynte litt til påske OG ønske gjestene velkommen med et skilt, så er dette det perfekte innetre i mine øyne. Det er trærnes Brad Pitt rett og slett.



Velkommen-skiltet har ligget ute, så det har blitt litt falmet... Men de som legger godviljen til kan lett se at det står "velkommen" der! :) Påskepynten er fra Maileg. Treet har jeg satt i en bøtte fra Ikea og puttet steiner fra vår fremtidige hage oppi. Stødig som et fjell!



Dette treet er et påsketre nå, men jeg kommer til å ha det i gangen en god stund tror jeg. Får pynte det med sommerfugler eller noe til sommeren. Jeg har faktisk enda et påsketre (eller heter det påskeris?) i stua. Ikke værst å gå fra null påsketrær i fjor til tre stykker i år. Gull!

ha en herlig onsdag

10 kommentarer:

Eva sa...

Så knallfint!!!!

Mona Christin sa...

Hei.

I løv it... Lyster jeg og, men da tror vel mannen at jeg har blitt helt ko-ko.

Bare hyggelig å kunne hjelpe.

Ha en fin påske, skjønne du.

Klem Mona C

ELLEMELL sa...

artig da.. likte at det stod i gangen, og at det kunnne henges lykter i:)

tre påsketrær er heller ikke så værst! har en trollhassel jeg. Har ikke plass til mer;)
klem ellemell

Helen sa...

Så flink du er til å pynte, jeg har ikke engang tatt frem påskepynten...
De hvite bøttene likte jeg veldig godt og elsker den runde store matta i gangen din :)
God påske til deg.

Mettepipp sa...

For en lys og fin gang du har.

Jeg har også en slik bøtte fra Ikea, men den er full av gamle bleier. Din er unektelig finere enn min ;-)

Unknown sa...

Så koselig det ble ♥
Jeg elsker når naturen kommer inn;)
Kjempefint har du gjort det;)

Klem line

MissMette sa...

Kjempefint ble det... ღ dette likte jeg veldig godt :) masse flotte bilder i innlegget under her også - koselig pyntet til påske ღ Ønsker deg en fortsatt fin uke og GOD PÅSKE ღ Stor klem fra Mette

Anonym sa...

Kjempestilig i gangen deres ...!

Fin påske, klem til deg

Anonym sa...

Det ble kjempe fint! Kosleig å bli ønsket velkommen av det slik tre.
Klem fra Igi

Unknown sa...

Sååååå fine påsketrær du har skaffet deg, og med lekker pynt!
Jeg gjorde også et forsøk på å dra et tre i hus, men pollenallergi sørget for at det måtte ut igjen i full fart...;P

JEg likte det store treet ditt veldig godt jeg, syns det var kjempefint. Herlige farger på pynten i innlegget under;)

Ha en fin kveld!
KLEM