søndag 25. oktober 2009

Hjerter

For en stund siden sendte Camilla med bloggen Camillas romantiske hjem ut en utfordring om å lage hjerteinnlegg. Her er noen av mine hjerter.


Bevar ditt hjerte framfor alt du bevarer,
for livet går ut fra det.
Bibelen


Det glade hjerte lever lengst.
William Shakespeare


Din fornuft er uten forstand
før den har steget til ditt hjerte.
Stein Mehren


Et lett hjerte gjør veien kort.
Dansk ordtak


Hvor du enn går,
så ta med deg hele ditt hjerte.
Konfucius


Stort er det mennesket
som aldri har mistet barnet i sitt hjerte.
Mencius


Hvis jeg lar det være
en grønn gren i mitt hjerte,
vil sangfuglen komme.
Kinesisk ordtak


Å fjerte gjør godt om hjerte.
Dansk ordtak


Hjertet får aldri rynker.
Marie de Sévigné


Djupt i mørket mellom stjernene,
midt i den ytterste ensomhet,
er menneskehjertene alltid sammen.
Hans Børli


Man skal til bunnen av hjertet,
for å finne toppen av kjærlighet.
Peter Late


Det gis bare én vei til mennesket -
hjertets vei.
Alle andre veier er omveier.
Phil Bosman



Barnet forstår menneskehjertet.
Edgar Allan Poe



Jeg måtte bare vise dere mine hjertebarn til slutt.
De er høyt elsket!

Så tag mit hjerte i dine hænder,
men tag det varsomt og tag det blidt,
det røde hjerte -
nu er det dit.
Tove Ditlevsen

Håper dere får en nydelig søndag!
Gi hjertet ditt til noen.

23 kommentarer:

Monica sa...

så utrolig vakkert hjerteinnlegg... hjertebarna dine var jo det vakreste da:)

Likte veldig godt det danske ordtaket og fjerte gjør godt om hjerte, hihi...

Mange vakre hejerter du har, jeg elsker hjerter og har nok en del av dem jeg ogs:) Idag har jeg satt en stor hjerteskål på bordet og lagt litt kongler i det, koselig høstpynt:)

Ønsker deg en nydleig søndag:) klem monica

Bolettes hus sa...

Dette var en koselig start på søndagen! Kjempefine bilder og nydelige barn!! Kan du tenke deg hvilken stor skatt det er med barna? Hjertet er virkelig hos dem....

Ha en fin søndag!
Klem fra Kari i Boletteshus

Jannes lille sted sa...

Hei:)
Så utrolig nydelig innlegg! Også så mange fine hjerter og ordtak du viser.
Klem Janne Merethe

mi-rachel sa...

for noen alldeles skjønne hjertebarn!!

Margrethes hus og hage sa...

Så flott hjerteinnlegg, med fine bilder og kloke ord :)

Nydelige barn du har :)

Ønsker deg en fin søndag. Hilsen Margrethe

Jorid + NOE Blog sa...

Så nydelig innlegg ! :-) Og herlige barn!!!

Ha en flott søndag!
Klem Jorid

June sa...

For et koselig innlegg!
Veldig hyggelig lesing en søndagsmorgen! :)

Ha en fin dag

-June

Verandasol sa...

Så utrolig flott innlegg! Vakre ord og bilder :) Deilig å lese på en søndag.

Du, den bakebollen er jeg litt usikker på hvor er kjøpt, vet bare at det er en butikk som ligger på paleet i Oslo. De små målebegrene fra Søstrene Grene har jeg kjøpt på Sandvika for en stund siden. Men det kan jo godt hende at de har de i Oslo og ;)

KRUSEDULL sa...

Mange sanne og gode ord her!! Og mange vakre hjerter! Ha en god søndag!!

Tino sa...

Nydelig hjerteinnlegg, jeg elsker hjerter i alle varianter.
Så søte hjertebarn du har!

God søndag! klem :)

Mitt lille hjem sa...

Her var det hjerter i lange baner :)
Så flotte!

Ha en fin søndag!

Camilla sa...

Det var et koselig innlegg!!!!! Kjempefinebilder!!

Anne sa...

Nydelege hjarter og rørande med hjarteborna dine på slutten! Verkelege vakre ord og.
Klem Anne:)

Marianne sa...

For noen søtnoser Ida og Anna er:-) Veldig koselig å treffe deg når du var på husmorferie i Tigerstaden!

ANETTESHUS.COM sa...

Så koselig innlegg!! Mange fine hjerter du har:) De to nederste var de vakreste da;) Kanskje jeg lager et hjerte-innlegg en dag jeg også ... jeg har jo en del hjerter rundt omkring!

Ønsker deg en fin start på en ny uke!!

Klem Anette:)

p.s. linker til bloggen din, håper det er ok?

Tomines hjem sa...

hei på deg.. så koselig innlegg... mange vakre ord... nydelige barn du har også.. guri så spennende med graving.. vi begynte 16. mai å grave.. så du ser det går virkelig fort.. jeg gleder meg så til å se og håper du får det som du vil ha... guri meg det er mange valg som skal taes men moro er det... ha en deilig uke....

Kristine Dall sa...

Så utrolig vakre jenter du har! Nydelig innlegg :)

Marigrafen sa...

Hei! Jeg så du spurte på Verandasol sin blogg hvor den store bollen er fra.. og at hun har skrevet her at det var på Paleet. Det er feil ;) Jeg husker ikke akkurat hva butikken heter, men det er en billigbutikk som ligger på Colosseum senter i Oslo.. Og den kosta bare 40 kr ;)

Husmora Torunn Husbyn sa...

Flott hjerteinnlegg! :-))

Marita, Pål og lille Sofie sa...

Kjempefint innlegg:)
Du har en flott blogg!
Ha en strålende dag!

ChatrinesLiving sa...

Så utrulig mange flotte hjerter! Likte den alle sammen veldig godt:)

Ønsker deg en superfin ny uke!
Klem fra Chatrine:)

Anonym sa...

Utroolig nydelig innlegg,
- sittet lenge og studert det:-)
ha en fin uke, klem Hege.

melis sa...

Så koselig innlegg ;)

Jeg er en ordentlig hjertejente selv også - det skal mye til at det er for mye hjerter og det de er fylt av ;) Skjønne hjertebarn også - heldig du ;)

Håper du får en koselig uke også - med skjønt høstvær ;)

Klemklem:)