tirsdag 15. september 2009

Blafre og oppussing av vaskekommode

Først av alt må jeg få gratulere alle de rød-grønne i Norges land i dag med førsteplassen i valget. Jeg hadde håpet på en forandring, men bedre lykke til oss andre neste gang. :)

Denne vaskekommoden har jeg arvet, og den kommer fra mamma og pappas første hus da de var nygifte. Tror den sto i det gamle huset de kjøpte på Våge i Lindesnes, også tok de den med seg da de flyttet.

Den har vært trehvit i mange år, men nå har den blitt hvit og "ny" igjen, og er så vakker og ven! De hvite porselensknottene var på fra før.

Enn så lenge står nå denne kommoden i et hjørne i stua. Jeg må rydde litt i kjelleren for å få plass til den der nede. Men først trenger jeg kjellerstua til å male sofabordet og hjørnebordet mitt hvitt, og det skal skje denne uka. Hurra!

Blafrekortene er kjøpt på Tante Bruun, og de er så stilige syns jeg. Liker fargene og den enkle formen på dyrene, og jeg blir så glad av å se på disse kortene! Blafre har nettbutikk, så klikk deg inn og se resten av det herlige Blafresortimentet.

I dag har det vært strålende solskinn igjen her på Sunnmøre. Det er lite som kan måle seg med å sitte ute i frisk luft og kjenne sola som varmer i fjeset. Helt herlig!

I kveld er det ny episode av Grey´s. Kan ikke noe for det, men jeg digger sånne serier.


Ha en herlig tirsdag!

22 kommentarer:

Solveig sa...

Nydelig vaskekommode! Så fin den ble i hvitt! Kortene var skikkelig søte:O)
Ønsker deg en flott ettermiddag.
Klem fra Solveig

Jorid + NOE Blog sa...

Hei Jordbærpiken :-D
Så nydelig kommoden ble, jeg er selv i gang med en rekke prosjekter her hjemme. Kommer tilbake med bilder :-D

De kortene var nydelige, skal inn og ta en titt!

Ha en fin ettermiddag, nå har vi spist god middag og jeg koser meg på sofaen med bloggrunde mens mannen er godt plantet foran sin playstation 3. Hehe, de blir jo aldri gamle heller :-p

Klem Jorid

Tino sa...

Så flott vaskekommoden ble! Den ble kjempefin i hvitt. Så koselige kort også.
Ha en fortsatt fin dag :)

Anne sa...

Så fin kommoden blei:)
Flink du!
Eg er svært nøgd med valet, men syns det var trist med Sponheim:(
Ha ei flott veke!
Klem:)

Jannes lille sted sa...

Å så fin en vaskekommode! Er på utkikk etter en slik selv. Får holde øynenen oppe og se om det kommer noen min vei etterhvert.
Kos deg videre i dag.
Klem Janne Merethe.

et kjært hjem sa...

Så fin kommoden ble, digg med hvitt! Jeg har begynt å male på et skap idag som jeg fikk gratis når vi hentet de "hyttemøblene"...og så har jeg jo også en vaskeservant å male :) Veldig fine knotter, Ingrid har de samme på sin ikke sant? Jeg kjøpte noen fine porselensknotter på kremmerhuset, gleder meg til å ta de i bruk :)Skitvalg forresten! Ha en super kveld, har ikke begynt å følge med på grace ennå...kanskje jeg skal begynne å se ikveld :) Klem

Anonym sa...

Nydelig kommode!

Jeg elsker også Blafre!Nydelige kort & motiver og farger som gjør en glad i hjertet!

klem til deg

Anonym sa...

Vaskekommoden din ble kjempe lekker! Jeg har en helt lik i kjelleren som er beiset brun, har lenge lurt på å gi den noen malingsstrøk og ta den inn i varmen igjen..... Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Så flott den ble! maling kan gjøre underverker!

Ha en fin kveld:)

Elis@beth sa...

Så fin den vaskekommoden ble! Syns blafre produktene er kjempefine,men har ikke noe av det selv-kanskje en dag!

Klem til deg!

krinkelkroken sa...

Åååh for en skjønn kommode, ble mye penere i hvitt;)
Artige kort også!
Alltid kjekt å ha noen prosjekter på gang,jeg har bare en lei tendens til å ha litt for mange på en gang;)
Gleder meg også til Greys`s, ha en fin kveld!

Pink lady sa...

Veldig fin kommode!

Du liker Blafre du også skjønner jeg:)

Ha en god ettermiddg!

Klem Pink lady

Pink lady sa...

Veldig fin kommode!

Du liker Blafre du også skjønner jeg:)

Ha en god ettermiddg!

Klem Pink lady

Hulda sa...

Helt skjønn vaskeservant. Et praktmøbel. Gleder meg til å se hva du skal pynte den med. Søte kort også. Det er sant, de er enkle og fine i fasongen.

Monja sa...

Så nydelig den ble, det må jeg si....:)og de kortene vra nyyyyydelige...sukk:)jeg er en av de, som er fornøyd med valget som nå er klart;)hehe....så jeg er glad i dag:)ha en fin kveld...klemmer fra Monja

Fjordlykke sa...

Så fin kommoden ble! Det er gøyt å få slike gamle møbler, og ekstra kjekt nå de har en historie du kjenner til.
Ha en fin fin kveld :)

mi-rachel sa...

tøfe blafrekort.
og pen "kommode".

Prinsesse Elin sa...

Vaskekommoden er så fin. For en skatt. En slik skal jeg også jakte på. Første jakt helg blir førstkommende. Da lader jeg børsa å håper på fangst:)

Myhome sa...

Nydelig vaskekommode!!!
Så flink du er som får unna malingsprosjektene, her hos meg blir "malingsjobbene" stadig utsatt:)
Ja tolixkrakkene kan en få med rygg:) Du kan jo gå inn å se på www.tolix.fr å se den der viss du ønsker:)
Nydelige kort!!!
Klem Anita

Karna sa...

Nydelig kommode, og kjempe tøffe kort!

vi har hatt noen fantastiske dager, er så godt når en kan få litt solskinn for å få nytt de siste blomstene i hagen...måtte det bare vare!

Bea sa...

Titt tei!
Kommoden ble kjempe fin!
Gleder meg til å se resten av prosjektene dine ferdig.

Selv har jeg startet å male taket på badet denne uka. Mannen er bortreist og jeg må lakke, grunne og male på egenhånd. :o)


Klem fra Bea

Anonym sa...

Vakkert, vakkert! Ønsker meg en sånn en! Søte kort du har kjøpt deg!