tirsdag 1. september 2009

Sofakrok

I dag vil jeg vise noen bilder av sofakroken her jeg sitter og blogger. I forrige uke kjøpte jeg to nye sofaputer på Emmas Verden. Egentlig har jeg lenge vært på utkikk etter hvite puter til sofaen siden denne kroken blir veldig mørk med mørkebrune møbler og ingen vinduer.

Jeg syns det er veldig vanskelig å finne noen jeg liker. De jeg har sett har enten et lite lekkert mønster på seg, eller så er det ikke dun inni. Jeg syns de putene uten dun er så stappa av fyllvatt eller hva det er de stapper dem med, at de blir for harde for min smak. Mang en gang har jeg kjøpt inn nye sofaputer til 70% på Kid eller andre billige butikker, men liker dem bare en liten stund, også havner de på loftet. Rett og slett fordi jeg syns putene blir for harde. Jeg liker at sofaen er fast å sitte i, men putene må være myke og deilige.

Siden jeg ikke fant hvite puter etter min smak, falt valget på disse to skjønningene, som riktignok ikke er hvite, men veldig veldig myke. Jeg skal fremdeles ha noen hvite puter i sofaen for å få det litt lysere her, men jeg tror jeg skal prøve å sy noen selv. Sofabordet og hjørnebordet skal males hvite i løpet av høsten. Jeg gleder meg til det, det kommer til å bli så fint!

Magasinholder fra House Doctor. Teppet er et piknikteppe jeg kjøpte på salg på Kid i fjor sommer. Det kom oppi en tøyveske med samme mønster som resten av teppet. Kjempesøtt!

GreenGate

Begge lampene er fra Ikea. Den hvite lille duken, telysglassene og puta under er fra House Doctor og kjøpt på Emmas Verden. Dere føler kanskje at siden jeg stadig vekk nevner den butikken i innleggene mine, så er jeg der hver dag. Det stemmer vel ikke helt, selv om jeg skulle ønske det, hehe. Men det er en herlig butikk med en nydelig dame bak disken som fortjener å få litt reklame.

I dag skal jeg på treff igjen med noen av mødrene i boligfeltet som også har baby. Koselig!

Ønsker dere en ytterst fortreffelig dag. :)


18 kommentarer:

Hulda sa...

Så koselig med de putene. Jeg har også den med bokstavene på, en avlang. Er veldig fornøyd med den. :) Den prikkete i beige fra GG var også skjønn. :) Kos deg!

Sommerlyst sa...

Så koselig sofakrok. Putene var kjempefine - og jeg er helt enig med deg....sofaputer må være myke! Dun er best!

Klem M

Helene sa...

koselig sofakrok, ett must med gode puter!!

Bea sa...

Så koselige puter!
Kos deg på babytreff:o)
klem

Tino sa...

Så koselig sofakrok, pynter fint opp med putene. Vi har også mørk sofa (som skal byttes i høst) og jeg prøver også å gjøre det litt lysere med puter.
Ha en fin dag!

Jorid + NOE Blog sa...

Hei Vennen :-)
Så hyggelig sofakrok du har der, og nydelige puter!

Håper alt står bra til ?
Her sliteer jeg som bare det med halsbrann nå og kunne gjerne tenkt meg den kunne brent noen andre.. Menmen! Er vel noe som følger med!

Ha en fin tirsdag!
Klem

Kristine Dall sa...

Vant jeg? oj! Nå ble jeg kjempeglad!:D Sitter på jobb akkurat nå, så skal sende mail når jeg kommer hjem jeg. Jippi!

Vi har forresten lik sofa. Den er veldig fin;) Gleder meg til å se kroken når den blir "ny".

Anne sa...

Så fine puter:) Likte godt bileta over sofaen din! Kos deg med dei andre mødrene:)
Klem Anne:)

mi-rachel sa...

pene de putene.
det vatterte teppet var også fint.

Anonym sa...

Så fin stue du har, lekre puter. Et slikt rose teppe har jeg også, det er veldig godt å ha når kveldene blir kaldere! Ha en fin kveld.

krinkelkroken sa...

Søte puter, alltid kjekt med noe nytt:)
Koselig med babytreff, godt å lufte seg litt å treffe andre mammaer med baby.
kos deg med Grey`s du også;)

Simple Lovely sa...

Så fin sofakrok dere har. Nydelige puter! Og kjekt med bilder av håndtrykk til jentene dine. Kan tenke meg det er kjekt for de to å ha hverandre:) merke at Emma er klar for å ha en lillebror eller lillesøster å passe på. Hun går å passe på de små i bhgen:)

Ha en fin tirdagskveld,
her i Stavanger er høsten kommet for fullt!

Lene sa...

Så fin stuekrok du har!
Jeg synes også det er vanskelig å finne puter. Har nå begynt å gå for kvalitet fremfor kvantitet. Er for tiden på utkikk etter juleputer. Jeg er alltid for sent ute, så i år skal jeg følge med før det blir utsolgt.

Ha en fin høstkveld!

Lene.

Prinsesse Elin sa...

Hei hei
Jeg synes putene er herlige. Jeg har to slike cly puter men kjøpte dem for flere år siden og da var ikke stripene brune men en blåfarge. Jeg ønsker meg brune som jeg mener er mer anvendelige i forhold til blå striper. De jeg har passer best om sommeren. Tror slike må være på ønskelisten min dette året:)

et kjært hjem sa...

Veldig fine puter! Likte spesielt godt den green gate puten :) Ha en fin kveld!

MODERN COUNTRY sa...

God morgen Jordbærpiken!

Takk for nyyydelige ord du la igjen til meg i går! Du gjør meg glad du, godklem :)

Ja du, det å finne puter som er myke og fine nok er kjempevanskelig! Derfor bruker jeg putetrekk jeg finner på loppis med blonder og mellomverk og trer de på billige dunputer fra Jysk. Ellers har jeg investert i ett par dyrere. Men det er det virkelig verdt. Putene dine var kjempefine, deilig å legge hodet på!

Klem Aina

meaningmoon sa...

flotte puter!

Sissel sa...

Nå fikk jeg ideer til min brune stue! :D