tirsdag 25. januar 2011

Orden i oppvasken

Bak vasken på kjøkkenet har vi et stort vindu med utsikt til hagen på baksiden av huset. I vinduskarmen har jeg laget meg et lite oppevaringssystem for oppvasksakene. Det meste er kjøpt på Emmas Verden. Jeg syns det er så greit å ha disse tingene lett tilgjengelig. Først hadde jeg alt stående på rad og rekke i vinduskarmen, men det så så ukoselig ut. Får man samlet alt i en beholder eller på et fat blir det bedre med én gang.


Oppvaskbørsten, det lille tørkle og såpa er fra GreenGate. Det andre er Bloomingville og House Doctor. Som du kan skimte på bildet over har jeg oppvasktablettene i en beholder ved siden av kosten.

I dag er jeg hjemme og planlegger Londontur med klassen min neste uke. Jeg gleder meg! London er en veldig spennende by med mange opplevelser. Kom gjerne med tips om morsomme steder å besøke hvis du har noen. Jeg skal iallefall innom en Cath Kidston-butikk. :)

Broren reiste hjem igjen i dag og det var litt vemodig syns jeg. Koselig med besøk! Jentene har hengt på han siden han kom hit. "Onkel, se på meg da!" "Onkel, bli med og dans!" "Onkel, bli med og lek på rommet mitt!" Onkel ditt og onkel datt. Selv om vi ikke treffes i det daglige, så er de verken sjenerte eller skeptiske, og det er jeg veldig glad for.

I dag skal vi spise middag hos svigers. Det blir så koselig! Og så utrolig deilig å slippe og lage middag. Hehe.

smil og vær glad

10 kommentarer:

perler på en snor sa...

Skikkelig koselig og smart oppbevaring!
Skal bli kjekt å treffes litt i kveld!:)

Kikkis planet sa...

Jeg er SÅ fan av å samle ting i bokser og på brett! Enig med deg at det blir mye ryddigere da. Kos dere med middag!

Sommerhusstil sa...

Du har bare sådan et fint hus .o) Klem Betina

Janicke sa...

Kjempeflott og utrolig praktisk med en slik samlekasse!

Ha en flott London tur. Misunner deg den....love London!

Skolelyst sa...

Det blir jo nesten kjekt å ta oppvasken med så flotte hjelpemidler.
Jeg liker meg alltid i London. Det er så mye å finne på der. Prøvd London Eye? Musical. Du får sjekke nettet for de spesielle butikkene du sikkert er på jakt etter:-)

Tonje Skarpsno sa...

Når skal dere til London? Vi reiser over i vinterferien med en gjeng elever :D Danse, danse og danse på meg! Shopping not so much...:P Må jo spare til NY tur!

fryd&forandring sa...

Pen, ryddig OG praktisk!!! Ønsker dere en fin London-tur, kos dere masse -der er det vel vår nå!

Mona Christin sa...

Hei.

Så praktisk og ryddig. Er veldig tilhenger av sånt.

Har ingen Londontips ennå. Skal ikke over før i mars, men gleder meg som en unge. Håper du har noen tips til meg når du kommer tilbake. Det eneste jeg har notert ned er Cath Kidston og London Eye.

Klem Mona C

PS Skal prøve å komme meg til Åhlens etter payday.

Gry sin lille verden sa...

Smart og flott oppbevaring :o)

Fru Schenk sa...

Så fint dette var!
Likte denne oppbevaringskassen med mulighet for oppheng.
Ønsker deg en god torsdag.
Hilsen Ingebjørg