fredag 22. januar 2010

Takstoler!


Onsdag den 20. januar hadde snekkerne våre bygget opp stenderverket til 2. etasje på huset. Denne dagen rakk vi ikke å ta bilde før det ble mørkt.

Dagen etter ble takstolene levert på tomta. De fikk ikke begynt å sette dem opp fordi de måtte bestille en større kran.


Disse to bildene er tatt fra baksida av huset, der inngangspartiet vil være.

I dag, to dager etter at 2. etasjen er oppreist, kom krana på tomta og snekkerne er i gang med å sette opp takstolene. Vi har et veldig effektivt og dyktig snekkerteam, så det er bare å henge med i svingene. Nå går det fort framover.

Det er veldig spennende å bygge hus, men også litt skummelt at det vi har tegna blir bygd opp i virkeligheten. Tenk hvis det er noe vi har gjort feil! Tror ikke det da, men tanken slår meg av og til. Men jeg tror vi kommer til å bli veldig fornøyd og glad i det nye huset vårt.

I kveld får jeg besøk av en god venninne og hennes to yngste barn som er ca. på alder med Ida og Anna. Det blir så koselig! Nå må jeg skynde meg og rydde litt før besøket kommer. Håper du også får en fin dag!


13 kommentarer:

Heims verden sa...

ÅÅÅ:D så utrolig gøy:D

Blir kjempe spennende å følge med på hvordan dette blir:)

Må nesten flytte deg over til husbyggebloggene mine nå;) haha

Silje

Janne sa...

Ja det er spennende å bygge hus! Man skal jammen være litt tålmodig også ;)

Ha en flotters helg!

Gry sa...

Å så spennende!! Vi har også tegnet vårt selv, men fått en arkitekt til å tegne det ut. Veldig kjekt!!!
Veldig kjekt å se framgangen hos dere!

klem

Henriette's innfall og påfunn sa...

Skjønner godt at du synes dette er spennede!!!!
Det ser ut til å bli ett flott hus:_)
God helg :-)

Emmas Verden sa...

så spennende...blir gøy å følge med og se hvordan huset blir.. :)
utrolig flott utsikt!!

kos deg med besøket ditt og hils fra meg ;)
klem Anne♥♥♥

Marita, Pål og lille Sofie sa...

Hei!

Så spennende!
Kan jeg spørre hvor dere bygger?
Ligner veldig på en plass ikke så langt fra der vi bygger. Hvertfall i samme kommune:)
Kjekt å følge andre husblogger:)
Lykke til videre!

Anonym sa...

Ja, nå begynner man jo å se hvordan det skal bli! Spennende altså..

Ha en god helg!

ANETTESHUS.COM sa...

Å, så spennende!! Kjenner igjen følelsen ... Rart at det man har tegnet på papiret skal bli til et hus, et hjem. Men det blir helt sikkert kjempe-flott!!! Ha en koselig kveld:)

Klem
Anette:)

Jorid + NOE Blog sa...

Hei på deg!
Her har det virkelig skjedd ting ja, så gøy!! Spennende med husbygging, det håper jeg også en dag å få oppleve. Kanskje i mitt neste liv! ;-)

Innom deg for å ønske deg en flott helg!

Godklem Jorid♥

Dronning Maud sa...

Så gøy!!!Tenk når vinduene er på plass:)

KRUSEDULL sa...

Å, så spennende!!

rosaengler ♥ sa...

Så fint, dette er jo kjempespennnende.. :P

Det ligger en liten award hos meg til deg om du vil ha ♡
Klem

Ruths datter sa...

WOW. Litt av en jobb dere har foran dere da.Så fint huset ligger til.Flott utsikt.Lykke til videre med byggingen
Klem