fredag 8. januar 2010

Annas julegave

Til jul fikk Anna denne søte dukkevogna av Mannen og meg. Den er kjøpt på Kremmerhuset. Det stiligste på hele vogna er hjulene syns jeg. Skikkelig gammeldagse og herlige.

Med vogna fulgte det dyne og pute. Trekkene har jeg sydd selv med stoff fra Stoff og Stil. Jeg har overlappet stoffene øverst og har knytt dem med sløyfebånd, samme på både dyna og puta.

Legg merke til de fine detaljene på kanten av vogna.

Anna holder på å lære seg og gå nå, og på julaften var det veldig stas å få gå rundt i stua med denne vogna. Jeg syns den virker solid og stødig å gå med for dem som skal lære seg å gå.

Tove, med bloggen Drømmen om en eplehage, inspirerte meg med dette innlegget i fjor vår. Hadde kikka på vogna lenge før det, men da jeg så hva hun hadde gjort med den, så bestemte jeg meg for å kjøpe den ved neste anledning. Jeg er veldig fornøyd med det valget. Ikke bare er den gøy å leke med, men den pynter opp i stua samtidig.

Det er en nydelig dag i dag. Sola skinner, det er kaldt og vakkert og hvitt overalt. Jeg har fri fra jobb på fredager og koser meg hjemme med jentene mine. Herlig! Nå er julen ryddet ut og det føles åpent og lyst i stua. (Disse bildene ble tatt i jula, mens juletreet fremdeles var oppegående.) Tenker jeg drar ut en tur litt senere i dag for å kjøpe inn noen friske blomster og litt god mat til i kveld. Livet er herlig, og jeg er så glad i mannen min og barna mine. Dagens oppfordring fra meg er å fortelle til noen at du er glad i dem. Det er så koselig!

Ønsker dere alle en hjertelig dag.


25 kommentarer:

Anonym sa...

Første gang jeg er innom deg, men det smakte med jordbær:-)

Nydelig vogn, hadde vært en super bursdagsgave til min lille prinsesse som blir 1 år i juli:-)

Idun // Breidablikk sa...

Nydelig vogn!! Den som hadde hatt ei lita jente å kjøpe den til ;) hihi
Det er veldig viktig å fortelle dem rundt en at en er glad i de! Mannen og poden får høre det mange ganger daglig! Ikke alle jeg er like flink å si det til ofte men..

Ha en fin helg!! *klem idun*

Cecilie sa...

For en flott vogn! Er jo rene klenodiumet som pynt i stua også! :)

Herlig sengesett også! :)

Klem, cecilie!

Elis@beth sa...

Nydelig vogn-har siklet på den i et år,men ikke kjøpt-den er jo rimelig dyr :-( Men en vakker dag kanskje! Så flink du er til å sy-råflott sengesett!

Klem!

beate sa...

åååå herlighet for en nydelig vogn!!! gleder meg til Loppa blir litt større og hun (eh jeg) kan ønske seg en slik!!!
nydelig pute og dyne-trekk du har sydd

ønsker deg en herlig helg
klem beate

Anonym sa...

Nydelig vog, gave både til mor og datter, he he!
God helg, klem Hege.

EndeligMamma sa...

For en nydelig dukkevogn!! Den som hadde hatt ei jente å kjøpe den til ja... men tror nok husbonden min hadde fått hetta om jeg hadde kjøpt den til vår lille prins ;)

Ha en fin fin fredag videre!

Monika sa...

Heisan - snubla inn i bloggen din og godt med jordbær i januar :)

den vogna såg kjempe fine ut
smil i dagen - fra monika

Anonym sa...

Den som hadde vært liten igjen... nydelig vogn!

Kos deg sammen med familien i kveld!

klem Igi

idyll sa...

Helt nydelig liten vogn! Å fine stoffer du har funnet til trekket:)

Janne sa...

Så fin den vognen var da! Og jeg er helt enig - viktig å fortelle de man har rundt seg at man er glad i dem! Veldig viktig! Ha en fin-fin helg!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så heldig Anna er.

Hedda (mamma'n) ønsker seg også denne. :))) Men det ble ikke ny vogn i år, vi har en etter storesøster som gjør nytten. Kanskje til 2-årsdagen. :)

God helg!

Vibeke :)

Epleskrell sa...

Så herlig vogn! Tror jeg skal lære Iver til å like å leke med vogner *flire*
Tror vel kanskje heller den sorte brio gåvognen, som han allerede i en alder av 1 mnd har fått, faller mer i smak. ;)

Ha en fin helg, snupp!

Ingvild sa...

Helt nydelig vogn - skjønner godt hvorfor du kjøpte den!

Sengetøyet var også veldig flott.

Ha en fin helg,
klem, I

ELLEMELL sa...

Det var en fin julegave til Anna!
Flink og sy er du og, god kombinasjon av stoffene!
riktig god helg!

Bjørkely sa...

hei hei!
Denne vognen er helt nydelig!! Har sett på den i butikken flere ganger.. Den er utrolig flott.. :)

Guro sa...

Åååh, heldige Anna! Vognen er så fin! Har siklet på den lenge jeg også, men pengepungen min sier nei... ;)
Så flink du er til å sy!

..Til Lykkes Hjem sa...

Åh,Så skjønn dukkevogn. Smelt* Kan tenke meg den pynter opp i stua.
Flink sydame du er. Riktig så søtt.

Ønsker deg en flott helg
klem fra meg*

Kristoffa sa...

Så nydelig vogn!!! Den ble jo ekstra fin med det fine sengetøyet du hadde laget <3

Love Peace Pionies sa...

ååå, den vogna er kjempesøt. har sett på den... Dyna og puta var kjempefine oppi..

vi har egentlig ganske lita stue, men fikk pressa pulten inn. til gjengjeld fyker lekeskapet ut... men til et alt mulig rom ved siden..


god helg!

mi-rachel sa...

å så koselig vogn.

Maria Therese sa...

så nydlig vogn!!

Angelikas quilts and knits sa...

Den er skoen :-) Hvis jeg havde en datter, havde hun helt sikkert faaet saadan en. Min soen har ligget i saadan en da han var baby. Jeg har den store originale udgave fra 50´erne :-)

MissMette sa...

Så søt den dukkevognen er ♥ og aldeles nydelig pute og dyne-trekk du har sydd til den. Tipper hun er stolt når hun er ute å går :) Ønsker deg en fortsatt fin helg, klem fra Mette

Drømmeslottet sa...

For en fantastisk nydelig dukkevogn!Søt og retro..! Jeg vurderer å kjøpe den til min tantungen, men hvilken pris har den og tror du at den finnes å få kjøpt lenger? i såfall forslag om hvor?

Nydelig med nytt sengetøy!!