mandag 5. oktober 2009

Eventyrstund

Om kvelden når Ida skal legge seg pleier vi å lese eventyr. Enten leser vi fra en eventyrbok eller fra en av bokstavbøkene hennes. Denne lesestunden har blitt en viktig del av leggerutinen for Ida, og er en veldig koselig kosestund syns jeg.

I det siste har vi lest disse bøkene som jeg fant sist jeg var på bruktbutikken. Det er fra en serie med bl.a. Petter Kanin av Beatrix Potter. Kjempesøte tegninger!

Jeg får veldig gode minner av å bla i disse bøkene. Jeg tror det er laget en barnetv-serie fra Beatrix Potters bøker. Husker jeg likte å se på det da jeg var liten.

"Beatrix Potter startet sin karriere som barnebokforfatter og illustratør i 1901. Hun ble straks populær med sine små dyrebøker. Hennes karakteristiske og yndige illustrasjoner fra begynnelsen av dette århundret, appellerer fortsatt til både store og små."

Vi har storkost oss med besøk den siste uka, og som alltid gikk tida altfor fort. Tusen takk for at dere kom, kjære mamma, pappa og lillesøster! Vi gleder oss til neste gang.

God mandag!


14 kommentarer:

Idun // Breidablikk sa...

så nydelige bøker! Liker godt både bøkene, og barneTV serien :) Nå har en del av motivene kommet i stempelform også faktisk :)

Lesestunden på kvelden er viktig her i huset også. Men ikke er det bare kos, i følge høye herrer er det også et kjempepluss for lese og skrive kunnskaper senere i livet, og det er jo en super bonus :)

Ha en flott uke!
Klem fra Idun :)

Jannes lille sted sa...

Hei:)
Ser ut som noen veldig søte bøker! Kan tenke meg at det er en ordentlig koselig stund for dere å ta fra på kvelden!
Ønsker deg en fin mandag og ny uke :)
Klem Janne Merethe

KATRINES INTERIØR sa...

Hei! :)
Så hygglig at du vil være følgeren min videre! :) Jeg har vært inne på bloggen din før og synes du har kjempemasse fint. Du må ha en god dag videre :) Mvh

sol sa...

Bøkene til Beatrix Potter er nydelige, må nok få tak i dem når Lille Ville blir stor nok. Dukken på senga så kjent ut, husker slike fra jeg var liten.

Ha en fin uke!

Tino sa...

Jeg synes Beatrix Potter tegningene er helt nydelige. Både tv-serien og bøkene er så skjønne.
Koselig med lesestund om kvelden når barna er små, mine er nok forlengst vokst fra den tiden. Nå leser de bøker selv i isteden;)

Ønsker deg en fin uke, klem :)

Anne sa...

Å, som eg elska dei bøkene når eg var lita! Så heldig som har dei til lesing for vesla di:)
Koseleg med faste rutinar i leggetida!
Ha ei herleg veke:)

Jorid + NOE Blog sa...

Så nydelige bøker! Lesestund på kveldene er noe også vi ønsker å ha for lillejenta etterhvert :-) En fin og rolig avsltning på dagen!

Ha en flott dag!
Ta en titt innom hos meg og bli med på innsamlingen til rosa sløyfe aksjonen ;-)

Klem J

Lisas hjem og skatter sa...

Herlige bøker :) jeg og adrian koser oss med sang på senga nå.. tidligere var det Postman Pat, Elias osv :) men, nå er det sang som står i kurs :) og lillemann synger med av full hals :)

SÅ deilig med slike koselige stunder med de små :) må bare nyte kveldene med de, for plutselig er de blitt store :) off, tida går utrolig raskt!

ha en super kveld :)

klem/Lisa

Vigdis sa...

Tegningene hennes er så nydelige :)
Gleder meg til prinsessa blir stor nok til lesing på senga. Nå er det bare melk og god natt :)

Monja sa...

åååå så koselig,og for noen vakre bøker,leser mye for jenta vår på 2 år,minste er ikke så inressert enda,hehe:)Lesestund på sengekanten eller i sofakroken på en regnværsdag er gode minner fra min egen barndom som jeg gjerne vil gi videre til mine barn.HERLIG innlegg fra deg:)klemmer...

mi-rachel sa...

takk for lang og intressant kommentar på innlegget om foreldrens valgfrihet (eller manglende valgfrihet..he he)
vi måtte også være temmelig kreative for å klare det økonomisk å være hjemme med ungene. husker vi solgte en båt vi hadde...og delte pengene utover et år..sammen med kontantstøtten :) jeg kommer ikke til å trenge en krone mer i kontantstøtte. men syns det er skremmende å se hvordan hele barndommen bli institusjonalisert. trist egentlig. foreldrene er liksom ikke kompentente til å være sammen med/ta valg for sine barn.

Emmas Verden sa...

vakre bøker med vakre tegninger..så heldig du var som fant disse flotte bøkene ;)

ha ei fin uke ;)
klem Anne***

ELIN sa...

Kjempekoselig innlegg. Veldig deilig med en rolig lesestund med barna på kvelden, og så herlig med de fine illustrasjonene :) Klem fra Elin

perler på en snor sa...

Så heldig du var som fant de bøkene. Jeg har også funnet noen koselig bøker på "brukten", og disse hadde jeg nok kjøpt på flekken ja;)
klem klem