onsdag 7. oktober 2009

Mugger

Små mugger er noe jeg lett blir fristet til å kjøpe. De blir ikke så ofte brukt i vårt hus, så de er mest til pynt. Jeg syns de er veldig dekorative og søte.

Muggene på bildet over er fra venstre: GreenGate, Bruka og Kremmerhuset. De tre glassmuggene på bildet under har jeg funnet på loppemarked mens den helt til høyre er fra GreenGate.

På fredag kjøpte jeg nye vintersko til Ida. Jeg kjøpte merket Friends fra Coop Obs. Har erfaring med dem fra fjorårets vintersko, og er veldig fornøyd. De er billige i forhold til andre merker, men jeg syns ikke det gjør at kvaliteten er dårligere.

Da jeg kjøpte dem på fredag betalte jeg 299 kr. I går da jeg hentet posten kom det også en reklameavis fra Coop Obs. Der hadde de denne uka tilbud på akkurat de samme vinterskoene som jeg kjøpte. Nå koster de 149 kr. Er det mulig? Jeg føler meg rett og slett litt lurt.

Er det sånn at de som jobber der ikke har peiling på hvilke tilbud de skal ha i butikken sin to dager frem i tid, eller lot de bevisst være å opplyse meg om tilbudet slik at de skulle tjene litt mer penger? Jeg tror egentlig ikke de bevisst ville lure meg altså.

Jeg har selvfølgelig kastet kvitteringa, men jeg skal ut i søpla i dag og lete gjennom den søpleposen jeg vet kvitteringa ligger i. Av prinsipp. Skoene er allerede i bruk, så jeg kan ikke ta dem med og bytte dem inn. Regner med at det ikke skal bli noe problem å få igjen mellomlegget. Det er jo noe som heter kjøpslov i dette landet. :)

Akkurat nå er det en liten fugl som sitter og kvitrer utafor stuevinduet. Koselig.

Håper dere får en fin dag!


16 kommentarer:

Jannes lille sted sa...

Hei hei.
Har også en slik svakhet for mugger. De blir ikke særlig brukt her i huset, og er mest til pynt, men det er koselig det også!
Typisk det med skoene, har selv opplevd det noen ganger og det er kjedelig. Får håpe at det ordner seg!
Ønsker deg en fin onsdag!!

Jorid + NOE Blog sa...

Heihei!
Så flotte mugger du viser! Håper du finner kvitteringen!! Det var virkelig irriterende..

Håper du får en fin onsdag!
Klem Jorid

Hulda sa...

Ser jeg har mange av de samme muggene, de er jo så søte. :) Man faller for slikt. Har noen til pynt i ei hylle på kjøkkenet.

Så ergerlig med skoene! Du skulle jo absolutt fått de for 149 kr!

Laluna sa...

Så søte mugger! Min mamma har en skjønn samling av mugger, og jeg har alltid liksom tenkt at det må jeg også begynne å samle på! Men det har ikke blitt enda..
Tenkte å spørre deg om en ting- du som er en erfaren og flittig blogger. Jeg hører at det er mange som rett og slett ikke finner bloggen min på nettet! Vet du hvordan jeg skal ordne det så den blir mer tilgjengelig? Hadde jo vært kjekt med litt besøk da..

Pink lady sa...

Hei!

Mange fine mugger.

Ang skoene, etter forbrukerkjøpsloven har du ikke noe krav om å få pengene tilbake. Så du får satse på butikkens velvilje og ønske om å ivarta gode kunderelasjoner. Lykke til.

Klem Pink Lady

Katrine K sa...

Jeg også elsker små mugger, dine er veldig fine!

Laluna sa...

Takk for svar! Ja, jeg vet at hvis jeg er flink å kommentere hos andre så er det større sjanse for besøk på min egen.Linkene fungerer altså;man kan gå inn på min blogg via din for eksempel, men hvis man skriver inn nettadressa for å lete etter den, så får man til svar at den ikke eksisterer... Rart. Skulle hatt litt mer greie på ting..

Monica sa...

ååå så hærlige mugger du viser:) har den ene fra greengate selv og den er jeg veldig glad i bruker den jo ikke, men jeg bruker den til vase jeg, hihi:) Håper du får igjen mellomlegget og jeg skjønner frustrasjonen din, takk for tips om greie sko. Vi kjøpte nettopp sko til snuppa, men dete rikke feil med flere par. de slites jo:) klem monica

Anne sa...

Nydelege mugger! Veldig fine til pynt i alle fall:)
Stå på ditt med dei skoa! Irriterande med slikt..
Ha ein herleg kveld!
Klem Anne:)

Tino sa...

Koselig samling med mugger du har :)
Kjedelig med skoene, men de har vel ikke lov å selge de til tilbudspris før tilbudsavisen har kommet ut. Får håpe du finner kvitteringen..

Epleskrell sa...

... Nå prøvde jeg å skrive en setning, også ble det liksom en litt todelt mening ut av den.. Må visst formulere meg på en annen måte.
Jeg synes muggene du viser er flotte. De er så koselige å ha til pynt!
Er det ikke typisk med sånn salgs ting som kommer et par dager etter? Men jeg tror ikke du har rett på mellomlegget når skoene er i bruk altså.. men du kan jo prøve :)

klem

Margrethes hus og hage sa...

Så søte mugger. De to fra GG er jo bare kjempefine!

Ønsker deg en fin kveld! Hilsen Margrethe

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Så flotte mugger!! Kjempe-søte!! Jeg har også en del av den sorten;)De kan jo brukes til så mangt. Jeg bruker de ofte som blomstervaser.

Ha en fin kveld!

Klem Anette:)

mi-rachel sa...

jeg liker også små mugger.
men har ikke så mange som du:)

Vibeke sa...

herlige mugger :)

nattaklemmer
vibeke

Anonym sa...

Så skjønne mugger. Jeg har en svakhet for små skåler, de blir alltid med hjem til meg. Min mann lurer nok på om det ikke snart er nok - men nei, slike får man aldri nok av ;)

Vi bruker også Friends skoene til Hedvig, har hatt de i flere sesonger nå. Håper årets er like bra som tidligere. Jeg vet ikke hva vi gav for dem, for det var mannen som kjøpte.