torsdag 8. oktober 2009

Før/etter sofakrok


Før

Som jeg har nevnt for dere før, bærer hjemmet vårt sterkt perg av "den brune perioden". Vi er ikke fullt så brune lenger, og endelig har vi fått en litt lysere sofakrok. Hurra!

Etter

Det er ingen vinduer i sofakroken vår, noe som har gjort den ekstra mørk. Litt lysere puter, nye lamper og nymalte møbler hjalp veldig.

Alle lampene er fra Ikea. Nye puter fra GreenGate har jeg også fått meg. De er kjempefine, og jeg er så fornøyd! Med dunfyll selvfølgelig. :)



Jeg har kjøpt et eføyhjerte på Mester Grønn som står på hjørnebordet. Her er det lite sol som kommer til, men eføy er ganske hardfør har jeg hørt, så jeg håper den overlever.

Potte i sink fra Kid Interiør.

Slik ser sofakroken ut når man kommer ned trappa (vi har inngangsparti i overetasjen).

Når det gjelder tåteflaskene fra gårsdagens innlegg har mine Aventflasker allerede havnet i søpla. Jorid fortalte meg at jeg kunne sende dem inn til Avent og få nye BPA-frie flasker, men jeg tror mine var for gamle til det.

Jeg sparte på flaskesmokken og plastikringen siden disse ikke inneholder BPA. De kan jeg nemlig bruke på tutekoppene mine fra Avent som heller ikke inneholder BPA. Det syns jeg var helt supert, for da slipper jeg å bruke masse penger på å kjøpe nye tåteflasker. :)

God kveld til alle!


22 kommentarer:

Jannes lille sted sa...

Å så flott sofakroken deres var blitt! Bordet ble veldig fint i hvitt. Så koselig :)
Ha en fortsatt fin kveld!
Klem Janne Merethe

Christine sa...

Kjempekoselig stue dere har. Nydelige puter, og andre pynteting. Bordet ble også veldig fint hvitt:-)

Ha er herlig tordagskveld!

Anonym sa...

Så fint det ble! Ikke mye som skal til før det blir en stor forandring. Nydelige puter! Kos deg på sofaen i kveld ;-)

Jorid + NOE Blog sa...

Heihei!
Så flott du har fått det!! Bordet ble nydelig :-)

Fikk heldigvis med meg dette med flaskene før innhandlig. For jeg tenkte nemmelig å kjøpe bare avent. Men blir andre sorter nå eller den til avent som BPA frie!

Håper du får en flott kveld!
Klem

Shus sa...

Jøss, da blei jo som ei ny stova!!! Stili. Da ska ikkje så mykje te. Har ein del brune element i stova mi eg og, men ska med tida male bordet mitt eg og! Like godt å gølge med bloggen din! Klem frå Solveig og Kvardagsgleder

Shus sa...

Da skulle vere følge med bloggen din:-0

Pink lady sa...

Kjempefin sofakrok!!! Nydelig med hvitt og flotte detaljer! Du er
god:)

Nå begynner jeg å bli reiseklar, så dette er kanskje min siste kommentarrunde før ferien. Så ikke tro jeg har glemt deg om det tar en liten stund før du hører fra meg igjen;)

Klem Pink Lady

Hulda sa...

Det ble virkelig flott med det lyse bordet. Nydelige puter i høstens farger har du også fått på plass. :)

Margrethes hus og hage sa...

Det ble koselig! Mange hyggelige ting som pynter opp og gjør det trivelig!

Hilsen Margrethe

Lisas hjem og skatter sa...

så koselig du har fått det i stua :) forandring fryder kan man si for sikkert!!! Stuebordet ble kjempefin i hvitt :) kunne tenkt meg et slikt selv :)

snart er det helg!!! jippi!!!! :)

klem

KRUSEDULL sa...

Forandring fryder:) Ble veldig fint:)

perler på en snor sa...

Veldig fin sofakrok, den ble jo som ny:) Bordet ble helt nydelig!.... Liker så godt fasongen på det og:)

Balke gård sa...

Hei, nå bel jeg så revet med om de flaskene jeg...dette ahr ikke jeg helelr fått med meg...er jo SÅ fornøyd med Avent...huff, da..Får vels ende de inn, slikt liker jeg IKKE!!!! Men derimot elsker jeg sofakroken din, på det øverste bilde ser det jo ut som det er to vinduer også:-) Speil fra motsatt side. God natta, klem fra Marianne (hadde veldig lyst å skrive katta:-))

Balke gård sa...

Hei, nå bel jeg så revet med om de flaskene jeg...dette ahr ikke jeg helelr fått med meg...er jo SÅ fornøyd med Avent...huff, da..Får vels ende de inn, slikt liker jeg IKKE!!!! Men derimot elsker jeg sofakroken din, på det øverste bilde ser det jo ut som det er to vinduer også:-) Speil fra motsatt side. God natta, klem fra Marianne (hadde veldig lyst å skrive katta:-))

Verandasol sa...

Wow, så fint det har blitt! Masse koselige puter :) Og bordet ble stilig i hvitt. Utrolig hva litt hvitmaling gjør!

Smineset sa...

Flott og lys sofakrok!! Takk for hilsen inne hos meg. Siden jeg ikke har lagd knekkebrød før, vet jeg ikke helt hvordan jeg skal oppbevare dem... Jeg har dem i en brødkurv med en kopphåndduk over nå... Får se om det duger ;-)

MonjaHelene sa...

Så flott bordet ble !
Det var også et veldig stort og godt bord dere har.Veldig fint og koselig stue også.Ha en fin helg !
Ja,den er jo rett rundt hjørnet:)
Satser på noe annet enn regn denne helgen ;):)

Mia sa...

Grattis med den nye lyse look´n! lekkert ble det. Deilig å få det lysere rundt seg. Jeg selv kan ikke få det lyst nok... samtidig som jeg er glad i brune møbler... skjønne det den som kan! De GG-putene dine er riktig så vakre... digger GG, jeg...

Hege sa...

Det ble skikkelig stilig..suger til meg inspirasjon! Skulle ønske jeg hadde hatt tid til å fikse sånn i hjemmet jeg å! Skikkelig stilig ble det, spesielt bordet, som jeg i utgangspunktet syntes det var fint som det var.. men som hvitt ble det jo enda finere :)

Ha en fin dag!
Klem Hege

Stina sa...

Verkligen ett fint och mysigt rum. Du kan det där du.;-) Kram

Idun // Breidablikk sa...

så fint det ble! Likte bordet ditt før du malte det, men det ble et helt annet bord og utrykk når det ble hvitt ja! Skjønner godt at du er fornøyd!

Godt når man med enkle grep kan endre det man har, for få av oss har muligheten til å skifte ut dyre møbler bare fordi man er lei... Selv har vi to skinnsofaer med treverk i kirsebær fra Brunstad... Dyre, og veldig kule da mannen kjøpte de for 8 år siden eller noe sånt.. Men ikke akkurat førstevalget i dag kan du si :S Men vi får se hva tiden bringer ;)

Fredagsklem fra Idun

Marigrafen sa...

Så utrolig fin stua di ble etter litt oppdateringer! Jeg har også veldig mye etter "den brune perioden" er i ferd med å male mye av det hvitt nå. :) God helg.