onsdag 27. juli 2011

Skoskap fra Ikea with a twist


Ikea er ikke hverdagskost for oss som bor på Sunnmøre. Vår nærmeste Ikea ligger i Trondheim, 5 timer unna. Derfor ble jeg hoppende glad da en kompis ringte i forrige uke og sa at han var på Ikea. Han hadde en halvtime på seg og kunne kjøpe noe for oss hvis vi trengte det. Snakk om å være grei da!


Jeg har lenge hatt i tankene å ha skoskap i gangen. Der er det en lang vegg som det hadde vært kjekt å få utnyttet. Men siden Ikea ligger så langt unna har det tatt sin tid å få gjort noe med det, så da vi fikk denne  telefonen var det ikke vanskelig å tenke ut hva vi skulle ha.




Jeg syns det er veldig gøy med knotter, og har byttet ut knottene som fulgte med skoskapene. Disse er kjøpt på Kremmerhuset. Det samme er speilet, som jeg fikk til halv pris. Hurra! Jentene fikk hver sin skuff til å ha skoene sine i, og de syns det var veldig stas å få velge hvilken knott de ville ha. Anna valgte fuglen og Ida valgte sommerfuglene. Det skal sies at jeg hadde kjøpt alle knottene før de fikk velge da. Ellers hadde det vel blitt rosa og lilla. Hehe.




Vi har det veldig hvitt i huset vårt, men i gangen har vi grå vegger, og her har vi møblert med litt kontraster. For å kunne sette skoskapene helt inntil hverandre måtte Mannen sage av den ene enden på hver topplate. Skapene heter Hemnes.



I dag har vi hatt sol her, og jeg har klippet plenen for første gang. For en herlig følelse! Den er utrolig fin, og man kan nesten ikke se at det er to uker siden vi la den. Nå springer jentene barbente i gresset med vannslangen på og hyler og koser seg. Sommer!


hilde

21 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Veldig fine skap. Supert og akkurat passe dekorert etter min smak.

ELLEMELL sa...

kjempefint skoskap! passet godt inn hos dere! Likte de forskjellige knottene... Så får man se om Ida og Anna er gode på å rydde skoene på plass selv nå som de har fått hver sin skuff!:)

klem ellemell

RosMari sa...

Veldig kjekt å ha skoskap i gangen, også får man utnyttet plassen så godt. Stilig når du har byttet ut knottene som fulgte med skoskapene med knotter fra Kremmerhuset. Det gjorde seg veldig. Artig at jentene har hver sin skuff med egen knott.

Vår nærmeste IKEA ligger 30 minutter unna, så jeg har mye kjekt og praktisk derfra...

Sommerklem fra Rosen

KROnPRINSESSENE sa...

Venner er gode å ha...
Så utrolig fint det ble!
Som født for sko skap den veggen der ;)
Nydelig pyntet også og digger knottene ;)
Klem May Helen

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Å så lekkert det ble på den lange veggen din :)
Har også skoskapet Hemmnes fra IKEA, men et med samme bredde og dobbel oppbevaring... Tar utrolig mange par sko og så ser det bra ut til en bra pris ikke minst :)))
Dekoren din på skap og vegg var knallfin !!
Hva heter gråfargen din på veggen? Den likte jeg :)
Klemmer fra Heidi

Anonym sa...

Elsker bloggen din!! Du gir meg masse inspirasjon! Er selv husbygger for tiden!!! Hvor har du kjøpt de blåe heisgardinene dere har på kjøkkenet??

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjempefint! :))) Vi har ett av de skapene og de er gull verdt.

Veldig flott pyntet også - du er flink! :D

Anne Grete sa...

Så utrolig lekkert!! Visste ikke at Hemnes hadde fått skoskap i kolleksjonen sin, trur vi må investere i noen sånne etterhvert.. Er plass nok i gangen :)

Kjekt å høre at dere har fått litt finvær på sunnmøre også :) På østlandet har det vært rene sommeren :)

Klem

Unknown sa...

Snakk om god kompis da;))
De er knallfine de skoskapene!
Ønsker meg jeg og, men gangen vår er tiny winy mini - tror ikke vi får plass;(

Knallfint med de flotte knottene, det gjør mye det, er som regel ganske kjedelige de som følger med skapene;)

Knallfint ble det i gangen deres ♥

Ha en fin kveld!

Klem Line

Valheim gard, landliv i Ryfylke sa...

Så snilt av kameraten deres da :)
Var kjempe fint å sette de etter hverandre slik ! Likte pynten du hadde oppå og :)

Klem Birgit

Ingrid Jeanette Lomeland sa...

smart, ble veldig fint! skal anbefale slike nye knotter på disse til kundene mine, jeg jobber nemlig på møbelavdelingen på ikea og selger mange sånne skoskap hehe...

Hanne Margrete sa...

Så fint det ble, og så praktisk! Ser at dette må bli løsningen i vår gang og;) Skulle gjerne hatt ikea nermere ja.. Så gøy med forskjellige knotter!Og fint pyntet oppå.

klem fra Hanne:)

Unknown sa...

Heidi: Gråfargen heter "Frost". I gangen har vi ferdigmalte panelplater fra Huntonit, og denne grå var en av fargene man kunne velge.

Anonym: Gardinene på kjøkkenet har jeg kjøpt på Åhléns. Der har de flere ulike mønstre og farger. :) Tusen takk for gode ord! Lykke til med husbyggingen. Det er utrolig mye jobb, men fantastisk å bo i et hjem man har skapt selv.

Connys Cottage sa...

great.


what a lovely room.
I like it.

hugs conny

Veronica sa...

Det ble kjempefint! Du er så flink til å skrive hvor du får kjøpt alle de fine tingene du kjøper,men fant ikke ut hvor du har kjøpt de søte sink telys holderne med hjerte?

SUPERKOSELIG blogg!
HA en strålende jordbær da;-)

Unknown sa...

Hei Veronica!

Telysholderne kjøpte jeg på Kid i jula. :) Ha en fin dag du også!

Kamilla sa...

Hei!

Kjempefin gang dere har :-) Inspirerende!! :-)
Hvor er bokstavene dine fra?

Kristoffa sa...

Delikat og stilig gang! Tøft med forskjellige knotter på skoskapet :))

Ha en fortsatt fin sommer!

Huset på Bergheim - Gry sa...

Hei Hilde.
Eg har også to slike skap i gangen min og er veldig glad i dei :-) Det var ein smart ide å sage av topplata for å få dei heilt inntil kvarandre.

Terje sa...

Hei,

Hva ble gjort med topp-plankene? Jeg ser at du har fått skapene helt inntil hverandre. Kuttet du bort noe av det som normalt stikker ut på siden eller har du boret nye hull og forsjøvet planken?
Jeg vuderer en lignende kombinasjon av to skap ved inngangen.

Anonym sa...

Jeg lurer også på hva som ble gjort med topplankene! Veldig fint!