søndag 24. januar 2010

Familiesøndag

Ute i dag er det ikke like strålende solskinn som da disse bildene ble tatt forleden dag. Vi sløver i sofaen nå den siste halvtimen før vi skal avgårde i bursdagsselskap med hele svigerfamilien. Det er så deilig å kunne slappe av for en liten stund uten å tenke på noenting.

Litt bilder fra stuekroken min. Det er vel ikke akkurat noe her jeg ikke har vist frem før, men viser det likevel jeg. Kjenner at jeg begynner å se frem til lysere tider og mer vårlige temperaturer nå. Jeg har faktisk ikke kjøpt inn en eneste ny plante etter jul, men det blir nok ikke lenge til. Det er jo så mange blogger rundtomkring som viser så mange nydelige vårblomster nå.

Mine "Kristi tornekroner" har jeg vist frem før på bloggen. Kristi tornekrone er bare kallenavnet for planten som egentlig heter Euphorbia Milii. Den er faktisk i slekt med julestjernen, selv om det ikke ser sånn ut. Mine stammer fra min oldemors plante, så jeg syns det er veldig stas å ha dem. Jeg har flyttet litt rundt på dem i stua, for bladene begynte å visne, så jeg var redd de skulle dø. Men nå virker det som de trives godt i dette vinduet, så her får de stå. Håper de får blomster en gang, for de er så fine. Hvis du vil lese mer om Kristi tornekrone, klikk her.

Vognen som Anna fikk til jul står på stua og er i bruk hver dag. Ida begynte veldig tidlig å interessere seg for dukker og det ser ut til at Anna har de samme interessene. Koselig.

Ida er ikke kjempeglad i å bli tatt bilder av, men noen ganger slår hun seg løs foran kameraet.

Herlig søndag til deg!


17 kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Koseleg stove du har :)
Er skapa dine Billy frå Ikea?
Vi er på leit etter bokyller, og vi vil ha nokre som er ganske høge sia vi har det høøøøøgt under taket.

Håpe du får ei fin veke :)

Klem M ♥

Ruths datter sa...

Stua di ser koselig ut jordbærpike.Du har tydeligvis funnet ditt jordbærsted i livet.
Klem

LBH coach Ellen Bjørling sa...

Heisann!
Det er alltid så hyggelig i kikke innom bloggen din:) Det ser spennende ut med husbygging, vi bor i et hus fra 1960, og de som bygget huset hadde ikke barn, så det har vært en utfordring for oss som har fire barn;) Men vi har bodd oss til, og pusset opp det meste, så nå hjelper det!

Håper dere får en hyggelig søndagskveld:) Hilsen Ellen:)

huset på øya sa...

Fine bilder fra stua di og den lille vite trillevogna i kurv var helt herlig. God Familiesøndag og god ukestart! Vibeke :0)

ANETTESHUS.COM sa...

Så koselig stuekrok du har:) Lys og trivelig!!

Ha en fortsatt fin søndagskveld!!

Klem
Anette:)

Hulda sa...

Så flott stua du har. Nydelige de skapene med forheng. :)

Dronning Maud sa...

Likte godt skapet....:)Kjekt med familiesøndager...ser også fram til mildere tider uten is på veien....tvillingvogna er så tung på det føret:)ha en god kveld:)

Love Peace Pionies sa...

var ute og gikk tur i kveld.. mørkt og kaldt. kjenner jeg er veldig klar for vår jeg også. da blir turene kjekkere og lengre....
koselig stue. jeg har jo ikke vært i bloggverden så lenge. så det var litt nytt for meg... vidar er veldig gira på å få to godstoler. virker deilig ( og veldig voksent;)hehe ) men vi har ikke plass enda.. har en plan om å bygge ut og få større stue om litt.
kos deg i kveld!

Ingvild sa...

Kjempekoselig stue du har!
Håper du koser deg i besøket i dag,
klem,I

FruLisa sa...

Nydelig jordbær-åker! Vogna til vesla er jo bare så nydelig! Jeg skal ta opp i husråd om Sofie skal få en slik til 1-års dagen sin...

Jeg ønsker meg så perleblomster, men så langt har de ikke kommet til Gudbrandsdalen:-(

ha en fin fin kveld og uke ♥

Margrethes hus og hage sa...

Det er skikkelig koselig i stuen din :) Og for en søt liten dukkevogn, skjønner godt den blir lekt med hver eneste dag. Må jo være alle småpikers drøm :)

Koselig med arvede planter. Jeg har en etter min farmor, det er noe spesielt med levende planter.

Ønsker deg en fin søndagskveld. Hilsen Margrethe

LYKKEBO sa...

Koselig du har det i stuen:)
Godt man har dager innimellom man har tid til å slappe av litt..
Den lille vognene var jo bare super søt:)

klem

LYKKEBO sa...

Koselig du har det i stuen:)
Godt man har dager innimellom man har tid til å slappe av litt..
Den lille vognene var jo bare super søt:)

klem

Anonym sa...

Jeg tror kristi tornekroner har en liten downperiode der de får gule blader og mister blader før de tar seg opp igjen. Det gjør i alle fall mine.
Mamma

Unknown sa...

Så bra at du sa det, mamma. Det har nemlig blitt litt tynnere i bladrekkene på mine siden jeg fikk dem av deg. Men nå har det kommet litt nye blader igjen, så jeg håper de blir frodige etterhvert. Leste at de tåler mye lys, gjerne direkte sol, men man må være sparsom med vanning. Mulig jeg har vannet dem litt mye da. De er visst veldig hardføre.

Jansson bygger hus sa...

Så utroilig koselig dukkevogn, skjönner at hun koser seg med den. Ha en god uke! Mvh Elin

Anonym sa...

Hei hei!!
Jeg lurte på hvor du har kjøpt stålampen din. Den var skikkelig fin. :)
Onsdagshilsen!