fredag 16. oktober 2009

Oslotur

I dag reiser jeg på helgetur til Oslo for å feire min søsters 30-årsdag. Jeg gleder meg kjempemye til min første helg alene på så lenge jeg kan huske. Som regel har jeg med meg barna når jeg reiser til Østlandet, men det passet ikke denne gangen.


JEG GLEDER MEG
• til å pakke bare min egen bagasje uten å tenke på hvor mange bodyer/bleier/leker jeg skal ha med.

• til å kunne kjøpe et blad på flyplassen som jeg kan lese i ro og mak på flyet.

• til å kunne sove på flybussen hvis jeg er trøtt.

• til en helg sammen med søstrene mine.

• til å spise frokost og kunne ha en normal samtale rundt bordet uten å bli avbrutt av ting som: "mamma, e må bare løpe på do e, for e e så bæsjatænkt" (Idas ord for å være tissatrengt når hun må bæsje), eller "e har lyst på en is e! Kan e få en is, væææær så sniiiiiill?" (Ida), eller "ææææ bæææ dadadadada" (Anna).

• til en hel helg uten å tenke på klesvask, bleieskift, leggetider og andre husmorssysler.

• til å ha tid til å sminke meg, gå med høyhælte sko, lange øredobber og pynte meg litt.

• til å kjenne at jeg savner barna mine og mannen min, og glede meg til å se dem igjen.


Ja, jeg gleder meg til en husmorsferie, og skammer meg ikke over det. Jeg har to snille døtre og en herlig mann, det har ikke noe med det å gjøre. Men det er alltid deilig å få en liten pause fra hverdagen, litt ekstra tid til seg selv, og tid til å kjenne at man savner de som er hjemme.


Så nå er det bare å få klesvasken ned fra stativet og sette i gang å pakke. Bloggen er fremdeles tullete, så jeg håper at det ordner seg i løpet av helga.

Håper dere alle får en strålende helg! Klemklem!


-- Posted from my iPhone

33 kommentarer:

Ocean showroom sa...

Jag önskar dig en riktigt strålande och välförtjänt helg! Man behöver egentid ibland och ska absolut inte skamma sig för det! Barnen får ju tillbaka en mamma som tankat massor av energi och det är viktigt det! Kram Alexandra

rosaengler ♥ sa...

Kose deg masse :D GOd tur

Jorid + NOE Blog sa...

Heihei!
Så herlig, jeg ønsker deg en FLOTT helg! Nyt den og kooos deg :-) Alle trenger en husmorferie iblandt, og det er så sundt både for deg selv, mann og barn og kjenne at man savner hverandre!! :-)

Håper bloggen ordner seg for deg!
Klem Jorid

Jannes lille sted sa...

Hei :)
Kos deg masse på tur! Alle fortjener en liten pause og litt tid for seg selv innimellom. Også er det jo så godt for da kjenner man virkelig hvor mye man savner de som er der hjemme!
Klem Janne Merethe

Ocean showroom sa...

Det hørtes herlig og ikke minst veldig fristende ut med en helg bare til seg selv. En absolutt mammaluksus man bør unne seg uten dårlig samvittighet:)
God tur!
Klem, Lene

Monja sa...

hei...det skal du ikke ha dårlig samvittighet for,vi mødre trenger det en gang i blant....det er vel slike ting som gjør oss til gode mødre,man trenger absolutt å bare være seg selv noen ganger...deilig å bare kunne pakke til seg selv ja,og ikke tenke på hvor mange bodyer man må legge ned,eller regne ut hvor mange bleier man trenger å dra med seg...kose deg masse i tigerstaden...det blir nok en herlig helg for jordbærpiken;)klemmer fra Monja

Villa von Krogh sa...

Skjønner deg godt. Kos deg maaaasssse!
God helg fra Anine

Laluna sa...

ÅÅ, din heldiggris! God tur, og nyt det! Alle mødre fortjener en slik helg av og til, og det er absolutt ikke noe å ha dårlig samvittighet for! Ønsker deg en superduper tur.

