søndag 17. januar 2010

Litt fra huset

I oktober 2009 begynte gravinga på tomta vår. Den 12. november ble grunnmuren påbegynt, og den 1. desember ble plata støpt. Det øverste bildet er tatt den 16. desember 2009.

Den 18. desember så det slik ut (bildet over). Bildet er tatt fra baksiden av huset. Pappa kom og hjalp Mannen med å bli ferdig med sidemurene på huset.

Den 12. januar 2010 begynte snekkerne å reise huset og den 15. januar ble gulvet i 2. etasje lagt ferdig i tilfelle nedbør. Slik ser det ut nå. Herfra går det fort framover, så vi må bare stå på med alle avgjørelser som skal tas innvendig.

Vi skal ha inngangen rundt på baksiden av huset slik at vi kan gå inn i hovedetasjen. Trappa opp støpes mest sannsynlig på mandag. Inngangen til vaskerommet blir til høyre i bildet over.

Ida og Mannen står i stua vår som blir i 2. etasje. Vi får veldig fin utsikt fra huset, som ligger 60-70 meter fra fjorden. Da vi var bortom tomta for å ta litt bilder i går var gata full av barn som var ute og akte. Det virker som et koselig boligfelt, så vi tror dette blir veldig bra.

Ønsker dere alle en god søndag!


22 kommentarer:

Photo-Me-Life sa...

Dette så ut som ei kjempe tomt med en flott utsikt.

Angående sofaen er jeg superfornøyd med den. Den er både god å sitte & ligge i så den kan dere trygt gå for. Men klart, smaken er som baken, den er delt så ikke alle har jo lik smak som meg. Velger dere en slik sofa så sørg for å få et vaskbart stoff:)

Havets Datter sa...

Så flott tomt!! Dette blir spennende å følge med på ;)

Ha en herlig søndag!
Klem K

Lise sa...

Så flott tomt!! Kan jeg spørre hvor dere bygger hen?
Første gang jeg er innom bloggen din. Her var så koslig at jeg gjerne kommer igjen!!

Jannicke sa...

Dette kommer nok til å bli kjempebra!
FOR en fin utsikt!
Gleder meg til å følge proskejtet videre...
Klem J.

Myhome sa...

Så kjekt å se fra husbygginga deres!!! Utrolig flott plass og nydelig utsikt til sjøen:))
Ser ut til å være et landlig og idyllisk sted!!
Lykke til videre med arbeidet, som sikkert er litt krevende, men mest gøy!!!
Følger spent med:)
Ha en fortsatt fin søndag!
Klem Anita

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

For en FANTASTISK utsikt! Det der må jo være drømmetomta! Heldige dere er som bygger hus, det virker så spennende!! :)

Husdraumen/Anita sa...

Oj! Kor longt de har kome!
Kjekt:)

Epleskrell sa...

Du, kjære deg.. Huset blir virkelig knallfint!
Hadde besøk av sunnmøringer i går og de mente å kjenne igjen stedet. (så på fjesbildene dine)
Men uansett, vakker tomt. Gleder meg til å se alt ferdig.
Svær klem

Dronning Maud sa...

Fin tomt!!!Så kjekt med sånne store prosjekter:)

AnnaJohanna sa...

For en fantasisk utsikt!! Dette prosjektet blir spennde å følge med på!

Ha en flott kveld

Klem Johanna

Anonym sa...

FAntastis utsikt! Det kommer til å bli kjempe fint. Gleder med til å følge med videre!

Klem Igi

beate sa...

så spennende med husbygging! for en fantastisk utsikt!!!

ønsker deg en fin kveld

klem Beate

Hege sa...

Det må være god følelse og se huset reise seg :)
det er forresten en liten Award til deg inne hos meg..;)
God søndag!
Klem Hege

Love Peace Pionies sa...

det ser veldig bra ut. for en utsikt.
fine sitater! barn er jo fantastiske...

lykke til videre med huset..
klem K

Love Peace Pionies sa...

og takk for awarden:)

Gry sa...

Så kjekt å se! Har du lagt ut tegninger av huset og, mon tro? Nyydelig utsikt! Vi har endelig startet opp med graving nå - såå kjekt å være i gang!

klem fra Gry

mi-rachel sa...

for en utsikt.
husker jeg feil eller er det i ullsteinvik dere bor?

Janne sa...

Oi, så fint!!! Og for en utsikt, den skulle jeg gjerne hatt:)
Tenker dere gleder dere til innflytting ja...

Monica sa...

dette blir nok sååå vakker, fin tomt med nydelig utsikt:) Du har mye gøy fremfor deg nå:) Det blir kjekt å følge med fremover. klem fra Monica

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Ser ut som tomta har nyyyyyyyyydelig utsikt!!
Gleder meg til å følge med på husbygginga!

Lotta sa...

Ah herlig:) For en tomt! Gleder meg til å følge med videre:)
Klemmer

Anonym sa...

For en fantastisk beliggenhet, vakkert både sommer og vinter! Når skal huset stå ferdig? Gleder meg til å se mer og lykke til videre med prosjektet.
Ha en fin uke!!