lørdag 13. februar 2010

Koselørdag

For en stund siden fikk jeg et spørsmål av en koselig anonym leser som lurte på hvor stålampa i kroken på stua mi er kjøpt. Beklager at svaret kommer først nå! Lampa er fra Ikea og jeg tror den heter NOT. Litt vanskelig å se ut i fra bildet på ikea.no, så jeg er ikke helt sikker.

I den nye Stoff og Stil-katalogen syns jeg det var mange fine stoffer. Jeg har blitt kjempefristet til å kjøpe noen mønster og prøve meg på å sy kjole kanskje. Eller en søt vest til jentene mine. Kanskje jeg får tid i vinterferien. Da kommer mamma på besøk også og kan gi meg noen sømtips.




Hortensia er en av mine favorittplanter, spesielt den rosa. Når vi flytter til det nye huset har jeg lyst til å plante en hagehortensia som kan vokse seg stor og fin.


Dagen i dag blir en liten rydde- og vaskedag først og etterpå skal vi finne på noe koselig sammen hele familien. Jeg reiser til London på studietur med klassen min i neste uke, så denne helga må bli litt ekstra kosehelg med familien før jeg drar. I kveld får vi besøk av noen gode venner, og det gleder jeg meg til.


Ønsker deg en koselørdag!

17 kommentarer:

KRUSEDULL sa...

Høres ut som det blir en koselig lørdag på deg! Kjempemye fint stoff i Stoff og stil katalogen. Jeg har nettopp mottatt en del stoff. Er kjempefornøyd! Og de er jo rimelige i forhold til mange andre. Lykke til med syiningen. Det blir nok bra!! Og god tur til London!

Margrethes hus og hage sa...

Delig med slike lørdager :)
Jeg fikk også stoff og stilkatalogen i posten, og for første gang på leeenge fikk jeg faktisk lyst til å sy. Skal innom i dag og se på stoffer og så kan det jo være jeg overrasker meg selv :) Mye fint der i alle fall.
Hortensia er vakre. Virkelig en favoritt her også :)

Hilsen Margrethe

Pink lady sa...

Hei!

Håper dere får en fin koselørdag!

Kjekt å få seg en tur utenlands gjennom jobben! :)

Har du noen vanningstips ang hortensia? Jeg tok livet av en og etter det har jeg ikke turd å kjøpe..

Klem Pink Lady

Hulda sa...

Så fine stoler dere har, de så herlige ut. :) Jeg har også to slike små lykter, veldig søte. :) Mye fint å se på hos deg. Har dessverre ikke hatt tid til å kommentere hvert innlegg i det siste. Veldig fin hortensia!

Mona Christin sa...

Hei.

Ha en fin koselørdag. Deilig å kunne være hjemme med venner på besøk.

Mine hortensiaer er fortsatt fine, men den ene har noen visne blomster. Klipper du av de visne blomstene eller hele klasen? Har ikke hatt de før.

Ha en fin tur til London hvis vi ikke blogges før den tid.

Klem fra Mona C♥

Elin | Draumesidene sa...

Hei! Så vakre bilder! Hortensia er berre så nydelege! Men eg har ein tendens til å ta livet av dei... For mykje eller for lite vatn. Eg er neimen ikkje sikker?

Ha ei fin helg!
Klem frå Elin :)

huset på øya sa...

Jeg har sett stoff og stil katalogen- men gleder meg.

Koselige bilder fra stua di. Mye fint. Kos dere med koselørdag - det har vi her og! men vi plangger skitur i morgen.

Vibeke :0)

Elis@beth sa...

å så herlig med London tur-heldiggris!

Skulle ønske jeg kunne sy, tenk alt man kan lage-huff og huff!!

Kos dere i helga!

Klem ♥

mi-rachel sa...

hørtes ut som en veldig bra koselørdag. den stoff og stil katalogen så veldig fin ut. synd jeg ikke kan sy:)

Ruths datter sa...

God helg jorbærpike.

Heims verden sa...

ÅÅÅ:D jeg elsker hortensia:D Har også kjempe lyst til å plante i hagen(når jeg engang får meg hage da) Jeg leste en artikkel i, tror det var Maison interiørmagasinet(men husker ikke helt) om hortensia og der stod det utrolig mye info:D

Silje

MissMette sa...

Koselig med slike lørdager :) nydelige bilder av et kjempekoselig hjem… Nydelig med Hortensia også, jeg også elsker denne i rosa. Tror jeg også må bestille med Stoff og stil katalogen, hører rundt omkring hvor mye fin de har… Ha ei fin helg, klem fra Mette

Anonym sa...

Herlig kosedag:)
Hortensia er favoritten:)
Bloggen din er kjempeflott:)
Ønsker deg ei fin helg
Klem Nina

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Masse fine stoff i stoff&stil ja..blir frista eg og, til tross for at eg ikkje er ein sy entusiast☺
Hortenisa er verkele ein fin blomst, heilt eineg med deg☺

Klem M ♥

Monika sa...

Heisan - Tusen takk for flotte adwarder - vart SÅÅÅÅ glad ;-)

Her er det ogs koselørdag - vi drar til oslo på mandag og blir der heile veka. skal innlegges på aker og ha ein nyrestein oprasjon
gru gleda meg - men det må til.

Kos deg i London
Smil fra monika

Monja sa...

Synes det har blitt så fint på bloggen din nå...liker store bilder:) Nydelig kosekrok...perfekt på en koselørdag...fikk lyst til å ta med meg en bok og slå meg ned hos deg, de stolene så så gode ut.

Fortsatt god helg til deg og dine♥

Klemmer fra Monja

Aashildsvilla sa...

hei .kjempefine bilder på bloggen din..klemm åshild