Jeanette sa...

God tur du jordbærpike:-)
Det er nok vel fortjent.
Vi må få se evt. innkjøp... :-)
God helg.
Klem J

Idun // Breidablikk sa...

God tur! Nyt helgen din, det er deg vel unt! :)
Alle trenger en liten avkobling fra hverdagen og bare være seg selv innimellom :)

Helgeklem fra Idun

idyll sa...

Nyt helgen og kos deg! Det er velfortjent med en pustepause i hverdagen, å deg vel undt:)
Ha ein riktig god tur..

Jannicke sa...

Nyt helgen,
det er så godt med litt tid for seg selv :o)

Klem J.

KRUSEDULL sa...

Sanne ord! Vi trenger å koble av fra hverdagen, og det er "godt" å kjenne på savn! Ha en super tur! Kos deg masse og dull godt med deg selv:)

Tino sa...

Ønsker deg en kjempefin helg. Det er godt å få litt husmorferie iblant, alle trenger det.

Kos deg masse, klem :)

Beate, A Brighter Day sa...

Så koselig! Høres herlig ut med en husmorferie til Oslo :) Kos deg masse!

God helg :) Klem

Anonym sa...

Hei hei!

Å så deilig med en skikkelig jentehelg! Det blir nok kjempe kos!

Ha en super helg, kos deg masse! :)

Klem fra Line.

Verandasol sa...

SÅ deilig med en liten husmorferie! Kos deg masse :) Klem fra Verandasola ;)

Myhome sa...

Kos deg masse i Oslo!!!
Husmortur iblandt gjør bare godt:)
God tur og god helg!!!
Klem Anita

Living laVida sa...

Ha en strålende tur!Skjønt å ta seg en tur på egenhånd,trenger det innimellom! Godt å komme bort, og desto bedre å komme hjem igjen også!:)

mi-rachel sa...

god tur og kos deg masse.

Vigdis sa...

Ååååh! Det hørtes godt ut! Kos deg mye mye mye!!!

MariMaja sa...

God helg og kos deg på tur;)

Anne sa...

Kos deg masse i Oslo!
Høyres ut som det blir ein fantastisk tur og ein velfortent ferie:)
Klem Anne:)

Marie sa...

Kos deg masse! Det er viktig med litt tid hvor man kan tenke paa kun seg selv!

Anonym sa...

Kos deg masse på alenetur! Klem

et kjært hjem sa...

Så deilig da, kan tenke meg du gleder deg! Kos deg masse! Gleder meg veldig til den dagen vi får til en jentetur, må bare slutte å amme :) Klem

Mira sa...

Håper du storkoser deg i Oslo.
Planten din, heter kristi tornekrone (eller glansvortemelk ) på Norsk, er en Euphorbia milii. Altså i slekt med julestjerna. Den kommer fra Madagaskar.
Morro at du har arvet din.
Klem fra Mira.

Margrethes hus og hage sa...

Kos deg på tur! En pause fra hverdagen er deilig, og akkurat hva men trenger fra tid til annen. Så får man også oppdaget at det ikke går så alt for lang tid før man svaner den og alle dens gjøremål :)

Ønsker deg en fin helg videre. Hilsen Margrethe

Gro sa...

Ha en strålennde Oslo-tur - klem fra Gro!

ELIN sa...

Håper du har hatt en flott Oslo tur og kost deg masse på husmorferie! Klemmer fra Elin

Mitt lille hjem sa...

Håper du har hatt en riktig fin tur!
Dette fortjente du sikkert!
Kjente meg veldig igjen i dette innlegget, og det minnet meg på at jeg trenger en liten tur jeg og ;)

melis sa...

Kjære du :)

Håper du har kost deg alldeles MASSE i Hovedstaden - vi fant frem høstsolen til deg som du så ;)

...og at det var deilig å komme hjem igjen til alle du har savnet ;)

Klemklem:)

silje-sin sa...

Savner deg her inne:)