fredag 25. september 2009

Takkekort

I min ryddesjau nede i kjelleren fant jeg takkekortet jeg lagde til de som ga oss gaver da Ida ble født. Jeg har skrevet ut både skrift og bilde på fotopapir og sydd det på et rosa kort sammen med tre sommerfugler.

Bordkortene fra barnevelsignelsen fant jeg også.

Jeg stanset ut mange små sommerfugler i mørkerosa og lyserosa papir som jeg strødde på bordet. Bordkortene kunne man knyte rundt glasset sitt.

Når jeg ser på kort o.l. som jeg tidligere har laget, får jeg en god følelse. Jeg syns det er så koselig å holde på med sånne ting. Jeg er ikke så flink til å sette meg ned med det hvis det ikke er til en spesiell anledning. Men når jeg først begynner kan jeg holde på i timesvis.

Jeg håpehåpehåper at vi får til å ordne et hobbyrom i det nye huset. Ser for meg at det er lettere å komme inn i en kreativ flyt når man har hobbytingene lett tilgjengelig og ikke trenger å rydde vekk hver gang man skal spise. :)

Nå er det helga. Mannen har nettopp reist på guttetur med en gjeng kamerater. De skal på NM i frisbeegolf denne helga (pargolf), og de gledet seg som noen unger til å reise. Jeg og jentene skal også kose oss med kafétur, bursdagsselskapet til en av Idas venninner og overnattingsbesøk.

Ønsker alle som er innom en herlig fredag!


18 kommentarer:

Hulda sa...

Syns både takkekort og merkelappene til bordkort var både originale og fine. Flott med den tildabokstaven på. Jeg har et rom til hobbysaker, og jeg stortrives med det. Håper du får ordnet deg det du også.

Idun // Breidablikk sa...

Så fine takkekort og bordkort! :)
veeeldig misunnelig på at du behersker den teknikken å skrive navnene sammenhengende slik!! Jeg har prøvd sååå mange ganger men får det bare ikke til, men det var en lekker detalj!

Hobbyrom er alfa og omega! Selve er jeg en ivrig scrapper, og det hadde nok ikke blitt laget like mye hadde jeg ikke hatt scrappekroken min :)
Planen er å få ett større bord der, slik at jeg får plass til symaskin også, så er alt samlet :)

Koselig med jentehelg da! Dere får kose dere masse! God fredag! Klem fra Idun

Pink lady sa...

Kjempeøte ting du har laget! Du er god!

Ha en fin helg med de søte jentene dine:)

Klem Pink Lady

idyll sa...

For noen nydelige takke- og bordkort.. Å elsket de søte små sommerfuglene. Hvordan stanset du dem ut??

Jentehelg hørtes herlig ut! Det blir det på meg også!
Nyt helgen og kos dere.. Klem

Jorid + NOE Blog sa...

Hei!
Så nydelige takkekort :-D Skal også lage takkekort til de vi får gaver av..

Kos dere masse i helgen :-D

<3 Jorid

Lillan sa...

heisann

din blogg er så bra:) storkoser meg her inne:))

Ha en riktig fin helg!!

klem fra Lillan

Anne sa...

Så fine kort! Kos deg masse i helga:)
Give away hos meg, forresten!
Klem:)

Tino sa...

Så flink du er, kjempefine takkekort og merkelapper!

Ha en kjempefin jentehelg, klem :)

Vigdis sa...

Så utrolig søte kort! Er navnene på bordkortene håndskrevet?

God helg til deg og trekning av høstgave hos meg :)

Vibeke sa...

Så fine!
Ønsker deg en strålende høsthelg :)

Klem
Vibeke

Trinemarine sa...

De var kjempefine!! Du er dyktig og kreativ!!
Lekre, rett og slett! :)

Jannes lille sted sa...

Å så flotte takkekorrt! Ordentlig ogdentlig flink er du! Drømmer også om å få slike talenter en gang:)
ønsker deg en fin helg.
Klem Janne Merethe

Anonym sa...

Nydelige kort og takkekort! Gode minner! Kos deg hjemme "alene" i helgen. Klem Igi

Ida sa...

Hejsan tjejen!
Så pysslig du är, hoppas verkligen att du får ett pysselrum där du kan släppa loss din kreativitet. Så mysigt det låter med tjej- respektive killhelg. Hoppas att ni får det underbart.

Kramar Ida

Loppe Leah sa...

Fy søren å flink du er! Skikkelig kreativ!! Skulle ønske jeg var like flink..

God helg til deg!

Sommerlyst sa...

Å så nydelig takkekort og bordkort. Så flink du er! Scrapping har jeg aldri prøvd meg på, men det virker ganske gøy! ;)

Jeg forstår så godt hva du mener..her har vi heller ikke ett arbeids/hobby rom, og det blir fryktelig slitsom når man må rydde vekk alt til hvert måltid!

Så en gang drømmer jeg ett stort hus med ett eget syrom, da kommer jeg sikkert til å ferdigstille alle de lappeteppene jeg har påbegynt! ;)))

Ha en herlig helg!

meaningmoon sa...

Så flink du er, d er gøy å være kreativ ibandt, men kjenner litt på den med et hobbyrom hadde vært tingen!
Kos deg med jentene i helgen!
Klem!

KRUSEDULL sa...

Veldig fint! Så flink du er!!