mandag 2. mai 2011

Ny gammel kommode


Den siste uka har jeg malt noen de brukte møblene jeg har kjøpt det siste året. Etter tusen malestrøk har jeg blitt lei av å male det samme om og om igjen. Så da sier jeg meg ferdig, selv om møblene sikkert kunne vært malt både ett og to strøk til. Malte siste strøket i går, og malingen skulle vel herdet en stund før møblene tas i bruk. Men utålmodig som jeg er etter å få dem inn, så bryr jeg meg ikke om det. 

Skuffene på denne kommoden har blitt treige etter at den har stått ute noen døgn. Jeg har malt under verandaen vår, der har vi stor plass i ly for vær og vind. Håper normal romtemperatur gjør at treverket går tilbake til det det var før. Hvis ikke blir dette en kommode til å sette ting på, ikke til å ha ting i. :)

Jeg går inn i årets mest hektiske uke på jobb nå. Avslutningsuke. Det er program hver kveld, og mye som skjer fram til avlsutningsdagen på lørdag. I morgen kommer hele klassen min på besøk til meg, så jeg prøver å rydde litt her nå. Ikke lett å få tid til alt må jeg si. Skulle gjerne både bakt kake og vaska hele huset, men tiden strekker ikke helt til for meg.

Nå skal jeg snart reise ut på jobb og øve med de andre lærerne. Vi skal ha lærerunderholdning for elevene i kveld, og det er alltid en festlig aften.

ha en god uke

11 kommentarer:

Kerstin sa...

Kjempeflott kommode. Kos deg med klassen i morgen :)
Kerstin

Unknown sa...

Så fin kommode, elsker bena ♥
Jeg kjenner meg veldig igjen i og være utålmodig når det skal males, hihi;)

Så stas med avslutningsuke, selv om det er slitsomt, er det nok mye kos og kan jeg tenke meg;))

Klem Line

Karin sa...

Hei jordbærpike,så flott kommode, og så kjekt at vi kan pusse opp å male ting selv om vi blir lei. Jeg kan også bli lei men alt det er glemt når jeg er ferdig. Syns du har vært riktig så flink. Lykke til med avslutning.Klem fra Karin

Hjemmekjær sa...

Syns jammen du er flittig, og får gjort mye!! Du er flink til å fikse opp møbler!:)
Gøy å titte inn her;)

Marion sa...

Så fin den ble!!:)

Ruter & Hjerter sa...

*ler* Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver om det å vente :) kommoden ble knall den!

Sandoren og Blåsten sa...

Så fin kommode! Artig å finne slike prosjekter fra en lærerkollega! Jeg har startet på et tilsvarende prosjekt.

Kos deg med lærerunderholdning og avslutning med klassen!

Hilsen Gry K

Tessi sa...

lekker kommode! :)

x tessi

http://tessi-la-la-land.blogspot.com/

Unknown sa...

Ah, jeg har sååå mange ting som skal males, men kommer aldri igang... -Har funnet ut at det gjelder å male så mye som mulig når jeg først har spannet og penselen fremme.

Har en award til deg inne hos meg! :)

Klem fra Silje

ANETTESHUS.COM sa...

Ser KJEMPE-fin ut!

Ha en fortsatt super helg!

p.s. Vi sees vel på Glansdagen i juni?

Klem klem
Anette:)

Tone/Skrinet Antik og Kuriosa sa...

Så fin kommode! Om skuffene fortsetter å være trege kan du prøve å bruke bivoks på dem - det har hjulpet meg mer enn en gang :-)
Ha en fortsatt fin-fin mai måned!
Klem