tirsdag 5. januar 2010

Julekjøkken 3


Spisekroken vår. Denne spisestua kjøpte vi for noen år tilbake. Jeg er veldig fornøyd med bordet, det er 2 m. langt, og blir 2,90 med klaffer. Men stolene er så grusomme å sitte på! Er det mulig å lage så vonde stoler? Og er det mulig å gå til innkjøp av så vonde stoler? Vet ikke hva vi tenkte på, men vi prøvesatt dem ikke så altfor lenge i butikken, det er iallefall helt sikkert. Setet er altfor smalt, så hvis man ikke er en syltynn tenåring så er ikke dette stolene man sitter på lenger enn et kort måltid. Hvis jeg finner noen gode, gamle stoler etterhvert skal de få lov til å overta oppgaven som støtte for brede rumper. Da skal jeg male bordet hvitt også.


De røde boksene er av samme merket som baljen i de to forrige innleggene mine.


Denne hylla har jeg vurdert å male hvit mange ganger, men så liker jeg den godt sånn som den er også, så det har ikke blitt noe av. Får se an hvor den skal henge i det nye huset, og se om den kanskje blir hvit da.

Konglen som henger i det røde båndet lagde Ida til oss i barnehagen til julen 2008. Det er så koselig å ha framme den pynten hun har laget syns jeg.

Da jeg kom hjem fra jobb i dag hadde brøytebilen vært her. Det var på tide for å si det sånn. Så nå går det an å kjøre inn og ut av boligfeltet uten å sette liv og helse på spill. Men jeg er lykkelig over all snøen, og håper den blir hos oss en stund til. Så lenge den ikke skaper problemer for husbyggingen da... Håper dere har det bra! Tjalabais!



11 kommentarer:

Solveig sa...

Ikke alltid lett å finne gode stoler. Vi har noen som er ok å sitte på, men som jeg bare venter på å få malt om.
Den hylla var kjempefin. Ville også ha kvidd meg på å male den.
Ønskker deg en flott kveld.
Klem fra Solveig

Verandasol sa...

Spisestuen var veldig fin da, men gode stoler er jo kjekt :) Syns hyllen var fin i mørk jeg, kjekt med litt kontrast blandt det lyse.

Klem!

Ruths datter sa...

Så koselig du har det,Jordbærpike.Skikkelig fint innlegg.Jeg synes alle er så flinke. Det er du og

Bolettes hus sa...

He he... ikke bare bare med vonde stoler... Jeg glemte faktisk å prøvesitte stolene våre! Kjøpte de i Danmark på toppen av det hele.... Det jeg irriterer meg over er at de ikke kan stables i høyden. Vi har ti stk, men vanligvis har vi bare 6 på kjøkkenet, skulle da gjerne kunne plassert de resterende i et kott...
Ellers, svibel i greengate-koppene var jo bare knallfint!
Klem Kari

Mona Christin sa...

Hei.

Stoler og senger er jo ikke noe en prøver altfor lenge før kjøp. Håper du finner de du leter etter. Vi kjøpte ny seng til 15000,- for 5-6 år siden, og vi sliter begge to med ryggen. Det skulle vært 1 års bytterett på slike ting. Hehe... Det var jo en tanke.

Ellers flott kjøkken og spisekrok. Veldig koselig.

Klem fra Mona Christin

Fru Fly * Heidi sa...

Koselig spiseplass, herlig med god plass. Men kjipt med dårlige stoler, det er ikke alltid man tenker på komfort:) Den hyllen var søt, men jeg ville nok hatt den i hvit - eller helt svart. Eller kanskje grå eller lyslysblågrønn....hehe.. Mye hjelp i meg:) Du får gruble litt til, men det er fin som den er nå også! Klem H

Anonym sa...

Hei hei.

Fint med stort bord, plass til mange rundt til et koselig måltid.
Det drømmer jeg om!

Så fin den røde kake boksen var!

Ønsker deg en flott kveld og uke videre!

Klem, Line.

beate sa...

Hei.
Så fine bilder fra kjøkkenet ditt.
Synes den hylla var lekker i den fargen!

ønsker deg en fin kveld
klem Beate

Ingvild sa...

Heisann!

Så lekker spisestue! Likte det brune treverket i bordet - men selvfølgelig ikke kjekt med dårlige stoler! Håper du snart finner stoler som dere kan sitte på lenge i gode samtaler rundt bordet!

Hyllen var lekker! Ville ikke malt den... Det er flott med hvite møbler også, men alle skal ha det fortiden - kjekt med noe som skiller seg litt ut!

Ha en fin kveld,
klem, I

Lotta sa...

Nydelige bilder...Herlig:)
Fortsatt god kveld til deg...

Nina sa...

Hei Jordbærpiken - her kommer en jordbærhilsen fra ei som har et vintersovende jordbærland. Men - det er jo ikke sååå lenge til det begyner å spire og gro.

Så mange fine røde ting du hadde i blikk. Jeg elsker blikk og metallting. De likte jeg. Spesielt den der det står snop på ;). Eller kanskje ikke akkurat nå, for å må jeg gjøre noe for å komme inn i sommerkjolene mine til sommeren. Det skjedde noe i høst med den vekta. Kan man skylde på alderen? Jeg lider av vinterdepresjon til tilllegg til å dra opp i åra, og i den tilstanden spiser man gjerne mer enn vanlig. Nå deimot har vinteren snudd - og jeg synes dagene er fine og vakre. Og ikke noe snop, bare litt mørks sjokolade!