lørdag 12. mai 2012

Levende laurbærhegg


I fjor plantet jeg laurbærhegg oppover den ene kanten på tomta vår. I vinter fikk de hard medfart ser det ut som, for de har blitt helt lysegrønne og stusselige i bladene. Fremst står tre hekkplanter som jeg plantet for en ukes tid siden. De kjøpte jeg også i fjor, men de har stått i pottene jeg kjøpte dem i i vinter. De har faktisk vokst seg høyere enn de jeg plantet, så de har tydeligvis hatt veldig god jord i pottene sine. 

Jeg lurer på om det er noen laurbærkyndige mennesker der ute som kunne komme med noen gode råd til hekken min. Er den ødelagt, eller kommer den til å bli like grønn og fin som de fremste plantene? Hva kan jeg i tilfelle gjøre for å hjelpe dem? Det eneste jeg har gjort til nå er å legge kugjødselkompost rundt alle plantene i håp om at det skal hjelpe. Det har vært en vinter og vår med mye nedbør, så jeg lurer litt på om det er dårlig drenering her. Jeg bare trodde ikke det betydde så mye når det ble plantet i nedoverbakke.

Det blir en del hageinnlegg her for tida. Jeg er nok mer opptatt av uteområdet vårt nå enn huset innvendig, så sånn er det bare. Interiørinnlegg kommer det også altså, men det blir en god blanding av ute og inne nå, sånn er det jo på denne årstida. Ha en god helg alle sammen! 


hilde

Ingen kommentarer: