onsdag 9. september 2009

Velkommen til fest!

Se derfor plukker jeg,
hvergang det blomstrer smil på kind,
et lille smil og lukker det i hjertets skatskab ind.
Nis Pedersen

Da Ida la seg på søndag kveld ble vi enige om at hun, Anna og jeg skulle finne på noe koselig dagen etter, siden Ida har fri fra barnehagen på mandager. "Vi kan lage en fest!", foreslår Ida. Det syns jeg var en god idé, og etter litt hvisking og tisking så ikke pappa´n skulle høre oss, planla vi å lage en fest for pappa når han kom hjem fra jobben dagen etter. (Jeg lurer på om jeg ikke overhørte at Ida avslørte deler av planene våre for han far tidlig morgenen etter, men. Hehe. Det skal litt til å holde noe så spennende hemmelig!)


Ida ville ha "sånne som vi blåsær i, også rulla de se ut". Så det måtte vi på butikken på mandag og kjøpe. Vi hadde avtalt at festen skulle holdes på Ida sitt rom, med pølser og brus. Gjett om det var stas for den lille vertinna der da! Hun elsker jo å dekke bord og ordne til.


Den skjønneste jordens blomst er smilet.
Henrik Wergeland

Bordet ble dekket med restene av engangsserviset vi brukte i treårsdagen til Ida i april. Jeg sydde ny duk og et par grytekluter for anledningen.


Partyparaplyer hører jo med på en fest.


Prinsessekopper og sugerør er kjøpt på Europris.


Verden ser bedre ut gjennom et smilehull.
Hauk

Ida gjør klar til festen. Dette er rett før pappa kommer hjem, og spenningen er til å ta og føle på. :) Som dere ser har den flinke jenta mi pyntet seg med kjole for anledningen, og festet et par sløyfer i håret.

Festen ble en suksess, men varte dessverre bare i fem minutter med hovedpersonen tilstede. Ho mor hadde nemlig glemt at han far skulle på kurs på ettermiddagen, og bare hadde tid til å stikke hjemom og dusje først. Heldigvis hadde han tid til å spise et par pølser med oss før han føyk avgårde igjen.


Jeg har aldri sett et smilende ansikt som ikke var vakkert.
Ukjent

Ida viste stor forståelse for at pappa måtte reise. Hun koste seg likevel med lillesøster og mamma som fikk lov til å spise på rommet hennes. Størsteparten av stasen var vel å ordne i stand til selve festen tenker jeg. Et kort fikk vi også tid til å lage. Her har Ida tegnet en TV og en bil til pappa. Hun har blitt veldig flink til å skrive navnet sitt, og staver bokstavene helt riktig.

Dette var vårt lille oppmuntringsprosjekt, og jeg tror det var en glad pappa som reiste på kurs på mandag. Selv om vi brukte litt tid på å stelle i stand pappafesten, så husk at man ikke alltid trenger å gjøre så mye for å oppmuntre andre. Noen ganger er det kanskje nok med et smil...

Mennesket er det eneste vesenet på jorden som kan smile.
Det er et lys i vårt ansikts vindu,
som hjertet bruker til å vise at det er hjemme.
Henry Ward Beecher

40 kommentarer:

Loppe Leah sa...

Så utrolig skjønt.. nydelig innlegg! Det skal ikke så mye til..Det er lett å glemme det i hverdagen..

Takk for godt tips på bloggen min..vi kommer til å gå for forslaget ditt ;o)

ha en fiin dag!

Polly sa...

Så skjønt innlegg!!! :O)

Heldig liten pike,hun Ida!
Ønsker deg en god dag! Hilsen Polly

Jorid + NOE Blog sa...

Så utroli koselig! :-) Kan tenke meg det var en stolt pappa som kom hjem til en slik pappagest!! :-) Dette tipset skal jeg så absolutt ta med meg!

Håper dere får en flott onsdag! Nå er det sannelig snart helg igjen. Her har også høststormen kommet for fullt, det plaskregner og trærne ligger vannrett.. huff!

Klem Jorid

Pink lady sa...

Så fantastisk! Hvem ville ikke vært pappaen som fikk komme hjem på slik en fin fest!

Husker du at jeg kjøpte servise til barn på IKEA for litt siden? I helgen var jeg og en annen venninne av meg ute og leverte gavene.. Hun fikk kopper, fat og et forkle jeg hadde sydd. Vi hadde kaffeselskap på rommet hennes hele ettermiddagen og det var så koselig:) En suksess med andre ord.

Veldig nydelig rommet til din datter er, men det blir nok lett slik med en så flink mamma! ;)

Ha en riktig god dag, du skjønne jordbærpike!

Klem Pink lady

Hanne sa...

Så herlig:) Heldig pappa, og ikkje minst søt jente:)

Elis@beth sa...

Så koselig-må nok prøve dette en dag sammen med jentene våre!!

Ha en fin dag!!

Klem!

Kristoffa sa...

Så herlig innlegg!!!!! Jeg tenker dette selskapet var stas for både små og store
Jeg har kost meg så med å titte litt rundt i bloggen din! Her er det godt å være!!! Er det OK om jeg legger deg til i blogglisten min?

Jannicke sa...

En fin ting å gjøre for pappaen før han måtte reise!
Kjekt å ta seg tid til slike opplevelser!
Klrm J.

Simple Lovely sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Simple Lovely sa...

Åh, du er flinke du jordbærmamma:)
Kan tenke med at Ida synes det var kjekt å stelle i stand fest til pappaen på rommet sitt!

Skjønt:)
Du må si til Ida at jeg synes hun var veldig flink til å stave navnet sitt så fint:) (Emma er så glad for hun begynner å få til å tegne. Er så gøy å se hvordan hun konsentrere seg og hvor glad hun blir når tegningene begynner å likne på noe:) Er ganske stas!

Klem!
Klem

Hege - BOLIGglede sa...

Så søtt! Og så flink du er med barna.:)

Honningdal.jr sa...

Så koselig! Og oppmuntrende!

silje-sin sa...

Så HERLIG:) Smeltet helt jeg nå:) Så nydelig hun var da hun stelte og ordnet i stand:) ferdinand er også tre år og født i april, men har vel litt andre interesser:) augusta ser ut til å være glad i å dille da:) ha en flott dag! klem

Bea sa...

Herlig innlegg! *smelt*

Klem

et kjært hjem sa...

Så koselig da! Kan tenke meg at det var gøy! Så fint innlegg med bildet av herr Huse, nå skal jeg gå inn og se bildene fra utstillingen. Ha en knall dag, miss you :)

KRUSEDULL sa...

For et utrolig koselig innlegg!! Kan tenke meg det var en glad pappa som drog på kurs den dagen:)

Anonym sa...

Koselig:) Skulle ønske jeg var der:)
Mormora

MODERN COUNTRY sa...

Ååå for et nydelig innlegg!! Så skjønn lita tulle. Moro å lage i stand en liten "rosa" fest.
Også nydelig den lille runde puta du laget til dukken. Så dyktig du er. Ble minnet på at jeg snart må få sydd meg en selv. Jeg fikk jo så fint tips om hvordan jeg gjør det. Tenk at jeg ikke har gjordt det tidligere??

Maleriet dere fikk i brullyppsgave var også fantastisk flott, deilige farger!!

Takk for herlige hilsener du legger igjen til meg, du er så god.

varm klem :)

Aina

MODERN COUNTRY sa...

Ps: Håper du også hadde en NYDELIG DAG!! Her skinte solen, sååååå deilig :))

Aina

Lisas hjem og skatter sa...

fantastisk nydelig innlegg!!! tenk så stas for store og små :o)

OG alle de fine diktene og ordtakene innimellom :O)

vi har hatt kosedag med baking i dag!!! herlig med kvalitetstid med de små :)

ha en kjempefin kveld og takk for ett inspirerende innlegg!!!

stor klem!!!

