fredag 5. februar 2010

Store bilder?

I dag er jeg ganske fornøyd med meg selv. Jeg har faktisk klart å ordne html-instillingene på bloggen på egenhånd slik at det ble sånn som jeg så for meg (med gode tips fra Jorid, selvfølgelig. Tusen takk, Jorid!). Nå har jeg OK størrelse på skriften både i sidekolonnene og innleggene, og fint mellomrom mellom de tre kolonnene i tillegg til store bilder. Jorid tipset meg om en god forklaring med bilder til hvordan man kan gjøre dette selv på en blogg som heter Moseplassen.


Tror det tar litt tid å vende seg til de nye innstillingene da. Jeg klarer ikke å bli helt enig med meg selv om bildene er for store? Og er bloggen blitt for bred? Hvordan fungerer det på din dataskjerm, du som er innom bloggen min? Kjedelig hvis bloggen er så bred at man må scrolle sidelengs for å se alt liksom. Jeg har widescreen-skjerm, så på min data fungerer det bra. Setter pris på alle konstruktive tilbakemeldinger. :) Jeg lar det siste bildet være i den størrelsen jeg vanligvis bruker slik at dere kan se forskjellen.

Tusen takk for koselige tilbakemeldinger på headeren min, forresten! Den har jeg laget i Photoshop som jeg nettopp har fått tilgang til. Men jeg tror ikke det skal være så vanskelig å lage en sånn header i et vanlig Word-dokument eller på Picasa e.l.


Ida sitter nå ved siden av meg og hører på Byggmester Bob for ørtende gang i kveld. Nå er det straks leggetid heldigvis! Det nyeste verset på "en bussjåfør"-sangen er:

"En militær, en militær
det er en mann med sure tær.
Og har han ikke sure tær,
så er han ikke militær..."

Tror hun må ha lært denne sangen i barnehagen, for her renner det ut vers som jeg hadde glemt at jeg også kunne da jeg var liten. 

Vi var borte på huset i stad for å kikke og levere litt brus og sjokolade til snekkerne. De hadde ikke blitt helt ferdig med taket enda fordi det var et lass med materialer som hadde blitt forsinket. Så da blir taket tett over helga. Det blir flott!

Ønsker deg en fin fredag!

17 kommentarer:

Epleskrell sa...

Hei søta!
Nå har jeg kost meg med artige og fine innlegg på bloggen din. Plusset med å mangle internett en ukes tid må være at det blir mye å lese når man atter en gang kommer inn igjen ;)
Tjukken har sovna nybadet med ullpysj i vippestolen sin (gudskjelov at man kan senke ryggen)
og jeg prøver å venne meg til den nye tilværelsen på "landet" (er jo ganske sentralt så kan vel ikke helt kalle det landet heller)
Så Ida har begynt på "bussjåfør sanger" hehe, husker godt de ja. Herlig!
Ellers er jeg mektig imponert over hvor fort huset deres reiser seg. Går jo i kanonfart!
Suss til deg og god helg!

Tino sa...

Jeg synes bloggen din har blitt kjempefin. Jeg ser hele siden på skjermen på min pc, stilig med store bilder.

Ønsker deg en fin helg
Klem T

Photo-Me-Life sa...

Heisann på deisann.
Da kan jeg fortelle deg en liten Howard secret:) Du kan bestemme selv hvor "løs" du vil ha den. Jo mer dun dere bestemmer dere for å fylle den med jo mykere blir den. Min er en blanding mellom dun og skumgummi av noe slag. Så der har dere ingenting å frykte, bare si i fra hvor hard/myk dere vil ha den å så fikser dem resten:)

Jeg er superhappy med min.

FruLisa sa...

Alt meget bra å lese på Hjemmefruens pc-skjerm - jeg har laptop uten alt for stor skjerm:-)

God helg, kjære jordbærpike. Nå kom jeg på at jeg gleder meg til sommer og jordbærspising ♥

AM sa...

Hei på fredagskvelden! Jeg liker designet veldig godt! Har faktisk endret design i dag jeg også, og hovedgrunnen var at jeg ville ha større område i midten slik at jeg fikk inn bilder i stor størrelse! Det er gøy å mekke litt på koden og få det til selv :)

God helg!

June sa...

heihei! bloggen din var blitt veldig fin! og kan fint se hele!:)
Så fint bryllupsbilde foressten! :)

Ha en fortsatt fin fredagskveld!

Villa von Krogh sa...

Ja her var det forandringer! :)

Fint!

Kos dere masse i helgen og nyt den!
Klem Anine

Villa von Krogh sa...

Ser alt forresten...

Mona Christin sa...

Hei.

Veldig fin blogg nå altså, men den har jo aldri vært noe annet heller. Jeg kan se hele siden uten å scrolle sidelengs. Har lurt på det jeg og, men jeg tør ikke å rote med html. Ender bare opp med å mangle noe og da klarer ikke jeg å fikse det igjen. Men hvis den "Mose" siden kan hjelpe så skal jeg tenke litt på det.

Nydelig brudebilde. Var det dere som hadde jubileum i år? Eller har jeg lest det et annet sted, husker ikke.

Klem fra Mona C♥

Lotta sa...

Åh garttis..Kjempe flott med store bilder:) Jeg må scrolle litt bort, men det er sikkert bare min dumme pc...og det gjør ikke noe;)
Nydelig bryllupsbilde!

Klemmer

Lotta sa...

*Grattis

Janne Lillian ♥ sa...

bloggen er kjempefin, flott med store bilder :) Håper på å få til det jeg også til uka, både tre kolonner og store bilder. Ha en nydelig helg ♥

Love Peace Pionies sa...

det funker helt fint på min pc. er jo fint med store bilder... Men av og til når jeg er inne på blogger med store bilder kan det være vanskelig å helt se hva som er på bilde.. litt vanskelig å forklare... blir litt sånn at jeg rygger bakover for å se... vett kje om du fatte ka eg meine nå men....;)
fin den kurva der!!
og likte headeren veldig godt!
+en meget vakker brud!!!
klem

Kreoline sa...

Hei, flott heading, bilder og blogg helt fint. Ha en fortsatt fin helg, klem fra Mona

Mona Christin sa...

Hei igjen, Jordbærpike.

Jeg har noe til deg på min blogg♥

Klem fra Mona C

Heims verden sa...

Så herlig:D

Bloggen din har jo blitt kjempe fin da:) Jorid har vært til kjempe hjelp for meg også, så jeg fikk fylt skjermen litt mer:D

God helg:D

Silje

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej!

Här kommer en liten hälsning från Sverige! :-)

Det går jättebra att se dina fina stora bilder!
Roligt med en till som gillar Green Gate!
Vilket fint bröllopsfoto du visar.

Vill ni vara med i utlottningen av ett somrigt armband och en söt necessär i päls, så titta in till mig.

Kram

♥♥♥Fröken Vit i Madickenhuset♥♥♥