onsdag 28. oktober 2009

Roser på kjøkkenet

Jeg tenkte som så at siden det snart er vinter, kan jeg likegodt nyte rosene fra hagen inne på kjøkkenet enn at de skal visne ute alene. Så jeg klippet i min New Dawn og tok dem med inn.


Den som står i fare for å bli pessimist,
bør betrakte en rose.
Jean Rostand


Fryd deg ved livet i dine dages vår,
plukk gledens rose,
før den forgår.
Frankenau


Gled deg over rosen i din egen hage
i stedet for å misunne naboen hans hundre.
Margot Sandsmark


Det dufter alltid av den som gir roser.
Svensk ordtak

Ha en god dag, venner!

22 kommentarer:

Jannes lille sted sa...

Nydelige bilder og ord.
Ønsker deg en fin onsdag!
Klem Janne Merethe

Verandasol sa...

Nydelige bilder!! Best å nyde de så lenge men kan ja :)

Ha en fin onsdag!

Anonym sa...

Herlig innlegg med vakre bilder. Man får passe på å nyte de vakre blomstene, snart fryser de alle. Her er det nattefrost nå.

Ha en flott dag!

rosaengler ♥ sa...

Så vakkert ❤ jeg elsker rosa roser- minner meg om sommer og kjærlighet (selv om det er nærmere jul) *knise*

Kan tenke meg du har en herlig duft på kjøkkene ditt nå..
Klem

Maliva`s verden sa...

Vakkert,både i ord og bilder:o)

Jorid + NOE Blog sa...

Flotte ord fra deg idag :-)

Håper du får en flott onsdagskveld! Her skal den nytes i den nye stuen :-))

Klem Jorid

Anne sa...

Nyyyydeleg innlegg! Vakre roser:)
Ha ein herleg kveld!

Margrethes hus og hage sa...

Så vakkert :)

Og for en skjønn fugl under her.

Gratulerer med dagen til Anna, endag for sent.

Hilsen Margrethe

Anonym sa...

Nydelige bilder =) I like =)

Klem fra meg

Anonym sa...

Nydelig pynt i vinduet
Nydelig ord midt i uken
Nydelig tam fugl ...!
herlig blogging igjen!
klem til deg

mi-rachel sa...

hadde du så fine roser ute nå?
det var imponerende.

MariMaja sa...

Nydelige rosa roser og flott tekst til;)

Jannicke sa...

Du er jammen heldig som kan hente inn blomster fra hagen fortsatt :o)
Nydelige bilder... :o)

Tusen takk for koselig hilsen til meg :o)
Du lurte angående headeren. Den er laget på picnik.com. Der kan du redigere bilder gratis ;o)
Gå inn og prøv deg frem :o)

Klem J.

Myhome sa...

Nydelige bilder i sarte farger hos deg:) New dawn er en utrolig skjønn rose! Fine ord:))
Klem Anita

Christine sa...

Vakkert og romantsik! Elsker rosa roser og skjønne visdomsord. Ha en fin dag!

Ps. det ligger noe til deg på bloggen min.

Fru Fly * Heidi sa...

Hei!
Så mange vakre oppdateringer som har gått meg hus forbi fordi jeg hadde glemt å legge deg til i margen så jeg fikk oppdateringen dine! Nå har jeg ordnet det:) Gratulerer med overstått bursdag til Anna. Og så mye herlige klær de har, blant annet de kåpene!♥ Nydelig blomster også!

Ang. det å overføre bilder så skal jeg prøve å forklare lett:)Kjøp "T-shirt transferpapir" i fotobutikk eller lignende. Husk aller først å speilvende bildet i et fotoprogram, så skriv ut på papiret. Så stryker du det på stoff (jeg bruker hvitt, tynt bomullsstoff, kjøp et laken, så har du lenge). Når det er overført til stoffet, kan du så klippe det til og sy det på det du vil. Noen stryker det rett på stoffet, men jeg synes det er mindre holdbart og blir mindre pent. Dette er metoden som funker best for meg i hvert fall:) Ha en fin kveld! Klem H

Epleskrell sa...

Å, flotte roser!
Nå regner jeg med å ha hus til våren og da skal det plantes rosebusker og andre buskevekster her også!;)
Klem klem

Beate, A Brighter Day sa...

Nydelige roser og bilder. Kjempefint innlegg med søte ord :) Ha en fin kveld! Klem

ChatrinesLiving sa...

Knallfint!
Har du forresten roser enda?
Hos meg har de nok avgått for året for lengst. Jeg har også new dawn i hagen og er min favoritt!

Finfin kveld til deg!
Klem fra Chatrine:)

Karna sa...

Åhhh nydelig!!! Skulle ha gjort det samme, men tror det er litt for seint nå...var noen fine gule roser som kom med knopper for en stund siden, men de fins vel ikke lenger....
God helg!

ELIN sa...

Så nydelige roser, med koselig ord til. Et innelgg til å bli glad av. Takk :) God helg! Klemmer fra Elin

Haust sa...

Nydeleg! I morgon må eg ut og berge inn nokre roser, eg òg...

Fortsatt god helg! :)