Tino sa...

Så koselig! Fint å sette litt stas på hverdagene også.
Ha en fin kveld!

Havets Datter sa...

Så koselig!! Skjønn jente da ;) Kan tenke meg pappan ble glad!

Epleskrell sa...

Så herlig med pappafest!

Ida er blitt så stor jente, og like vakker som mammaen sin.

Tenker pappa var veldig fornøyd med å bli satt pris på på den måten, og han hadde nok en god følelse i kroppen, selv om han måtte reise tidlig.

Ha en fin kveld snuppis!

huset på øya sa...

Takk for velkomsthilsen på bloggen min i dag! Utrolig søt og innbydende blogg du har. Dette tipset skal jeg huske - vikig å ta vare på de nære i hverdagen :-) Vibeke

Anonym sa...

Et herlig innlegg:-)
Nydelig liten kokk, pappa måå jo bare sette seg ned uansett da!
Ha en fin kveld, klem Hege.

Monica sa...

for et helrig innlegg med utrolig skjønne bilder og jeg kjenenr eg blir rørt. helt utrlig skjønt og herlig:) Vakre sitater også:) Skjønn lita prinsesse du har:) klem monica

LYKKEBO sa...

For en utrolig koselig dag!! Det hadde vært super populært her i huset å! kjekt med slike "påfunn" i en vanlig hevrdag:)

God kveld:)
Klem

Janne sa...

Åååå, så koselig...og en sann påminnelse om at det skal så lite til for å gjøre andre glade:)
Noe å tenke på i en hektisk hverdag!

Anonym sa...

Hei! Så koselig at du har lagt igjen kommentar på bloggen min. Setter stor pris på det :-) Du har også en nydelig blogg, har lagt meg som følger av bloggen din, og link til deg på min bloggliste. Ha en kjekk kveld :-)

mi-rachel sa...

elsker sånne oppmuntringsprosjekter.
så søt Ida er.

Margrethes hus og hage sa...

Så herlig med en pappafest da :) Regner med han ble kjempeglad for det, selvom den ble kort.

Ønsker deg en fin kveld! Hilsen Margrethe

Solveig sa...

Så flink du er til å ta vare på dagen! Veldig koselig!
Klem fra Solveig

Karna sa...

Åhhh så utrolig koselig!!! Nydelig liten jente som dekker til fest, må jo bare være så kjekt å komme hjem til denne overraskelsen her, selv om det ikke ble tid til å nyte så alt for lenge....

Myhome sa...

Så herlig og skikkelig GLAD-innlegg!!!
Flotte bilder, tekst og dikt!
Og så skjønn Ida-jenta di er!!!
Ha en fin torsdag!
Klem Anita

Huset på jordet sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Du har en nydelig og spennende blogg. Masse artige bilder.

Ha en god dag.

Terese

Anonym sa...

Så utrolig skjønt innlegg, så koselig!! Jeg ble helt rørt jeg. Tenker hun koste seg enormt med å stelle i stand og så flott det ble! Synd pappan ikke hadde tid å bli så lenge da, men tenker det ble satt pris på for det. Så koselig å stelle i stand sånn. Herlig!!

Trinemarine sa...

Så koselig!!
Takk for et flott tips :)

Husdraumen/Anita sa...

No blei eg utruleg glad! For eit herleg innlegg du har laga, og for ein fin gest!
Verdas heldigaste pappa -utan tvil!

Livet i Fattighuset sa...

For en lur idé. Vi skal jammen ha en pappafest hjemme hos oss også. Pappaer fortjener ofte det!

Hilsen Marie

Marita, Pål og lille Sofie sa...

Så koselig!
Viktig å sette pris på hverandre i hverdagen:)
Du har en nydelig blogg!
Ha en super dag:)
Marita