fredag 15. januar 2010

Ytterdør

Bildene er lånt av Swedoor.

Vanligvis ønsker jeg ikke å bruke annet enn mine egne bilder på bloggen, men i dag har jeg lyst til å vise dere ytterdøra vi mest sannsynlig kommer til å bestille til huset vårt. Den er fra Swedoor og heter Mozart. Jeg syns den er superfin! Vi skal ha et smalt vindu med sprosser på hver side av inngangsdøra. Egentlig hadde jeg lyst på tofløyet ytterdør, men siden det blir litt trangt, så hjelper det med vinduer på sidene slik at innganspartiet føles litt bredere. Tror vi kommer til å velge grå dør slik som på bildet over. Jeg trenger ikke å ha alt hvitt, men liker i grunn litt kontraster.

Det er lenge siden jeg har kommet med en oppdatering på huset vårt nå. Denne uka har de begynt å bygge, og det er så spennende! Jeg skal ta med meg jentene bort dit etter at Anna har sovet og ta litt bilder. Mannen og jeg tenker og planlegger de siste tingene som skal bestemmes innvendig. Det er ikke like lett å holde budsjettet, for det er så utrolig mange fristende oppgraderinger av lister, trapp, peis, dører osv. Vi har allerede oppgradert vinduene ganske kraftig, men det er en avgjørelse som jeg vet vi kommer til å bli veldig fornøyd med. Skal prøve å finne bilde av vinduene våre også slik at dere får se. Nå skinner sola!

Ha en strålende dag!


11 kommentarer:

Idun // Breidablikk sa...

Så spennende med husbygging da!! :D
Vi skal også kjøpe nye ytterdører etterhvert, og de du viser her var kjempefine :)

God helg! *klem idun*

Henriette's innfall og påfunn sa...

Ja, den døra var veldig fin og jeg synes også den var fin i grått. Fikk lyst til å mal emin grønne dør grå... ;-)

Å bygge hus er tidkrevende og som regel så sprekker budsjettet ganske mye. Det har vel de fleste erfart, hehe.
Det er rart det der, men en vil jo gjerne ha det beste når en førstes begynner. Jeg har aldri bygget hus, men renovert ett 50-tallshus, og penge de får ben å gå på, ja :-)

Ha en fin dag :-)

Dronning Maud sa...

Det var veldig fint med grå dør...Jeg hadde mye heller villet hatt grå enn hvit...Spennende med husbygging!!!Vi bygger ut stuen med 30 kvadratmeter..kjekt med prosjekt:)

Love Peace Pionies sa...

veldig fin dør, veldig deg...
var utrolig fin i grå!
har en utfordring til deg på bloggen min hvis du har lyst...
god helg

mi-rachel sa...

kjempe fin dør.

Elis@beth sa...

Spennende!!

Ligger neo til deg på bloggen min!!

Ha en fin helg!

Klem!

Simple Lovely sa...

hallo frøken!
Så mye fine innlegg å ta igjen hos deg ser jeg:) Høres ut som om du har drømmejobben jo! Skjønner at du har det travelt med husbygging, jobb og jentene dine-men så spennende da! Og dørene var knall fine, likte spes godt den gråe.

Dukkevognen har jeg sett på Kremmerhuset, så skjønn og nostalgisk!

Håper du får en herlig helg!
Klemmer Julie

Bo med Lena sa...

Takk for koselig hilsen:) Ønsker deg en flott helg!

Lena :)

Ingvild sa...

Så lekker dør, og gøy at dere har begynt på byggeprosessen. Heldig dere er;)

Ønsker deg en fin helg,
klem, I

ANETTESHUS.COM sa...

Enig med deg!! Kjempe-fin dør:) Grå!

Ha en riktig god helg!!

Klem
Anette:)

Jansson bygger hus sa...

Å, det er sepnnende å bygge hus! Fant siden din via Husdraumen. Vi driver også å bygger hus, mye jobb, men veldig göy så langt. Vi skal også ha grå dör! Kommer til å fölge med videre, spennende! Mvh Elin J