fredag 3. juli 2009

Utekos

Det er så fantastisk vær her på Sunnmøre nå. Vi koser oss ute så mye vi kan. Men Anna, min minste på 8 mnd. er ikke så glad i sola, så vi må være litt inne også. Så i dag har jeg og de to små jordbærpikene mine bakt boller med melkesjokoladepletter inni. NAM, om jeg skal si det selv. :) Ida elsker å være med og hjelpe til, og gjerne smake litt på melet og deigen. Ikke skjønner jeg at det kan smake godt.

Vannmelon går ned på høykant i huset vårt. Nå er jo vannmelonen så saftig og smakfull! Jeg syns den er aller best når den kjøpes inn hel. Det er akkurat som den beholder mer sprøhet og friskhet av det. Men da må den jo selvsagt spises opp ganske fort, ellers blir den dårlig. Liker også godt når melonen er delt opp i tynne skiver slik at det ikke renner så fælt når man skal spise den.

Å få drikke av "voksenglass" syns Ida er veldig stas. Disse i plast er det ikke så farlig med, så de satt vi ute med i dag og koste oss med litt sprudlevann (les: brus) oppi. Håper det nydelige været varer til evig tid!



11 kommentarer:

Emmas Verden sa...

mmm..melon er kjempegodt i denne varmen ;)
tror det blir bollebaking i heimen imorra,jeg har noen småtroll som eeelsker å bake jeg også :)
kos dere og nyt det deilige været!!!
klem Anne ;)

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Så koselig dere har det! :)
Deilig med finvær da. Her i nord er det knappe 14 grader og sur vind fra nord.

God helg

silje-sin sa...

Så mye godt dere koser dere med i sommervarmen da:O) bollene så kjempegode ut! Liker du ikke bolledeig?? Det er både jeg og ungene kjempeglade i:) Men mel spiser jeg ikke da:) Håper dere får en fortsatt fin helg! klem fra silje.

mi-rachel sa...

så lekkert det så ut!

et kjært hjem sa...

Det så godt ut :) Gleder oss til i morgen!

Lotta sa...

mmmm... så herlige bilder med mye godt... Her er det vannmelon for alle penga hele sommeren... :) Ønsker deg en fin helg:)
Klem fra Lotta:)

Irenes verden sa...

Så utrolig koselig med boller, vannmelon og brus i hagen! Selv har jeg laget iskrem i dag, fant en super oppskrift i interiørmagasinet! De glassene dine var supersøte, hvos har du kjøpt dem? Ha en fin helg!

Balke gård sa...

Hei, høres ut som en fin sommer, vannmelon er digg! Regner med det blir litt jordbær også;-)

Likte så godt gavene og krotene til barnehagen!! Takk for tips! Klem, Marianne

Jannicke sa...

Dette så herlig ut!

Her spises også masse vannmelon ;o)

God helg til deg! J.

Husdraumen/Anita sa...

Produktiv i varmen, imponerende:)

Luksus at vi har så mye fint vær at det går an å være inne litt uten å ha dårlig samvittighet. La det vare lenge ja..!

Tynne vannmelonskiver er akkurat som jeg lager de også. Kliss ødelegger gleden...

Therese sa...

Melon er deilig, og hjemmebakte boller likeså.

Forleden hadde vi besøk av noen små søskenbarn, og da skar jeg opp melonkjøtt i terninger og satte tannpirker i (uten mint, da..). Ungene gikk helt amok og syntes det var spennende.