fredag 4. september 2009

Pute til Eline

Ida ble veldig fascinert av de runde putene jeg sydde her forleden. Symaskina mi har stått framme på kjøkkenbordet i noen dager nå, og Ida hadde veldig lyst til at yndlingsdokka hennes, Eline, skulle få en egen pute. Så da fant jeg fram noen av stoffene jeg kjøpte på Stoff og Stil før sommeren og sydde i vei. Her ser dere baksiden av puta:

Og her sitter Eline stolt og viser frem den nye puta si.

Jeg sydde på et tynt sløyfebånd for å skjule sikksakk-sømmen rundt kanten. Det var ikke så enkelt å få det rett og fint når jeg skulle sy rundt med det tynne båndet. Men Eline er heldigvis ikke så kresen, så hun ble veldig fornøyd. Og det ble dukkemammaen Ida også.

Hulda har sydd noen nydelige puter etter Tinos enkle puteoppskrift, så klikk her og scroll litt nedover hvis du har lyst til å stikke innom henne og se på dem.

I går var det strålende sol og over tjue grader her. Perfekt malevær, så jeg fikk malt første strøket på to småmøbler jeg holder på med. Helgevasken ble det ikke tid til, så den får jeg ta som det kommer i løpet av dagen. Kan ikke si jeg gleder meg...

Håper dere får en nydelig dag, og en god helg!


26 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann,

Så herlig, gøy å få tilbakemdling fra deg på bloggen min :) takk!

Det var den skjønneste puten jeg
noen sinne har sett, så fin ide,
utrolig søt!!

Jeg burde nok tørre å satse litt
mer på sying og ta frem symaskinen min oftere jeg også, men må innrømme
at jeg har ikke helt troen på meg
selv det, ikke fikk jeg beste karakter av læreren på barneskolen i forming heller... *fnis*

Ha en herlig fredag, jippi det er snart helg!

klem

Anne sa...

Eg blir så imponert over alle dei fingernemme her! Den puta blei nydeleg:D Skulle berre ynskje eg kunne sy;)
Klem Anne:)

Laluna sa...

Hei! Du er såå flink; veldig søt pute. Skulle ønske jeg kunne å sy, men jeg har faktisk ikke symaskin engang...
God helg til deg og dine!

Jorid + NOE Blog sa...

Hei Kjære deg :-)
Så flink du er! Sikker på at jenta ble kjempefornøyd!

Håper dere får en fin helg, har dere noen planer ?
Her er det meldt regn, så blir innekos! Litt kjedelig da, ettersom sambo har bursdag i morgen men må feire den alene ute på nordsjøen. Men, sånn er det!

Klem Jorid

Pink lady sa...

Så skjønn pute da:) Heldige dukke som får en slik fin en.

Får se om det kan bli litt søm på meg i helgen.. Ellers er det strikking som vanlig:)

Ha en god helg, og lykke til med helgevasken!

Klem Pink lady

Lykkeliten sa...

Så skjønn!

Ble helt varm i hjertet når jeg så den søte dukken med puta si.
Fikk lyst til å finne frem dukke og klær for å leke litt igjen jeg..

Tino sa...

Den var helt skjønn da! Tenker nok at både dukke og dukke mammaen ble fornøyde ja.
Her striregner det, og det skal det visst i helgen også. Så får prøve å være litt kreativ.

Ha en super helg!
Klem Tino

Verandasol sa...

Neimmen, så nusselig den ble da! Heldige Eline og dokkemamma Ida ;)

God helg! Klem fra Verandasola :)

Havets Datter sa...

Så flott pute!!! Må kanskje prøve meg på en slik jeg også!?! Så gøy at du vil være med på Pay It Forward ;O)

Ha ei trivelig helg.. KLem!

Cathrine sa...

Kjempe søt jordbær blogg, likte veldig godt puten til Eline

et kjært hjem sa...

Så skjønn den puten var da, så flink du er! Her har jeg i flere dager tenkt jeg skulle sy vimpler...men det tar visst sin tid gitt! God helg til deg/dere også. Klem

silje-sin sa...

Så heldig eline er! Hun har vært heldig med "bestemoren" sin;) Det er så koselig med de dukkene. Augusta flyr rundt her med de, legger de og bærer på de. Ellers var det gøy å få vite litt mer om deg! Navnet ditt og allting:) Jobben din høres kjempespennende ut! Ønsker dere alle en god helg! klem

Monicas sa...

så koselige og søte puter...ha en fin fredag

Villa von Krogh sa...

Nåmmen! Den var jo bare skjønn da!
Blir stadig imponert av dere syflittige damer. Hadde jeg bare kunnet det...
Får vel gå kurs hos svigermor. Hun er rå med maskinen sin!

Goood helg til deg også!

Jeanette sa...

Thihi.. Herlig lita pute:-)
Takk for alle kommentarer på bloggen min. Blir veldig glad for det! Ha en fin fredagskveld.
Klem J.

Myhome sa...

Nydelig pute du har sydd!
Så utrolig flink du er!!!
Ønsker deg en fin helg, og håper at godværet varer en stund!
Klem Anita

Min stil sa...

Hei. Nydelig pute du har laget. Passer nok fint til en søt, liten dukke. Ha en fin helg.
Klæm fra Susanne

Balke gård sa...

Så vakker en pute du ahr sydd!! er så glad i slike runde puter så nå skal jeg klikke og scrolle,-takk!!! Og ta på høye hæler og rød neglelakk og kos deg, du:-) Artig lesning!!! Klem, Marianne

Balke gård sa...

Så vakker en pute du ahr sydd!! er så glad i slike runde puter så nå skal jeg klikke og scrolle,-takk!!! Og ta på høye hæler og rød neglelakk og kos deg, du:-) Artig lesning!!! Klem, Marianne

Balke gård sa...

Hehe, ble visst to like...Vel, da er jeg ihvertfall sikker på at jeg skal skrive litt saktere neste gang:-) Har, mente jeg:-)

krinkelkroken sa...

Så søt den dukkeputen var, tenker datteren din var fornøyd:)
Har aldri fått helt dreisen på den symaskinen så tror jeg må få et lynkurs hos Mamma;)
Ha en herlig helg!

Margrethes hus og hage sa...

Så nydelig pute Eline fikk, da :) Kan skjønne hun måtte få egen pute!

Jeg blir sikkelig inspiirert av alle flinke bloggedamer som syr og lager flotte ting. Er snart på tide å kaste seg ut i det, kjenner jeg!

Ønsker deg en fin helg! Hilsen Margrethe

Living laVida sa...

Å,det må jo være det skjønneste!:) Så flink du er! Det er kjempemoro å sy, og spesielt når man har noen små tutter å sy til. Da har man unnskyldning til å sy det meste:)
Ønsker deg og dine en god helg (i øs-pøs været) ;)

mi-rachel sa...

her i huset opererer vi ikke med ordet helgevask en gang.

Monica sa...

så herlig liten dukkepute, prinsessa de er jammen heldig som får så mye skjønt av deg:) kjekt å lese om deg under her i utfordringen:) god klem fra monica med ønske om ei nydleig helg:)

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
puta var jo helskjønn!

Er det noe jeg ønsker meg, ja så er det symaskin... det har jeg faktisk ikke altså. Pleier å låne mammas avogtil:)

Ha en super helg!
Klem fra Chatrine:)