mandag 1. februar 2010

Våg å være

Våg å være ærlig
våg å være fri
våg å føle det du gjør
si det du vil si.
Kanskje de som holder munn
er reddere enn deg?
Der hvor alt er gått i lås
må noen åpne vei.

Våg å være sårbar
ingen er av stein.
Våg å vise hvor du står,
stå på egne bein.
Sterk er den som ser seg om
og velger veien selv.
Kanskje de som gjør deg vondt
er svakest likevel?

Våg å være nykter
Våg å leve nå.
Syng, om det er det du vil -
gråt litt om du må.
Tiden er for kort til flukt,
bruk den mens du kan.
Noen trenger alt du er
og at du er sann!
Hans Olav Mørk

Årets elevtreff er over for denne gang. Det var veldig koselig å se igjen tidligere elever som nå mange har blitt studenter. For en herlig og bekymringsløs tid det var, men likevel en alder der man fremdeles finner ut av hvem man er. Hvis jeg skulle gi dem noen visdomsord til å ta med seg på veien videre i livet, ville det være dette diktet.

God mandag!

11 kommentarer:

Mona Christin sa...

Hei.

Et fint dikt som er verdt å ta med seg videre. Det er ikke alltid man våger...

Ha en fin dag.

Klem fra Mona C♥

Anette Willemine sa...

Fine og viktige ord til ettertanke!

Ønsker deg en koselig mandagskveld!

Klem fra
Anette Willemine

Lykkeliten sa...

Nydelig dikt!
Tror vi har vært i samme stemning idag vi to....

Klem fra lykkeliten

Love Peace Pionies sa...

ja det var et fantastisk dikt!!! absolutt noe å gi videre til en student!
klem K

Dronning Maud sa...

Ja det var gode ord:)

Hulda sa...

Dette er et vakkert dikt, veldig rørende syns jeg, og tankevekkende. Flotte bilder av GG-sakene dine. Likte spesielt godt det med skjeene. Flotte farger.

Sommerlyst sa...

Det likte jeg!! Kjempefint og tankevekkende!!

Kristina Kråkenes sa...

Må bare si at det diktet forteller så mye om hvem du er og hva du står for i mine øyne!! Du er kvalitet, min gode venn!!! Ekte og ærlig!! God klem fra Kristina

Unknown sa...

Så koselig med en hilsen fra deg på bloggen, Kristina! Takk for dine gode ord. Glad i deg, min venn!

Anonym sa...

For noen sterke og sanne ord! Dette diktet må jeg ta vare på..
Ha en fin uke!

Ruths datter sa...

Fine ord fra jordbærpiken i dag.Ønsker deg en super jordbæruke.
Klem