tirsdag 19. januar 2010

Jeg burde beslaglegge saksene våre

Vi har fått en klipper i familien. Ida svinger seg med saksa både her og der og har blitt riktig så flink til å klippe. Det går helst i papirklipping, men en og annen gang blir det fristende å klippe andre ting også. Som f.eks. beltet til en cardigan jeg har som hun klippet i to og bandt rundt foten sin som pynt i går. Festlig syns ho mor...

Her ser dere en putteboks i tre som Anna fikk til jul. Dagen etter at vi kom hjem fra juleferie var Ida rask med å løpe ned i stua for å ha et gjensyn med alle julegavene som sto der i poser. En av tingene hun hadde vært så flink å åpne var denne putteboksen fra Kids-Wood. Da jeg kom ned og så henne med saksa i hånda må jeg ha hatt et ganske tydelig ansiktsuttrykk, for hun begynte med en gang å forklare med heftige armbevegelser hvordan hun måtte klippe den røde tråden på boksen for å få ut alle klossene. Det er jo i grunn logisk når jeg tenker meg om. Den røde tråden er strikk da, så det hadde vel ikke vært så vanskelig å få ut klossene hvis man hadde lagt godviljen til. Men klipping er jo så gøy og fristende!

Jeg håper bare ingen gir henne idéen om at hun kan klippe i håret sitt. Da hadde jeg blitt ganske frustrert tror jeg. Hun har så skjønt hår. Trelekene er så fine, så noen av dem får stå fremme i stua, både til lek og pynt.

Når vi snakker om sakser, så har jeg ikke vært hos frisøren siden i sommer. Vet at jeg burde dra og iallefall få klippet tuppene litt, men jeg har lyst til å spare ut håret enda litt til, og da er det kjedelig å dra til frisøren. Blir aldri helt enig med meg selv hva slags frisyre jeg skal velge heller, om jeg skal ha lugg eller oppklipt osv. Har vel ikke funnet min drømmefrisør enda. Kanskje jeg skal spørre Ida. Hun hadde meldt seg frivillig med en gang! Hvor ofte klipper du håret?



13 kommentarer:

Anonym sa...

Ops!

Guttene her har ikke fri tilgang til verken saks eller tusjer. To gutter på 3,5 og 6 år kan få noen fikse ideer....

Håper hun ikke tenker at hun bør klippe seg....selv.

Jeg går kanskje til frisøren hver 8. uke, men nå har jeg nokså kort hår og så farger jeg det også.. Så da ser man jo at fargen blir blass etterhvert..

ha en fin kveld

Lene sa...

Husker min jente som nå er 8 hadde en klippe periode hun også. Det er noen år siden nå, men huske hun klippet i klær, hår, leker ... kan le av det nå , men husker jeg gjemte saksene for henne til hun var ganske stor.

Etter Alma kom har jeg nesten ikke rukket å tenkt på å gå til frisøren... er vel på tide å komme seg en tur nå tenker jeg...

klem,Lene.

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Jeg går ALT for sjelden til frisøren!! Jeg har halvlangt hår, men holder på å spare det langt igjen og det er, som du skriver, så kjedelig å dra og klippe seg da... Da jeg hadde håret kort (rett etter at guttene var født) dro jeg til frisøren ca hver 6-8 uke!

Sakser er noe herk av og til! Jeg gleder meg ikke akkurat til våre to kommer i den alderen!!

Kaja sa...

Huff, håret mitt skriker etter et frisørbesøk det også, selv har jeg ikke vært hos en siden juli. Er så kjedelig å klippe bort når jeg endelig har fått spart litt. Håret får dessuten gjennomgå med både hjemmefarging og rettetang, så en tur til frisøren er absolutt på sin plass. Men venter litt til jeg ;)

Husker lillesøsteren min og ei venninne hadde det gøy med saks i barnehagen da hun var liten. Kom hjem med skamklipt hår, stakkar. De brukte også neglelakk som øyenskygge en gang. Smart. Får håpe datteren din er smartere enn de, og lar håret bli ;)

Therese sa...

Hei hei til deg. Tusen takk for koselig hilsen inne hos meg. Jeg koste meg virkelig inne på din blogg. Og vet du,hver gang jeg ser kallenavnet ditt så blir jeg helt yr etter jordbær og sommeren. Forbinder deg med det. Utrolig koselig navn. Kommer snart tilbake. Ønsker deg en go uke. Klem

silje-sin sa...

He he, syns jeg ser henne:) Her ligger saksene unna ungenes rekkevidde, hvis ikke tror jeg det kunne skjedd litt av hvert! Vi prøver å gå til frisøren hver 3.mnd alle mann. Da går vi gjerne sammen. Sist ble mannen og jeg klippet samtidig, da gikk det litt vilt for seg, og en lysestake ble knust. Men den sto i trappa, så da var det uunngåelig spør du meg! Så lekkert huset deres blir forresten, så det på facebook. Og for en tomt!! klem fra silje.

et kjært hjem sa...

Tusen takk for award kjære Hilde! Så langt dere er kommet på huset da, såå spennende! Her er det bare utsettelser...hmrf...de kommer tidligst neste uke og setter opp huset...så vi får smøre oss med tålmodighet! Kjempefin dør...og grått er veldig fint! Jeg trodde vi måtte velge hvit...men kanskje det blir grå alikevel. Ca halvparten av de dørene med lysfelt over døren er hvite, og det ser ikke rart ut. Tenkte liksom at det måtte være samme farge. Registrert at det var hvitt overlysfelt på det bildet du også viste av deres dør ;) Så vi får se...da blir det ikke så mye tillegg i prisen alikevel for grå. Jeg burde også hatt en klipp...men sparer og sparer til lengre hår! Jeg klipper meg en til to ganger i året...bruker heller pengene på interiør *fnis, skratt* Skjønne Ida, ser henne for meg :)God natt og sweet dreams!

Mona Christin sa...

Hei jordbærpike.

Pussig at du spør, jeg var hos frisøren i dag. Sist jeg var der (i november) hadde jeg ikke vært hos frisøren på 7 år. Jeg har nemlig lekt frisør selv i en årrekke og det med hell. Har hatt kort/litt lenger enn kort i den perioden og det er ikke det vanskeligste å gjøre selv. Har badet fullt av speil. Jeg klipper dessuten min mor.

Klem fra Mona C

Idun // Breidablikk sa...

Huff da! Ikke greit med sakser nei ;)
Jeg skal til frisøren om 2 uker og gleder meg! Jeg har ganske kort hår som vokser fort, og det må derfor klippes ofte, helst hver 6 uke.. men det blir både dyrt og det tar mye tid.. men ca annenhver mnd, men rett som det er går det både 3 og 4 mnd.. *grøss*

*klem idun*

Monika sa...

upssss :-)

ja dette har vi vert igjennom mange ganger - alt fra viktige papir, til handarbeid og hårklipp av dukker og seg selv har saksa fått prøvd seg på
Ha ein fine dag
klemma

KRUSEDULL sa...

Uff da, høres ut som du må gjemme saksene dine godt:) De finner på mye rart de små! Håper du finner ut av det med håret ditt:) Ha en herlig onsdag!

rosaengler ♥ sa...

Kjenner til den, A er helt gal etter sakser og samme hvor høyt jeg gjemmer de syns jeg hun finner de.
Men jeg kjøpte noen plastsaker til henne som bare duger på papir og det har hjulpet noe.

Ha en fin dag klem

Lillan sa...

huffda...det hørtes ikke noe særlig ut..

ha en fin kveld iallefall:)