lørdag 26. september 2009

Muffins til pappa

På torsdag da Far i huset hadde bursdag lagde Ida og jeg muffins. Ida syns det er kjempestas å få hjelpe til når jeg baker, og hun smaker på både rå egg, mel og ferdig deig.

Vi hadde bare rød konditorfarge, så det ble litt feminine muffins med rosa glasur på toppen.

Hjerte- og stjernepynt.

Jeg hadde på glasuren mens Ida pyntet muffinsene. Perfekt arbeidsfordeling.

Da muffinsene kom på bordet var det blitt såpass mørkt ute at jeg måtte bruke blits. Så disse bildene er ikke veldig bra. Men vi hadde det veldig koselig og muffinsene smakte fortreffelig.

Muffinsformer og prikkete servise fra GreenGate.
Skjeer og målebeger fra Rice.

Nå skal vi snart i barnebursdag, så da blir det vel også kanskje litt kake? Både Ida og jeg får venninnebesøk i dag, og Anna får besøk av en liten kamerat, så vi skal kose oss.

Håper dere får en fiiin lørdag!


14 kommentarer:

Verandasol sa...

Så koselige bilder! Og det ble veldig fine muffins, som så veldig gode ut og :)

Jorid + NOE Blog sa...

Mmmm, så nydelge muffinsene så ut! :-D Flinke dere har vært!

Ha en fin lørdag og nyt dagen!
Klem J

et kjært hjem sa...

De så deilige ut! Så mange vakre ting også! Snakkes senere, tudelidu :)

Jannes lille sted sa...

Å det så deilig ut! :)
Kos dere i dag.
Klem

KRUSEDULL sa...

Så koselig dere har det! Virker som dere er en familie som har lært dere å bruke tid på hverandre og med hverandre. Koselig å bake med barna. Min har ikke helt fått smaken på det enda. Så jeg er helst alene på kjøkkenet:) Ha en god helg!

mi-rachel sa...

veldig søte muffinser.

Margrethes hus og hage sa...

Koselig med litt muffinsbaking :) Ser ut som dere har kost dere begge to! Regner med de falt i smak selvom de var litt feminine :)

Ønsker deg en fin helg videre! Hilsen Margrethe

Prinsesse Elin sa...

Så fantastisk gode de muffinesene ser ut. Jeg elsker rosa å alt rosa tiltaler meg. Jeg har ikke prøvd meg på rosa muffins men det skal jeg jammen gjøre. Takk for titten. Ha en herlig søndag. Klem fra Elin:)

Boletteshus sa...

Oy! De muffinsene så helt herlige ut!! Veldig fin blogg du har! Legger deg inn i lista mi! Gleder meg til å følge deg videre!
Klem Kari

Anonym sa...

Herlige bilder og lekre muffins:-)
Ha en fin søndag, klem Hege.

Sommerlyst sa...

Så koselig!
Her i huset har vi også hatt muffins!

ps: ja det er en utfordring med mørke ettermiddager og bildetagning..

Ha en fin søndag!!

Klem

Jill sa...

De så jammen gode ut de muffinsene!
Herlige bilder fra arbeidsfordelingen!

Anonym sa...

Så fine muffins!

Laluna sa...

Oj, de muffinsene ser virkelig lekre ut! At de er feminine er vel bare fint? Glad i rosa jeg også...