tirsdag 27. oktober 2009

Annas bursdag

Siden mannen min ikke er hjemme i dag, skal vi ha familieselskap for Anna en annen dag. Så i dag har jeg og jentene kost oss hjemme med mye godt å spise og koselige lekestunder.

Vi hadde litt tørt brød liggende, og bestemte oss for å dra og mate endene. Da vi kom ut døra satt det en liten fugl utafor. Den fikk noen brødterninger, men var visst ikke så sulten. Den var ikke redd for oss i det hele tatt, Ida fikk til og med stryke den over ryggen noen ganger før den fløy sin vei. Det har jeg aldri opplevd før. For en koselig fugl. :)

Mate ender er skikkelig koselig. I dag var det også to nydelige svaner der. De er faktisk litt skumle hvis man kommer for nærme. Men vakre er de. Vi fikk også besøk av en god og feit pusekatt mens vi var ved andedammen. Tipper den kommer bortom for å få seg en matbit fra de som mater endene ganske ofte.

"Mamma, e har såååå lyst på en pus!" Det sier Ida hver gang vi ser en katt. Hun er glad i dyr, men er litt liten til å forstå at vi ikke kan ha katt fordi pappan er allergisk. Vi får kjøpe oss en minigris. Det er nemlig et husdyr som allergikere kan ha. Nøff!

Takk, mamma, for koselig pakke i posten i dag! Det betydde mye, spesielt for Ida. :)

Håper dere alle får en god kveld!


16 kommentarer:

Beate, A Brighter Day sa...

Så fine bilder :) Skulle nesten tro den fuglen var syk... Søt var den i alle fall.

Ønsker deg en fin kveld :) Klem

torleif ann karin sa...

Lett å se at dere har hatt en koselig dag. Både den tamme fuglen, endene og katten gjorde nok dagen begivenhetsrik for barna.
Barn elsker jo som regel dyr. Selv er vi så heldige å ha både hund og rotte.
Ha en fin kveld.
Klem Ann<3

Photo-Me-Life sa...

Så artig med den dompappen, skjelden historie men noe man husker:)

rosaengler ♥ sa...

For en flott dag dere har hatt,så fine barna er ❤

Jeg byttet til den nye og syns egentlig jeg fikk bedre oversikt over hvor jeg ville ha bildene- og det var lettere meny ang redigering syns jeg. Men som alle andre så knoter jeg jo litt til å begynne med... hihi

på den nye setter du inn bildene der du har pekeren- trykk på bildet- så OK
når du trykker på bilde i ett innleggg som du holder på å lage får du opp flere valg ang størrelse og hvor du vil ha det. Slikt kan en ikke gjøre på den gamle, der ble ALLE bildene jeg lastet opp i en sleng samme størrelse og det var så dumt.

ble du litt kokere på det jeg har skrevet eller ble det bare rot. hehe

klem

Epleskrell sa...

HURRA FOR ANNA! Hun er jo født på termindatoen til Even hun, så den bursdagen er lett å huske :)
Så ut som dere hadde en fin dag og har kost dere masse!

Klemklem

June sa...

Hei!
Så utrolig fin den blå/lilla kåpa var... Hvor er den fra? :)

-June

Jannes lille sted sa...

Hei:) Så koselig bilder.
Ha en fortsatt fin kveld.
Klem Janne Merethe

Englefryd sa...

Gratulerer så masse med dagen til Anna. Ser yt til at dere har hatt en koselig dag.

klem

Jorid + NOE Blog sa...

Hei!
Så flotte bilder fra dagen :-D

Bra du fant ut av det;-) Jeg også har testet det nye programmet for å skrive innlegg. Men det ble fort satt tilbake til det gamle, da INGENTING ble som jeg ville! ;-) Kommer langt med måten å skrive innlegg på som den er nå!

Ha en flott kveld søta <3

Anonym sa...

Gratulerer med dagen til jenta di! Ser ut som om dere har hatt en flott dag. Klem Igi

Myhome sa...

Gratulerer med dagen til vesle Anna! Så nydelige bilder av en skjønn bursdagsjente:)
Kanskje den vesle fuglen kan ha dunket på seg en hjernerystelse, og var litt i ørska. De er jo somregel litt redde av seg. Ser ut som dere har hatt en fin og opplevelserik dag! Flotte bilder!
Klem Anita

Monja sa...

NYDELIGE barn dere har, og gratulerer så mye med den første bursdagen til lille vakre Anna:) Synes den første bursdagen alltid er veldig spesiell, husker da Sofie fyllte et år, var nesten så jeg ble litt rørt over å tenke på året som hadde gått så fort, å vite at får et år siden fødte man, og hadde det første møtet med den lille bylten, som brått ikke er noen liten bylt lenger. Litt vemodighet over det. Men jaggu har hver epoke sin sjarm...;)alikevel, den babytiden, det er noe magisk ved det....GRATULERER MED DITT FØRSTE ÅR ANNA:) klemmer fra Monja

ELIN sa...

Så ut som dere hadde en koselig dag. Så flott kåpe ho hadde på bildet. Jeg leter etter kåper til jentene mine og, men har ikke helt funnet den rette ennå :) Ha en flott 1 års feiring. Klemmer fra Elin

Anonym sa...

Så koselige bilder, artig at fuglen lot seg ta på - trodde de var temmelig lettskremte.

Anonym sa...

Koselige bilder. Er liksom med på tur jeg også:) Herlige småjentene mine:) Mormor hilser

Vigdis sa...

Så fine bilder :) Ser ut til at dere hadde en kjempefin dag. Og kåpene til jentene er nydelige! Det er så søtt med små jenter i kåper :)