mandag 14. september 2009

Blåmandag?

Mandager er for mange en litt kjedelig dag. Helga er over og de fleste må tidlig opp for å gå på jobb, trøtte og litt blå. Siden Anna og jeg kom hjem klokka ett i natt, var det nok en ekstra trøtt mann her i huset som gikk på jobb i dag tidlig. Jeg var så heldig å få sove helt til klokka åtte. Da kom en lykkelig Ida hoppende inn på rommet og forkynte at Anna var våken. De sover nå på samme rom i en prøveperiode.

I dag skinner sola ute for første gang på leeenge her på Sunnmøre (føles det ut som iallefall). Når Anna våkner fra luren sin skal vi ut og nyte det fine været. Jeg har bestemt meg for at blåmandag skal byttes ut med takknemlighetsmandag.

Tre ting jeg er takknemlig for i dag:

At jeg er frisk som en fisk
At senga mi er så innmari god å sove i
At sola skinner ute

Er det fler som har noe de er takknemlige for? Det hadde vært gøy om dere ville lage et lite takknemlighetsinnlegg om det. Si i fra om dere gjør det da, så kan jeg kikke inn hos dere!

Vi har hatt en veldig fin helg i Oslo. Tusen takk for alle hilsnene. Dere er så snille!

I kveld blir det spennende. Godt valg alle sammen!


18 kommentarer:

Christine sa...

Hei søte du:-) Så fint at du valgte å lage et takknemlighetsinnlegg istedet for å skrive om det negative som en opplever på en blåmandag. Din positive energi smittet en smule over på meg, får se om jeg også lager et slikt innlegg i løpet av dagen.. Håper at du har hatt en fin Oslohelg, heldig med været og alt.. Ha en herlig mandag. Klem Christine

silje-sin sa...

Hei hei:) Det er helt sant som du sier, man har jo så mye å være takknemmelig for! Vi har vel alle en tendens til å fokusere for mye på det negative. Ønsker deg en fortsatt fin dag, og velkommen hjem:) klem

idyll sa...

Hei hei!
Jeg lå i går og tenkte på dette med takknemlighet da jeg skulle sove.

Jeg hadde hatt en fantastisk solrik dag med nabohjelp i hagen, snadder lunch på Ostehuset med en god venninne. Som i tillegg hadde med Godsaker fra hagen sin med. Deilige Bjørnebær, epler og et nydelig strikket kjøkkenhåndkle.

Telefoner og besøk fra fantastiske venner, gjorde at jeg nesten ble rørt over hvor godt jeg har det!!

Så en takknemmelighetsdag var en fantstisk ide.. Å oppfordrer alle til å vise venner og famile hvor glade dere er i dem!!

Idun // Breidablikk sa...

Tok deg på ordet og laget mitt eget lille "takknemlighets-innlegg"

Ha en fantastisk dag videre i det vakre, sunnmørske høst-været! :)

Tino sa...

Du har så rett, det er viktig å fokusere på det som er positivt. På den måten blir man gladere og lettere til sinns også.
Ha en super dag, klem :)

Linda S sa...

Koselig innlegg, eg fulgte ditt eksempel og skreiv eit sånt i bloggen min også :)

Verandasol sa...

Så koselig med et positivt innlegg på en mandag! Ikke no grunn til å være blå, når man kan gå en ny flott uke i møte :)

Epleskrell sa...

Hei og hå, snupp!
Håper du hadde det supert i Oslo! :)
Tar deg på ordet og lager et takknemlighetsinnlegg i dag <3
klem klem

Jorid + NOE Blog sa...

Hei søte du!
Nå har jeg kjøpt inn og pakket gaven din klar for posten! :-D Så om ikke mange dagene har du giveaway gaven!

Håper du blir fonrøyd! :)
Jeg skal lage et takknemmeliginnlegg når jeg får tid!

Ha en flott septemberuke! :-) Her blir uken preget av bursdag for meg og sambo og kos!

Klem Jorid

Jannes lille sted sa...

Hei hei.
Så deilig med slike positive innlegg! Her i gården har det vært en litt tøff dag i dag, så da er det deilig å bli minnet på at man skal tenke på det positive. Og det er jo SÅ mye i livet og være takknemmelig for!!!

Jannicke sa...

Et koselig innlegg!
Flott å fokusere på det positive!!

Klem J.

Mia sa...

Mandager er ikke å forakte, nei... en ny uke med nye muligheter er da grunn nok til å like mandager. O gat vi har mye å være glad over, noen og enhver er sikkert og visst. Koselig innlegg her hos deg idag.

Mitt lille hjem sa...

Jeg er som deg, glad for at jeg er frisk som en fisk :)

Monja sa...

hei, tittet innom bloggen din nå,etter og ha blogget på min blogg i dag...og jeg har vel et snev av takknemlighet i mitt innlegg i dag, vil jeg tørre å påstå....;)ta en titt da vel, og trykket på det ikonet med søsterns din musikk...HERLIG, likte det godt....:)klemmer fra Monja

Lisas hjem og skatter sa...

så koselig innlegg!! Du har det med å få meg til å smile :) herlig!

jeg skal lage et takknemlighetsinnlegg etterhvert :)

ha en super kveld og kommende uke!

klem/Lisa som er takknemmelig for at hun har fri på mandager :) og at hun har god helse, frisk sønn og en god samboer :) pluss masse masser mer!

Anonym sa...

hei,
idag har jeg hatt en tung mandag på jobb, sliten etter helgen er det mulig liksom...
man skal jo ha oppladede batterier!! og helgen har vært knallfin den med masse luft & herlige aktiviteter med familie/venner.

men man sover gjerne et annet sovemønster i helgen, spiser mer og ja, koser seg rett og slett mer...
kroppen hyler etter mer bedagelig rytme og luksus mandag formiddag, men nå tror jeg at jeg er i rytme igjen, bare jeg kan se til å komme til fornuft å gå å legge meg, snart ny dag allerede!

Herlig blogg herlig innlegg herlig hele du!

Ha en flott uke videre, ps! ikke lenge til helg nå....! *fnis*

klem til deg

Myhome sa...

Det er så mye vi skal være takknemlige for!!!
Så godt å lese dine varme og hjertlige innlegg!!!
Ønsker deg en finfin uke!
Klem Anita

Charlotte sa...

For en fin blogg du har! Masse fine bilder og mye inspirasjon. Legger meg til som følger jeg:)

Charlotte