onsdag 16. september 2009

Lampe fra Ikea

Den beste måten å få et arbeid til å virke vanskelig på, er å utsette det.
Winston Churchill

For å beskrive for dere hvordan ting av og til tar litt tid hjemme hos oss, kan jeg fortelle at denne lampa fra Ikea ble kjøpt inn i fjor sommer og har stått uåpnet i pappesken inne på soverommet vårt fram til juli i år.

Da tok jeg den ned i stua og hadde store planer om å få hengt den opp over sofabordet (les: få Mannen til å henge den opp over sofabordet). Men siden han mente at vi måtte bytte ledning pga. et eller annet med den forrige lampa som hang der, så ble esken med den nye lampa bare stående.

Helt fram til forrige uke. Da tok Mannen ansvar og åpnet opp vår 1 år og 3 måneder gamle uåpnede pappeske med Ikealampe. Heldigvis for oss var den intakt, siden Ikea er en dagsreise unna...

Det viste seg jo selvfølgelig at vi ikke trengte å bytte ledning. Det var rett og slett bare å henge den nye lampa opp i en krok i taket som Mannen hadde hengt den forrige lampa i, men som han hadde glemt var der.

Vi måtte gjøre ledningen og kjettingen som ledningen er tredd i litt kortere for at ikke lampa skulle henge 10 cm. over bordplata da, men det var ikke store jobben. Så det viste seg at all utsettelsen var helt unødvendig siden lampa kunne henges opp på en veldig enkel og grei måte.


Jeg pleier aldri å ha nyttårsforsetter. Men i år tror jeg det blir ett:
Å slutte og utsette ting.

Jeg skal jo bare en gang vandre gjennom denne verden. Alt det gode jeg kan gjøre, all den vennlighet jeg kan vise noe menneske, må jeg gjøre nu - må jeg ikke utsette og forsømme, for jeg kommer aldri denne veien igjen.
Henry Drummond

Ha en god dag, venner!

25 kommentarer:

Husdraumen/Anita sa...

*ler*
Trur du treff mange rett i hjertet med dette innlegget....eg kan umogleg vere den einaste;)

Magdalena sa...

.. har sett denne lampen, liker den godt...
fint hos deg,- klemmer

Solveig sa...

*humre*le*

der kjente jeg meg igjen, altså! utrolig at TTT liksom sniker seg inn på så mange områder i livet:)

flott lampe hos deg!!!

Pink lady sa...

Hei!

Jeg klarer ikke å la nye ting ligge i en eske, det bare går ikke. Jeg skal ha det opp og klart med en eneste gang, uansett hvor vanskelig og komplisert det er. Sånn er det å ha LITE tålmodighet!

Lampa ble fin den:)

Klem PInk Lady

Jannicke sa...

...ja,
det kan være lurt å bare "hoppe i det".. Slike prosjekter som blir liggende,
ender ofte opp som fobier!
Flott lampe,
og gode ord på slutten!

Klem J.

Jannes lille sted sa...

Hehe, ja min kjære er også litt sånn at han skal utsette med å få gjort ting. Jeg derimot er mer sånn at hvis jeg får noe nytt må jeg ta det frem eller henge det opp nesten før jeg er kommet hjem med det. Hehe. Syns lampa ble fin hos dere! Har selv samme lampe på soverommet, og liker den veldig godt:)
Klem Janne Merethe.

Solveig sa...

Koselig lampe og artig innlegg:o) Kjenner situasjonen, ja:o)
Klem fra Solveig

Bea sa...

hihi
*sitter ved pc og ler*
ja er det ikke rart hvor lenge vi kan utsette ting i frykt av at ting kan være litt komplisert eller vanskelig.
klem

Christine Louise sa...

Hihi..

Lampen er kjempe fin :)

Klem fra meg..

Jeanette sa...

Thihi..
Kjenner meg vel litt igjen dær. Når jeg står på, står jeg veeeldig på, men så går liksom lufta ut av meg når jeg da tar en pause:-)
Er nok et kjent fenomen.
Lampa er veldig fin, jeg har den både på soverommet og i trappoppgangen:-)
Kos deg med ny lampe.
Klem J.

