torsdag 5. juli 2012

Nytt trekk til ammeputa

 
 
 

Med termin om to uker kjennes behovet for å bli ferdig med prosjekter større og større. Et prosjekt jeg har hatt på lista mi har vært å sy nytt trekk til ammeputa. Det gamle er ganske stusselig og fullt av tranflekker, så nytt trekk var nødvendig hvis den puta i det hele tatt skulle komme i bruk igjen.

På loftet har jeg en kasse med fine stoff jeg har kjøpt oppigjennom til sømprosjekter som aldri har blitt noe av. Kjekt å ha til spontane stunder som i dag. Stoffene jeg har brukt her er fra Stoff og Stil. Jeg har ikke sydd lapper sammen altså, det er et jukselappeteppestoff. :)

Det jeg gjorde var å ta av det gamle trekket på ammeputa, legge det over stoffet jeg skulle bruke, tegne rundt (med ca. 1 cm. sømrom) og klippe ut. Jeg sydde rettsøm langs "lappekantene" så det skulle ligne mer på et ekte lappeteppe. Så sydde jeg delene sammen, og lot det være en åpning underst til å stappe selve puta inn i. Til slutt sydde jeg strimler til å knyte sammen åpningen med.

Jeg er absolutt ingen sømekspert, men prøver meg fram og ser hvordan det går. Øvelse gjør mester, ikke sant?

I dag har det vært overskya, men veldig varmt. En deilig sommerdag rett og slett. Jeg må legge meg i sofaen med beina høyt, for de er så hovne stakkars. Må si jeg gleder meg til å få normal kropp igjen. :)

Ha en god kveld!


hilde

6 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så fin den ble! :D

Jeg vurderer ammepute denne gangen, og din ble jo så herlig. ♥

Esther Christina sa...

så fin ammeputa ble! Genialt stoff! Slikt liker man(hvertfall jeg som ikke er så proff i sying, hehe)!;)
Håper du får en fin tid nå når det nærmer seg slutten på svangerskapet. Du er så heldig som snart har en skjønn liten baby i armene!

A-H sa...

Så fin den ble, så smart med ferdige ruter da du, genialt:)

Lykke til med den forestående:)

Klem

mali-mo sa...

Godt tips ;) Min er lyseblå så det hadde vært fint med en litt mer jentete kanskje ;)

Har termin omtrent samtidig vi tror jeg ;)

Carine sa...

Så fin, så lurt og så flink du er :)

Tina sa...

Kjempebra resultat! :) Ble nesten litt inspirert, men hater å sy.. hehe! Men har også en ammepute som trenger nytt trekk før termin... hmm.. vi får se ;)