onsdag 19. mai 2010

Natursteinsmur

Natursteinsmuren på baksida av huset holder unna litt av jordmassene i bakkant. Her blir det en liten skråning opp til hagen der vi vil ha formiddagssol. Hagen vil fortsette langs siden av huset der terrassen blir, og frem foran huset der kveldssola kommer.

Skråninga over muren opp til hagen ble litt høyere enn vi hadde forespeilt oss, så hva som skjer her vet vi ikke helt enda. Siden det ligger dreneringsrør nedgravd her er det grenser for hvor mye masse som kan fjernes også. Vi skal iallefall lage en fin steintrapp opp til plenen.

I hagen på baksida ser vi for oss at lekeplassen til barna blir. Jeg drømmer om en koselig lekestue, og Ida ønsker seg trampoline. Huset i bakkant på bildet over er det flotte nye huset til min svoger og svigerinne. De flyttet inn i mars, så Ida og Anna har tre kusiner som gleder seg til å få selskap i nabolaget. Koselig!

I dag har vi nydelig solskinnsvær, og jeg gleder meg til å nyte solnedgangen på den nye verandaen. Men først må vi få solgt stedet vi bor nå og her gjenstår det litt flikking før vi har alt på stell. Nå skal jeg ut og luke vekk de største løvetannene fra plenen vår som har blitt grusomt stygg i vinter. Heldigvis blir de fleste jobber en lek når sola skinner. :)

God kveld!

9 kommentarer:

Beate i Husets Hjerte sa...

Hei..så bra det blir. Har selv natursteinmur i hagen og synes det er stilig. Skal være litt røft! Ha en koselig kveld!

Villasol sa...

Så fint det blir! Naturstein er kjempefint. Har en del av det vi også! Ser ut som dere får det veldig koselig ute :)

Ha en fin kveld!

Klem Ingunn

Hege sa...

Så fint det blir :)
Syntes det er så fint å bruke stein som skille mellom jord og gårsplass :)

Klem Hege

Love Peace Pionies sa...

ja heldigvis.... jeg fikk tatt lekehytta inni i dag, går så greit når det er fint vær.. den så ikke ut!!!

knallfin mur!

spennende å følge med!

klem

Tomines hjem sa...

Naturstein er så flott!! Vi har ikke peiling enda på hva vi skal gjøre ute, så noe grønn plen i år blir det iallefall ikke!!
En deilig uke til deg.. Og lykke til med lukingen!

Heims verden sa...

Heihei:D

Så fint dere kommer til å få det! Gleder meg til å se resultatet!

Silje

Ruths datter sa...

det ser fint ut med den muren herlig med alt nytt og jorden uten et ugress. Lykke til.
klem

fryd&forandring sa...

For en plass og for en utsikt!!! Det blir jo bare finere og finere!

by BeaTell sa...

Dette blir fint ja! Deilig utsikt, det betyr mye syns jeg :)

God kveld til deg også!!