fredag 5. februar 2010

Test


Jeg tester ut litt nye innstillinger på bloggen i dag for å få større bilder. Jeg har fått til ekstra store bilder når de er avlange, men de brede blir kuttet av på den ene siden. Så nå prøver jeg på nytt med nye html-innstillinger (ser ut som jeg fikk det til. Hurra!). Lurer litt på hvordan jeg skal få mer luft mellom midtkolonnen og den høyre kolonnen. Syns det blir veldig sammentrykt på den siden. Nå har jeg iallefall fått til å forandre skriften på hele bloggen til større skrift slik at det skal være lettere å lese.


Bildet er et foto tatt av et av bryllupsbildene til Mannen og meg som vi har på kjøkkenet. 

13 kommentarer:

Jorid + NOE Blog sa...

Hei du!
Lite tips, for at ikke bildene skal kuttes på høyre side så venstrejusterer du bildet før du poster innlegget. Bildet blir automatisk midtstillt. Da kuttes ikke kanten!

Ellers kan du lage luft mellom kolonnene ved å lese dette innlegget: http://moseplassen.com/2009/02/blogspot-tips-hvordan-lage-tre-kolonner/

Der har du et avsnitt om hvordan du lager luft melloM! :-)

Om du skjønte hva jeg mente ?

KleM J

PS: Sender adressen på mail!

Jorid + NOE Blog sa...

Forresten, om du legger inn avstand mellom kolonnene må du ta med det i betrakning for hva bredden i px blir til sammen.

Jeg har en hovedbredde på 1050 px, da kan man ha 650 px innleggskolonne, 170 px sidekolonner og 20 px avstand mellom kolonnene slik som forklart i moseplassens blogginnlegg.

Klem

Elin | Draumesidene sa...

Hei! Eg er IKKJE vener med HTML kodane, så det overlet eg til andre... ;)

For eit flott bilde! Nydeleg!

Ville berre innom og
ynskje deg ein fin fredag,
og ei GOD helg!
Klem frå Elin :)

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Så utrolig flott bilde!
Jeg må også få si at headeren din var utrolig fin! Hvordan har du laget den?

mi-rachel sa...

vakkert brudebilde.
unge pene mennesker.

Fru Fly * Heidi sa...

Så nydelig bilde, du var råflott. Kjempefin på håret også!♥ Flinke, snille Jorid har gitt deg gode tips her ser jeg, da fikser du det nok:) Ha en herlig helg! Klem fra Heidi

Anonym sa...

Å så flott bilde! :)

Nydelig kjole du hadde!

Ha en flott helg! :)

Klem, Line.

Pink lady sa...

Du imponerer meg med å gå i gang å endre på bloggen. Jeg blir bare så hissig av alle sånne datating at jeg holder meg langt unna eventuelle provokasjoner.. ;)

Nydelige dere var på bryllupsdagen!

God helg!

Klem Pink Lady

Anette Willemine sa...

Takk for varm hilsen i går. Det satt jeg pris på.
Så nydelig bilde av dere!
Lykke til med kolonnene. Med Jorids hjelp er du i trygge hender!

Ønsker deg en deilig helg!

Klem
Anette Willemine

InstatreffNorge sa...

Heihei=)

Så nydelig blogg du har;)
Får lyst på jordbær, sol og sommer..hihi:)

Titt gjerne innom meg også=)

Klem Lise

Dronning Maud sa...

Søstera mi sier du er så pen....det forstår jeg godt hun syns:)veldig fin brud også:)

Drivtommer-Hus sa...

Ein tolles Bild von dir und deinem Mann!!!!Sehr hübsch:-)))
Liebe grüße von der Ostsee....sendet Kiki

design traveller sa...

I love the way you had your hair done. So stylish and elegant!