mandag 25. april 2011

Den siste påskedagen

Siste dagen i påskeferien. I dag skal vi ha hele svigerfamilien min på middag. Det blir koselig. Vi prøver oss på lammelår for første gang, og det er Mannen som tar ansvar for kjøttet. Han begynte i går kveld med å krydre og stelle med det. Så har det stått i ovnen (med vann, smør, løk og masse greier) i natt på svak varme. I dag skal vi skru opp varmen og få litt mer fres over sakene. Vi har som sagt aldri laget lammelår før, men følger den meget vellykkede fremgangsmåten til ei vi kjenner. Gleder meg til å smake! Langtidssteking er visst tingen iallefall. 

Håper at dere også har hatt en fin påske, og at dere vil nyte den siste påskedagen. Her er det grått i været i dag, men jeg håper at sola trosser værmeldingene og stikker hodet sitt fram mellom skyene. :)


I dag viser jeg bilder fra den påskepyntede tv-kroken vår. I morgen er hverdagen tilbake, og da skal pynten tilbake i eskene. Litt vemodig egentlig. Jeg syns det er koselig med egg overalt. Nå er det ikke lenge til den ultimate vårmåneden da, og etter det er det sommer, min favorittårstid! Vi har mye å glede oss til, men mye å glede oss over her og nå også. :)

ha en nydelig dag

9 kommentarer:

beate sa...

så fint du har pyntet!!
har ikke lyst til at hverdagen skal komme ennå jeg...

klem beate

Tove `blogg verden sa...

Kjempekoselig påskepynt : )
Lammelåret blir nok hærlig skal du se ; ) ! Jeg lager det et par ganger i året- noe av det beste jeg vet! Men jeg beiner det ut og fyller de med gode urter og masse hvitløk! Er jo så mange forskjellige måter å lage lammelår på : ) Kos dere masse
klem Tove

Karina sa...

Lammelår høres helt fantastisk ut, har fått det servert noen ganger selv men aldri laget det. Spent på å høre hvordan det gikk :)

Her pakkes også påskepynten ned i dag. Vemodig samtidig som det skal bli godt å komme i gang med hverdagen igjen, det er jo tross alt snart mai. :)

Ha en herlig mandag!
Klem Karina

Emma sa...

Å så flott stue! :) Håper dere har hatt en nydelig påske! Jeg lurer på en ting.. Sofaene deres, hvor har du kjøpt dem? Di var utrolig fine! :)
Mvh Emma

Anonym sa...

Høres ut som en super dag! :)

Lurer på hvor mange kvm stua deres er? Ligger tv stua innenfor spisestuen eller?
Dere har det så fint!!

Ønsker dere en fortsatt fin kveld :)

Ida

Piulfen sa...

Å så koselig med lammelår på 2. påskedag. Koselige påskeegg du har lagt ut i påsken. Så mang eifne bilder.
Ønkser deg en god kveld.

Tonje sa...

Å så kult bord du har! Første gang jeg besøker bloggen din i kveld. Kjempefin!

Unknown sa...

Hei Ida!

Takk for gode ord. :)

Tv-kroken vår er en del av stua, men er egentlig en ganske liten krok. Har ikke helt kontroll på kvm., men stua er ca. 45 kvm. og tv-kroken er kanskje 10 av de 45? Litt usikker, men sånn cirka. :)

Unknown sa...

Emma: Sofaene våre er kjøpt for åtte år siden på Møbelringen. Husker ikke hva de heter eller hvilken leverandør de er fra, men det er mulig de vet det hvis du kontaker Møbelringen. :)