mandag 21. september 2009

To do

På enden av en hylle vi har på kjøkkenet henger denne tavla. Den er av merket Booth Design, og kjøpt på Tante Bruun. Syns den er veldig flott med både notatblokk og tavle. Jeg kjøpte den for at det skulle være lettvindt å skrive handleliste underveis som jeg oppdaget hva vi manglet av mat osv. Til nå har den egentlig bare hengt mest til pynt. Legg merke til det fine hjertet Ida har tegnet nederst til høyre på tavla.

Nå har jeg skrevet en liten "to do"-liste på den. Siden vi kommer til å gjøre en del egeninnsats på vårt nye hus til våren, har vi lyst til å bli ferdig med alt vi kan av utearbeid her vi bor nå før vinteren setter inn.

Jeg elsker lister! Syns alt blir mer oversiktlig når jeg ser på papiret hva som skal gjøres eller hva som skal handles inn. Også er det en herlig følelse å kunne krysse av på lista når en jobb er gjort. :)

Min kjære mann har føyd til et viktig punkt på lista vår. Hehe.

På lørdag var Mannen ute hele dagen og jobbet med stakittgjerdet vårt. Nå er det helt ferdig, og trenger bare et siste malingsstrøk med hvitmaling. Så da er det kanskje vår skråning from hell som står for tur?

Jeg skal være så glad når vi er ferdig! Som dere ser på lista har jeg strøket ut maling av stuebord også i helga, og gleder meg til jeg kan ta dem opp i stua. Men det er nok lurt å la malingen herde skikkelig før vi tar bordene i bruk.


Håper dere får en finfin dag!


23 kommentarer:

Jannes lille sted sa...

Elsker også slike lister! Er så greit å ha oversikt over alt det som surrer rundt i hodet og som skal gjøres.
Gleder meg til å se resultatet av stuebordet! :) Her står det også maling på dagsplanen i dag, så vi får se hvordan det går
Ønsker deg en fin mandag.
Klem Janne Merethe

Idun // Breidablikk sa...

Ikke bare meg som er listoman nei? ;)
Jeg skriver lister for ALT jeg gjør; handlelister, gavelister, gjøremålslister, huskelister osv... Ikke alltid jeg ender opp med å følge listene helt men ;p

Ha en fabelaktig mandag videre, klem Idun :)

Vigdis sa...

Så fin den tavla var! Helt nydelig!
To do-lister er veldig fine å ha, og det beste er som du sier å stryke ut det som er gjort. Det hender også at jeg skriver opp ting jeg har gjort for å få flere utstrøkne punkter ;)
De listene er de fineste!

Jorid + NOE Blog sa...

Hei!
Så fin den var :-) Jeg er også et listemenneske og har lister på alt ;-) Syns det er oversiktlig og greit!

Ha en fin mandag!
Klem J

Pink lady sa...

Lister ja, jeg er vel og et listemenneske.

Snart må jeg vel begynne på ferielista- Må ha en oversikt over hva som skal være med på ferie og hva må gjøres før jeg reiser.

Ha en fin dag, kanskje du får krysset av på lista? ;)

Klem Pink lady

C ♥ sa...

Kjempe søt tavle og herlig poeng fra din kjære :) Viktig å ta seg tid til å slappe av!

klem C

Myhome sa...

Kjempefin tavle!
I travle perioder der mye skal gjøres bruker jeg også sånne lister, for å ikke miste oversikten. Og det kjekkeste er å stryke ut det som er gjort:)
Din mann har så rett i det han har tilføyet lista di:)
Ha en fin mandag!
Klem Anita

idyll sa...

Heihei. Så fin tavle:) Kjenner meg godt igjen, lager lister på hva som skal gjøres, huskes og det er en god følelse å kunne krysse ut!! Tihi

Ha en fin dag, å er det skråningen som står for tur håper jeg dere har bedre vær enn meg:)

Verandasol sa...

Lister er flott! SÅ deilig å kunne krysse av ting man har gjort :) Veldig søt tavle, og praktisk!

Gleder meg til å se stuebordet :)

Nina Kristin sa...

Kjempesøt tavle! Det minner meg på at jeg også må ut og lete etter en tavle til kjøkkenet snart :)

Nina Kristin sa...

Kjempesøt tavle! Det minner meg på at jeg også må ut og lete etter en tavle til kjøkkenet snart :)

Anonym sa...

For en skjønn tavle! Selv er jeg veldig dårlig på lister, men burde egentlig begynne m det! kanskje mer blir gjort!?;

Anne sa...

Bra med fleire listepersonar:) Min kjære meiner at det er ein utprega jenteting, det med lister for alt mogleg;) Den lista di var veldig fin!
Ynskjer deg ei flott veke:D

Janne sa...

Enig med deg; lister er herlig!!!
Ikke så dum mann du har heller...det punktet er umulig å stryke;) Gleder meg til å se bordet ditt!

Sommerlyst sa...

Kjempe flott tavle!! Veldig greit med TO DO lister... ;)

et kjært hjem sa...

Mange koselige innlegg fra deg igjen :) Så fint bilde av jentene! Jeg er også veldig glad i lister...men Jostein ikke like mye :)Ha en fin dag du også!

Epleskrell sa...

Er så kjekt med lister! Bruker lister til alt jeg kan jeg, for som du sier, man har mye bedre oversikt over alt! :)
Ha en fin mandagskveld. Klem

Anonym sa...

Smart!!!
Fin tavle og det er jo kjekt at det r både fint og praktisk! Ha en fin uke!

Vibeke sa...

Hyggelig at du blir med søte jordbærpiken!:)

Klemmer

elle sa...

Så søt blogg!

Lisas hjem og skatter sa...

koselig liste.. annet enn lista jeg har på jobb for å si det slik, kjenner det prikker i magen når jeg tenker på den :O( hehe!!!

punktet fra mannen din var jo skikkelig søtt!!! herlig!!! :)

klem!!!

Linda S sa...

Lister er eit must i livet mitt. Har så mange planer og ting eg vil ha gjort, så eg har lister på mangt og mykje :) (Kanskje litt for mykje, ville nokon tenke... (som mannen min) )
:)

Englefryd sa...

Jeg er også en liste person:-) Så deilig med alt som kan krysses ut!!!
Flott tavle dette da, og kjempe søtt hjerte.

klem