mandag 12. oktober 2009

Jenta og Rommet

For et par uker siden var jeg så heldig å vinne en av premiene i Duften av Erteblomsters store giveaway. Og noen dager etterpå kom premien i posten. En kjempefin illustrasjon av Katrine Kalleklev som heter "Jenta og Rommet".

Den har enda ikke kommet opp på veggen i påvente av en passende ramme. Jeg syns både fargene og motivet i dette bildet er helt nydelig, og gleder meg til å få det opp på veggen.

Samtidig fikk jeg en liten overraskelse av Vibeke (Erteblomsten), noe som var veldig stas for en liten nysgjerrig jente (Ida) å åpne opp.

Det var en salve, som jeg først trodde var leppepomade. Men etter nærmere undersøkelser viste det seg å være en aldri så liten vidundersalve.

På baksiden av boksen står det: "This is the original and only Rosebud Salve. Rosebud Salve can be used as an all purpose skin preparation. Rosebud Salve aids in the relief of chapped skin, diaper rash, blemishes, detergent burns, and rough cuticles, and it softens rough hands."

Det vil si, en salve enhver kvinne bør ha i veska. Noen som vet hvor den er å få kjøpt? Uansett, jeg digger den, Vibeke! Elsker sånne smarte ting jeg kan ha i veska. Tusen takk!

Sol her i dag også. Herlig! Ha en fin dag!


24 kommentarer:

familiens Johnsens hverdag sa...

Salva er kjempe flott. Fikk kjøpt den på Cubus før... har sett den andre steder også men husker ikke hvor:D

Jorid + NOE Blog sa...

Bildet er bare helt nydelig :-D

Har sett den salven mange plasser, men nå kommer jeg ikke på hvor ?! :-) Flere av mine venniner som har den!

Ha en fin kveld!
Klem ♥

Jannes lille sted sa...

Å så flott gave! Bildet var virkelig kjempefint! :) Så ut til å være en superkjekk salve!
Ønsker deg en fin mandagskveld
Klem Janne Merethe

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Kjempeflott bilde!
Håper du får en flott mandagskveld!

moa sa...

heldige du som vant den skjønne illustrasjonen jenta og rommet!
..har alltid min rosebud i vesken, en genial liten boks som kan brukes til det meste...

moaklem

Sommerlyst sa...

Så herlige saker du har fått! Den salven er bra og fås kjøpt på Cubus blant annet (mener jeg har sett den der)

Ha en fin uke!

Klem

Elis@beth sa...

Hei! Vita bruker å ha den salven!!
Så koselige premier du har fått-heldige du!!

Ha en fin kveld!!

Nina Kristin sa...

Det bildet likte jeg kjempegodt, og salven hørtes også ut som en vidunderlig gave. Ønsker deg en flott uke videre!

Simple Lovely sa...

Heihei!
Så heldige du har vært da:) kan tenke meg at mini-jordbærpiken synes det var kjekt med overraskelser i posten!
Salven har jeg vært avhengig av i mange år, bruker den til aALT, på leppene, kinnene for å få glød, øyenbryn og hendene. Jeg har sett den på Vita, Cubus og Estesique:)

Ha en fin mandagskveld frøken!
Klem

Verandasol sa...

Den salven der er veldig bra ja! Kunne jo brukes til mye da, men veldig god til såre lepper og ;)

Tino sa...

Så fin gave du har vunnet, gratulerer! Nydelig bilde, og kjekt med salven.
Ha en fin kveld videre, klem :)

MariMaja sa...

Grattis med premien!

Janne sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Janne sa...

Tusen takk for koslig hilsen på bloggen min:) Den salven har jeg også, den er helt fantastisk:) gled deg..

Utolig koslig navn Jordbærpiken, tenkte på sol og sommer med en gang;O)

Legger deg til på siden min,,

Ha en fantastisk kveld..

K-J

Guro sa...

Jeg sitter i dette øyeblikk og smører rosebud under min såre forkjølede nese :) Den er favoritt nr 2 etter Eight Hour-kremen til Elizabeth Arden hos meg.
Rosebud får du kjøpt hos Vita, Cubus, H&M osv.

et kjært hjem sa...

Kjempefint bilde, og så koselig at du fikk en ekstragave! Veldig fine "nye" bilder fra stuen, en kjempeforvandling! Hvitt er herlig, og lysekroner er prikken over i-en :)Mange søte mugger, veldig dekorative!
Jeg kjøpte også en sånn kul flaske fra bambino, men Peter vil ikke ha flakse. Like greit det da tydligvis, så her går det i kopp. God natt kjære Hilde! Klem Ane

Myhome sa...

Kjempeflott gave!!!
Nydelig bilde!!!
Så kjekt med ekstragave:)
Den salva følger meg over alt, syns den er super:)))

Karna sa...

Åhhh for en fantastisk gave, kjempe fint bilde...og super med en altmulig salve i vesken også...der var du heldig!

Ida Victoria sa...

For et fint bilde!! Heldiggrisen :)

Rosebud salve får du hvertfall kjøpt på Vita.

IfraLahell sa...

Heldige du! Nydelig bilde og farger. Elsker den litt skjøre og naive streken.

Salvene fåes ihvertfall kjøpt på Ting. Kommer i mange forskjellige lukter. Den du har fått er det originale. Helt avhengig av den jeg og!

Klem

Monica sa...

så skjønt bilde, minner meg litt om illustrasjonene i barneboken snill, salven tror jeg er veldig god, det stememr at den le solgt på cubus en stund:) Ønker deg en nydelig tirsdag:) God klem fra Monica

Anne sa...

Så heldig du er! Biletet var berre nydeleg:) Salven høyrtes supersmart ut!
Ha ein herleg dag!
Klem Anne:)

melis sa...

Herligherlig :) Overraskelser i posten er så superkos! Bildet er kjempefint - både motivet, fargene og stemningen - heldige du som får det på veggen :)

Håper du får en koselig tirsdag med massevis av høstol;) Her er jeg straks på vei til foreldrekaffe i barnehagen - juhuu :)

Klemmmm:)

Vibeke sa...

Så koselig innlegg!
Har ikke fått rammet inn "jenta og rommet" jeg heller, må finne den perfekte ramme til det...men det står fremme fordet :)
Salven er jeg helt avhengig av! Jeg kjøpte den på en interiørbutikk, hvis du blir hektet eller ønsker flere og ikke finner den så er det bare å gi meg et pip så ordner jeg for deg :)

Klem,
Vibeke