søndag 27. september 2009

Skjenken


Nå har den lille skjenken min fått litt "frosting" siden sist. Jeg har pyntet den med en ramme som jeg kjøpte på loppemarked tidligere i høst. Den var gullfarget, men jeg malte den hvit (malte fire strøk, inkludert grunning).

Før har jeg ikke hatt noen steder å sette vaser med friske blomster, annet enn på kjøkkenbordet. Men denne lille skjenken (som egentlig mest sannsynlig er et barskap) passer perfekt til friske blomster! Disse minigerberaene kjøpte Mannen på bursdagen sin på torsdag.

Nå har vårt koselige overnattingsbesøk reist hjem igjen. Tusen takk for at dere tok turen! Alltid like koselig å være sammen med dere, Ane!

Nå skal nye senger res opp, for i morgen kommer mine foreldre på høstferie til oss. Sola gløtter av og til inn vinduet, så jeg håper på fint vær hele neste uke. :)

Jeg fant nettopp ut at jeg har vunnet denne fantastisk skjønne illustrasjonen "Piken og rommet" i Duften Av Erteblomster sin store giveaway! Er det mulig å være så heldig? Lucky me. Jeg gleder meg til å få denne på veggen. Vibeke, som skriver bloggen Duften av Erteblomster er også så snill og sender meg en ekstra liten gave. Som jeg gleder meg! Jeg blir så glad over å få møte slike gavmilde og skjønne mennesker.
Tusen takk, Vibeke!

Illustrasjonen er av illustratør og billedkunstner Katrine Kalleklev som også driver nettbutikken Klinkekulen. Jeg var nettopp inne på Katrine Kalleklevs hjemmeside, og hun har en kjempefin og unik strek som blir til veldig søte illustrasjoner. Verdt et besøk! Klikk her.

Nå vil jeg ønske dere en fortsatt god søndag! I kveld kommer Mannen hjem fra NM i frisbeegolf. Det ble delt andreplass i nybegynnerklassen. Ikke dårlig det! :)



20 kommentarer:

Jorid + NOE Blog sa...

Så fint du har ordnet det :-D
Ha en super søndag og kommende høstfereie. Har dere noen planer ?

Nydelig bilde, heldiggrisen!
Klem J

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Så flott den ble med litt pynt på!

Hulda sa...

Så flott den sjenken din var. Virkelig stilig med den rammen til pynt også. :)

Unknown sa...

Så nydelig det ble! Sjenken var virkelig fin!

Ha en flott søndag:)
Klem Linda

Anonym sa...

Den rammen var jammen prikken over i'en og passet veldig fint oppå skjenken! Du er så flink til å ordne til!
Må ha vært litt av en jobb å få malt rammen pent med alle detaljene? Jeg har vanskelig for å få sånt pent, men det blir jo inmari fint når det blir gjort skikkelig sånn du har fått gjort det.
Grattis med premie og god høstferie. Krysser fingrene for mye fint vær!! Jeg har eplekake i ovnen, så nå blir det søndagskos her.. =0)

Havets Datter sa...

Kjempefin den sjenken :)
Gratulerer med den søte premien!!

Jannes lille sted sa...

Så flott det ble med skjenken og slik du hadde pyntet den! :)
Ønsker deg en fin søndag videre! Klem Janne Merethe

et kjært hjem sa...

Veldig lekkert skap, med koselig pynt opp på! Gratulerer så mye premien, heldige du :)Og gratulasjoner til mannen, så gøy! Takk for en koselig helg, gleder meg til neste gang vi sees :)Klem

Elin sa...

Hei! Første besøk hos deg, her var det mye fint å titte på!

mi-rachel sa...

gratulerer.
skulle gjerne vunnet en sånn jeg også. den kommoden ble kjempe fin.

Vibeke sa...

Grattis til mannen og deg!:)

Så hyggelige ord fra deg, blir glad av sånt! Det var ikke vanskelig å vite hvilke gevinst du skulle få da jeg trakk lappen med ditt navn på. Jeg har makent og jeg liker det knallgodt :)

God søndagskveld,
klemmer

Monica sa...

så utrolig skjønn sjenk/barskap også så vakkert du har pyntet det, nydelig:) Så kosleig at du vant det fine bildet i konkurransen, det var virkelig et fint bilde og jeg skjønner godt at du gleder deg til å henge det på veggen:) Ønsker deg en ndyelig søndag:) Gratulerer til mannen med andreplass:)

meaningmoon sa...

Kjempe søt, og nydelig pyntet, du er flink og lage det kosleig!
Ha en fin høstferie uke!
Klem!

Margrethes hus og hage sa...

Så koselig med det fine skapet :) Det er kjekt å ha et sted å sette fram litt punt av ulike slag.

Og gratulerer med premie. Det var koselig at du vant!

Ønsker deg en fin søndagskveld! Hilsen Margrethe

Elis@beth sa...

Så koselig det ble!! Kjempefint var det lille skapet!
Det er så koselig med besøk og høstferie er jo bare herlig!!

Klem

Tino sa...

Flott skjenk, og koselig pyntet.
Gratulerer med premien, gøy å vinne.
Muffinsene i innlegget under ser knallgode ut!
Ha en fin kveld videre, klem :)

Christine Louise sa...

Nydelig skjenk og så flott pyntet :)

Ha en flott kveld.

Klem fra meg..

Beate, A Brighter Day sa...

For en nydelig blogg du har! Jeg er så glad for at jeg fant sida di via Pink Lady sin blogg :) Følger deg videre, jeg.

Fin sjenk! Ha ei god natt og ei fin uke. Klem, B

Marias skriblerier sa...

Du er heldig som vant det bildet!

Myhome sa...

Nydelig skjenk..og så koselig du har pyntet..alltid kjekt med besøk..kos dere masse i høstferien..Gratulerer med den flotte premien og Gratulerer din mann med 2.plass!! Kjempeflott!!
Ha en fin mandag!
Klem Anita