Jorid + NOE Blog sa...

Hihihi! Slik er det hjemme hos oss også :-) Ting tar tid, og har faktisk nye leselamper fra IKEA stående inne på soverommet uåpnet på 5 mnd!! hohoho!

Håper du får en fin dag videre, og at du ble fornøyd med lampen. Den samme skal vi ha på jenterommet:-)

Klem J

mi-rachel sa...

fin den der.
tror faktisk den har gått ut av sortimenetet til ikea...he he ;)

idyll sa...

Heheh, herlig!! Jeg er nok litt for utålmodig og må helst ha det opp med en gang... Ble veldig fint da, og sikkert verdt ventingen. Kos med Greys i går? Vi storkoste oss med Bjørnebær og vaniljekrem. Så blir trenings etter jobb i dag!

Ha ein fin dag

Elis@beth sa...

Hehe!! Jeg har funnet ut en lur måte og få manne til å gjøre ting på : begynne å gjøre det selv!!

Ble fint-har en slik lampe i gangen!

Klem!

Verandasol sa...

Hehe jeg tror nok ikke det bare er hos deg det er sånn nei :P Jeg er spesielt god på å utsette ting som skal males jeg da... Lampen er så fin, den henger på kjøkkenet hjemme hos meg ;)

Tino sa...

Hehe som om du beskriver oss, ting tar tid her også ja ;)
Kjempefin lampe!
Ha en fin kveld videre, klem :)

Mannen sa...

Altså...dette er mannen i huset! Til mitt forsvar vil jeg bare si at dette er en av usannsynlig mange ting på en lang "to do" liste som min kjære vakre fru har satt opp. Det er ikke alltid slik at vi menn deler entusiasmen rundt alle disse nye tingene som til stadighet dukker opp i huset og som SELVFØLGELIG må monteres. "Jeg syns jo det er greit slik det er jeg" er nok min holdning til enkelte interiør-ting, så det kan kanskje være en årsak til at jeg ikke alltid tar initiativ til å pynte og stelle. Jeg skal likevel være den første til å innrømme at når ting først blir gjort og forandringen er et faktum, så er det jo veldig koselig! Jeg vil berømme min kjære for enorm kreativitet og evne til å skape kos rundt seg. Det dere ser på denne bloggen er vel sikkert bare halvparten av alt "dillet" hun foretar seg! Jaja, det er ikke alltid jeg henger med i svingene, men prøver så godt jeg kan! Med dette ber jeg om forståelse på vegne av alle oss gutta som lever under samme tak med en kvinne som DEG... :)

Gro sa...

Kjempelett å utsette, vet du... Kjenner igjen dette fenomenet. Godt at lampa endelig kom opp, da! har den samme på det ene jenterommet hos oss... Klem og ha en fin dag videre!

n o r d i n g å r d e n sa...

Den lampan är så snygg! Ikea har sina guldkorn... du har en vacker blogg!! Mari.

Anonym sa...

Velkjent det der *ler*. Lampa er kjempe lekker! Ha en fin kveld!

Kreoline sa...

Haha, det er vel slik i de fleste hjem, ting tar tid. Kjekt å ha noe å glede seg til vet du. Kjenner meg så godt igjen i beskrivelsen, ofte er det en enkel affære, så irriterer man seg hvorfor man ikke har gjort det før, sånn er det bare, hihi. Klem fra Mona.

Anne sa...

Haha, så treffande! Verkeleg morosamt:)
Kjenner meg godt att;) Veldig fin lampe i alle fall:)
Klem:)

et kjært hjem sa...

He, he...ting tar tid her også :) Lekker lampe, så koselig med lysekroner...jeg har lyst på flere :) Det ble nok kjempefint i stua med den hengende over sofakroken...gleder meg fortsatt til å se stuebordet i hvitt :)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojsan!!
Sååå vacker lampa!!!Kram ♥

Margrethes hus og hage sa...

Hihi, ja det skal ikke være lett. Vi har også en slik stående i en pappseke, men den har ikke stått mer enn en måneds tid :) Har et håp om å få den på plass snart!

Ønsker deg en fin torsdag! Hilsen Margrethe